Skocz do zawartości

Lustrzanka a Mak 90


pim

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam MAK'a 90/1250 i Lustrzenkę Pentax ist DS http://www.recenzje.net.pl/1-aparaty_cyfrowe/6.495-pentax_ist_ds.0 taką.

I moje pytanie jakie elementy muszę kupić żeby ją podłoczyć do tego teleskopu i robić nią "jakieś" zdjęcia, księżyca planet i takie ogólne nieba.. Czy trzeba aparat połączyć z okularem czy bezpośrednio do wyciągu jakoś go podłączyć.. jestem w tym zielony, mogę prosić o jakiś opis i linki do sklepu co muszę kupić aby to połączyć?

Pozdrawiam..

Edytowane przez pim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpośrenio do wyciągu, to jakie będę miał przybliżenie? Nie będzie się dało tego regulować wtedy? I jak wtedy złapać ostrość ?

 

http://teleskopy.pl/product_info.php?products_id=1744&lunety=Z%B3%B1czka_projekcyjna_okularowa_GSO_1,25%27%27_/_T2_%28M42x0,75%29 A żeby mieć powiększenia to wystarczy to dokupić i połączyć z T2 i okularami?

Edytowane przez pim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Powiększenie" jest tu (foto) nie do końca ścisłym terminem, bardziej pasuje skala obrazu, która rośnie z ogniskową. Kitowy zoom ma bodaj f=18-55mm.

Podłacząjąc korpus aparatu bezposrednio do wyciągu, to masz taką ogniskową, jak ten Mak, który po prostu staje się obiektywem Twojego aparatu (tzw. fotografia w ognisku głównym). Czyli ok. 1250mm, ale tylko w przybliżeniu, bo Maki nie mają ścisle zdefiniowanej ogniskowej -zależy, jak przeogniskujesz.

Druga podlinkowana złączka, czyli projekcyjna, służy do metody projekcji okularowej. To, jaką efektywną ogniskową uzyskasz na zdjęciu zależy od ogniskowej użytego okularu (wkładasz go w gniazdo złączki) oraz długości samej tulei projekcyjnej. Jest gdzieś na to wzór, ale w praktyce lepiej określić eksperymentalnie. Tej metody używasz do uzyskania b. dużych efektywnych ogniskowych, nawet kilku metrów.

http://www.celestia.pl/Projekcja_okularowa