Skocz do zawartości

ASA oficjalnie w Polsce oraz fotorelacja z fabryki


Adam_Jesion

Rekomendowane odpowiedzi

Z mojej perspektywy, czyli czlowieka parajacego sie obrobka numeryczna powiedzialbym, ze maja bardzo fajne maszyny numeryczne ;D

Szczególnie GMX250 S, wyrafinowana obrabiarka z najwyzszej polki.

Detale, też są ciekawe:)

Softu do symulacji CNC nie pamiętam.

Nie jest to MasterCAM?

 

Ciekawa relacja, oby jak najwięcej takich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej perspektywy, czyli człowieka parającego sie kompozytami węglowymi, powiedziałbym, że użyli po zewnętrznej i wewnętrznej 3 warstw tkaniny węglowej o gramaturze 200g/m^2 splocie skośnym 2/2 do środka wpakowali materiał przekładkowy aramidowy papier o strukturze plastra miodu (nomex honeycomb) i gramaturze ok 40kg/m^3. Sprzęt wygląda naprawdę solidnie! , świetna fotorelacja, dziękuje.

 

http://astropolis.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=71201

Edytowane przez Rafał ZOOM
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej perspektywy, czyli czlowieka parajacego sie obrobka numeryczna powiedzialbym, ze maja bardzo fajne maszyny numeryczne ;D

Szczególnie GMX250 S, wyrafinowana obrabiarka z najwyzszej polki.

Detale, też są ciekawe:)

Z mojej perspektywy, czyli człowieka nie parającego się obróbką numeryczną również powiedziałbym, że mają bardzo fajne maszyny numeryczne ;D

 

Super relacja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super relacja. Dzięki. Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem ten fragment o LPM ale z tego co tam jest napisane wynika, że generalnie w astrofotografii nie trzeba dokładnie ustawiać polarnej. Dodatkowo mam wrażenie że implementacja takiego rozwiązania byłaby możliwa niemal w dowolnym montażu paralaktycznym (chyba, że już bronią tego patenty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - teoretycznie byłaby możliwa, ale praktycznie chyba nie. Największy problem, o którym rozmawiałem z twórcą tego wynalazku, to backlash, czyli luzy. Oś deklinacji w tym patencie fluktuuje cały czas w dwóch kierunkach (taka trochę sinusoida). Nawet mały luz na dłuższym odcinku wprowadzi już błąd poza tolerancją (trzeba przecież zmieścić się w 1 pikselu). Dodatkowo, cały algorytm potrzebuje informacji zwrotnej (sprzężenie zwrotne). W ASA masz enkodery pracujące z efektywną dokładnością kilkunastu milionów jednostek na obrót.

 

Jest jeszcze jeden problem - większość montaży nie jest w stanie trackingować jednocześnie 2 osi, do tego z różnymi prędkościami. Z popularnych na pewno jest w stanie to zrobić Astro-Physics (od CP3) oraz Paramount.

 

Swoją drogą, podobne idee powstawały już w przeszłości, tylko jednak implementacja i użyteczność rozwiązania ASA jest diametralnie inna. Ray Gralak napisał kiedyś PulseGuide (nie mylić z guidingiem):

http://www.pulseguide.com/

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...
  • Paether odpiął/ęła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.