Skocz do zawartości

co to jest?


mitek 24

Rekomendowane odpowiedzi

cześc posłuchajcie dopiero żaczynam przygode z astronomią mam juz pare postów ale jeszcze wiele rzeczy nie wiem , co to są DS,gromady te M14,M24 czy inne EMY bo jestem zielony;) mieszkam w toruniu moge pojechac na lotnisko u nas tam jest gołe niebo ale nie wiem gdzie co i jak szukac może jakieś wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi mitku 24, poszukałbym w "szukaj" na górze forum, poza tym jest jeszcze coś takiego na google.pl - z pewnością trafisz, że eMki (vide M14 czy M24) to obiekty z katalogu Messiera... no chyba, że za wszelką cenę chcesz wygrać konkurs na "ilość założonych tematów w ciągu jednego dnia"

 

Wiele satysfakcji daje znalezienie czegoś samemu a nie ciągłe przypominanie, że jesteś "zielony" i liczenie, że dostaniesz wszystko "na srebrnej tacy" - zatem poczytaj trochę forum lub wikipedię a jak czegoś na prawdę nie będziesz rozumiał to podpowiemy :-)

 

Pozdrawiam

Paweł

Edytowane przez Pav1007
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku proponuję zainstalowanie sobie Stellarium, zanabycie drogą kupna jakiejś mapy nieba i bardziej "selektywne" wyszukiwanie obiektów. Proponuję zacząć od "eMek".

 

Jak będziesz "jechał" przez niebo to nie zobaczysz nic oprócz gwiazd.

Poczytaj o sposobach wyszukiwania obiektów, star hoppingu i sposobach obserwacji - morze słów wylano na te tematy, wystarczy poszukać.

 

P.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mitek, od pisania postów wiedzy nie przybywa, zacznij czytać a potem zadawaj pytania, tu wiele osób chętnie Ci pomoże (w tym ja), ale jak będziesz prosił o to żebyśmy pogryźli za Ciebie obiad (pytał o naprawdę podstawowe podstawy) to szybko poczujesz się zawiedziony, bo ludzie się szybko zmęczą powielaniem tego co już jest w sieci/książkach podane na tacy.