Skocz do zawartości
JaLe

Offset w 3 krokach

Rekomendowane odpowiedzi

Przyznam że jestem w tym temacie laikiem więc chciałem się upewnić...

Pokazana na fimie pozycja LW jest centralna w sensie jego usytułowania względem

tubusa. Zasada powstania offsetu jest oczywiście w pełni jasna. Wynikiem offsetu

jest niemożnosć prawidłowej kolimacji i uzyskanie eliptycznych krążków dyfrakcyjnych

w okularze.

Pytanie- korekta offsetu powstaje poprzez przesunięcie LW w stronę wyciągu z jednoczesnym obniżeniem

pozycji LW w stronę LG w celu uzyskania pełnego stożka światła z LG?

To przesunięcie w stonę LG nie jest do końca dla mnie jasne.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Pytanie- korekta offsetu powstaje poprzez przesunięcie LW w stronę wyciągu z jednoczesnym obniżeniem

pozycji LW w stronę LG w celu uzyskania pełnego stożka światła z LG?

To przesunięcie w stonę LG nie jest do końca dla mnie jasne.

Pająk jest ustawiony osiowo względem LG, jeżeli LW ustawimy również osiowo względem pająka to będzie ono także osiowo ustawione względem LG i stożka światła przez co nie odbije stożka prawidłowo bo jest ustawione pod kątem 45 stopni, czyli LW jednym końcem odbija stożek wcześniej a co za tym idzie tam gdzie w przekroju ma on większą średnicę Dlatego trzeba przesunąć LW (zsunąć oś LW z osi pająka) o określoną wartość "od wyciągu", czyli tak jakby do LG.

Zrobione mam tak w swojej syncie- dodatkowo z pomocą kolimatora laserowego krążki dyfrakcyjne są idealne, obrazy ostre jak brzytwa.

Edytowane przez Pawlik
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

A ja mam wrażenie że to wymaga przesunięcie LW zarówno w stonę wyciągu jak i w stronę LG.

(w stonę LG niekoniecznie - przypadku dużego rozmiaru osi dłuższej LW).

Po kontakcie z Jale wstrzymam się z ewentualnymi pytaniami do pełnego opracowania - pewnie większość spraw zostanie wyjaśniona w tych

tutorialach a jeśli nie to będziemy bazować na pełnym materiale :)

Pozdrawiam.

A.