Skocz do zawartości

Jodłowskie irysy (z quadruplet TS APO 65Q)


Adam_Jesion

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogłem się doczekać sprawdzenia materiału zarejestrowanego na zlocie i na szybko zestackowałem surówki. Zdjęcie zrobione malutkim TS APO 65Q i kolorową kamerką Astrolumina AlCCD 8L (QHY) na montażu iOptron iEQ45. Póki co wrzucam szybką próbkę. Jutro, jak odpocznę, obrobię to należycie z "oszczędzeniem" gwiazd ;)

 

Muszę przyznać, że nie sądziłem, że z takiego maleństwa można rejestrować ten ciemny "kurz". Będzie z tego fajne zdjęcie.

 

 

 

I po co komu apo 150 mm ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy było wspaniałe niebo? Nie sądzę. Było dobre, nic więcej. W takich zdjęcia najważniejsza jest jednak cierpliwość. Śmiem twierdzić, że coś takiego leży w zasięgu większość forumowiczów z DSLRem i EQ5. Trzeba zebrać tylko odpowiednią ilość materiału, a w tym wypadku były to 2 noce. W sumie 70 klatek po 10 min. Kamery kolorowe "lubią" bardzo dużą ilość klatek - to wręcz podstawa fotografii OSC.

 

Bardzo fajnie sprawdziły się nam namioty obserwacyjne, bo odpalenie sesji na kolejną noc zajmowało już w zasadzie kilka minut. Ja nawet nie ustawiałem ostrości w kolejnych nocach, bo maleństwo z TS trzyma ostrość niesamowicie. Do tego, naprawdę - świetnie skorygowany jest ten teleskop - totalne zero aberracji chormatycznej.

 

Jak ktoś ma ochotę, to mogę wrzucić surowego stacka do zabawy (tego z 70 klatek).

 

Warto jeszcze odnotować, że nie używałem żadnych biasów, darków, flatów, etc. Nic - totalnie nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, fota super, ale tak czy inaczej na taki zestaw trzeba znaleźć te 16 tys. zł - może jak mieszkanie spłacę ;)

Niekoniecznie. Zauważ, że taką pierdółkę, jak ten TSAPO 65 jesteś w stanie pociągnąć na "byle" czym. Ja nią robiłem też nawet na astrotracku, ale EQ5 działające też sobie poradzi. Zamiast Astroluminy można użyć DSLRa. Będzie więcej zabawy z hotpikselami i szumem, ale na większości popularnych obiektów też będzie nieźle.

 

Zaletą TSAPO 65 jest to, że jest kwadrupletem, więc nie trzeba żadnych dodatkowych flattenerów, które potem oznaczają walkę ze złączkami, adapterami, etc.

 

Z premedytacją wziąłem tę popularną kamerkę i refraktor, żeby pokazać, że nawet takim zestawem można robić "apodowe" fotki (bo od niedawna ludzie fotografują te struktury pyłowe). Nie trzeba wcale FLI, Sbiga, Takahashi FSQ106 itp.

 

Trzeba tylko być cierpliwym, wyznaczać sobie konkretne projekty do zrealizowania, zbierać materiał, a nie skakać z obiektu na obiekt w ciągu 1 nocy. Gwarantuję Wam, że przy 50-70 klatka po 10 min. każdy obiekt będzie wyglądał świetnie.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam czasu dzisiaj pobawić się tym materiałem, ale gdyby ktoś miał ochotę, to załączam surowy stack 16 bitów 1:1

http://dl.dropbox.com/u/7538285/iris_stack.tif

 

38 mega.

 

Tak, jak już pisałem, bez flatów, darków, biasów, etc.

Edytowane przez Adam_Jesion
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Trzeba tylko być cierpliwym, wyznaczać sobie konkretne projekty do zrealizowania, zbierać materiał, a nie skakać z obiektu na obiekt w ciągu 1 nocy. Gwarantuję Wam, że przy 50-70 klatka po 10 min. każdy obiekt będzie wyglądał świetnie.

 

Święta prawda! A Irysek bardzo fajny, jednak chyba to kwestia większego chipu kamery. Ja u siebie nie mogłem w ciągu 10h tego uzyskać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest właśnie przepis na sukces. Te kilkadziesiąt klatek pod niebem bez LP robi swoje. Ale to musi byc niebo bez LP nie da się wieloma klatkami przeskoczyć jasniejszego tła.

Stąd wzięła się moja ciekawość o to czy wspaniałe niebo pozwalało na długie klatki ( >10min) czy też może duża ilość materiału.

Edytowane przez MarcinPc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, bardzo proszę nie chwal tak tego maleństwa , bo robisz mi wrogą robotę w rodzinie. Tomek 96 jeszcze nie spłacił montażu HEQ5 a już codziennie dopytuje się, czy będzie mógł zobaczyć w akcji właśnie TS APO65Q, od czasu opisywania go na forum ciągle o nim wspomina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Zauważ, że taką pierdółkę, jak ten TSAPO 65 jesteś w stanie pociągnąć na "byle" czym. Ja nią robiłem też nawet na astrotracku, ale EQ5 działające też sobie poradzi. Zamiast Astroluminy można użyć DSLRa.

 

Sam trzaskałem takim sprzętem (zamiast EQ5 akurat miałem HEQ5). Mam sporo różnego materiału do obróbki, więc pod koniec tygodnia coś się ode mnie pojawi na forum. Jak dla mnie, także patrząc na surówki, to przeskok z Pentacona 300 f/4 ogromny, więc warto inwestować w to maleństwo.

 

Zdravim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest właśnie przepis na sukces. Te kilkadziesiąt klatek pod niebem bez LP robi swoje. Ale to musi byc niebo bez LP nie da się wieloma klatkami jasnego tła.

Stąd wzięła się moja ciekawość o to czy wspaniałe niebo pozwalało na długie klatki ( >10min) czy też może duża ilość materiału.

 

Oceniłbym warunki na "dobre wiejskie niebo". Niebo nie było czarne - tylko granatowe.

Tak poniżej 30~35* powiedziałbym nawet,że słabe.

No może w ostatnią noc (sobota/niedziela) po ~2:00, kiedy opadła wilgoć zrobiło się lepiej.

Wtedy w 350mm z h-beta widać było B33 na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale Iris jest wysoko, a w kierunku północnym było bardzo dobre niebo

a tak przy okazji moje boje z materiałem Jesiona

 

iris_stack_ps3.jpg

 

swoją drogą to bardzo ciekawe, czy mamy aż tak bardzo różną percepcję,

czy po prostu tak różnie ustawione monitory?

bo materiał jest perfekcyjny (moim skromnym zdaniem), a już nasze próby obróbki bardzo różne

Edytowane przez sumas
  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dotykam takich "gradientów". To kolorowa kamera, irisy wysoko, z jakiegoś powodu tam się pojawiło i niech zostanie częścią rejestracji ;) Nie lubię takich syntetycznych, monochromatycznych zdjęć. Przynajmniej jakaś dynamika jest ;) Wyraźnie widać, że ten pył zmienia swój kolor na górze i na pewno nie jest to wynikiem "gradientu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.