Skocz do zawartości

zero pojecia


Adamu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam sznownych grupowiczow !

Rozumiem ze pytanie tego typu bylo pewnie setki razy wiec z gory za to przepraszam...

Odrazu zaznaczam ze prawie nic nie wiem o teleskopach i jestem zielony w tym temacie chcialem sobie kupic cos na poczatek tak max. do 500 zl moze polkne "bakcyla" i bede zbieral na cos powazniejszczego, poczytalem troszke grupe i zobaczylemz ze ktos proponuje cos takiego http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...5f9bdced589461c

 

ja jeszcze sie zastanawiam nad tymi

 

http://onet.allegro.pl/show_item.php?item=25419274 (taki sam kosztuje u producenta 390 zl universe.com.pl)

a co myslicie o tym

http://onet.allegro.pl/show_item.php?item=25117818 (Chinska zabawka?)

 

co myslicie o tym sprzecie, co moglbym przez niego zobaczyc

 

PS. Jeszcze jedno .... rozumiem ze przez teleskop typu refraktor bede mogl poogladac rownierz krajobrazy, a nie tylko niebo noca ( mama nadzieje ze dobrze mysle), a czy z tele. typu newton jest tak samo ? tzn czy bede mogl rowienierz przez niego podgladac "pania z naprzeciwka" czy tylko niebo ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawie nic nie wiem o teleskopach i jestem zielony w tym temacie

 

i w tym stanie nic nie kupuj!!!!

 

poczytaj forum! umów się z kimś z bliska na obserwacje...

 

wtedy podejmiesz bardziej świadoma decyzję. i nie wyrzucisz pieniędzy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zapraszam do mojego domku na wsi, 30 km od Koszalina. Wprawdzie nawet do nas dodarła elektryczność w postaci latarni przy drodze, ale wystarczy pójść odrobinę dalej (na łąkę sąsiada) i już mamy warunki idealne (szczególnie na wschód).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach