Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop


Danilo7774

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem początkującym. Mam 14 lat i mieszkam na wsi. W pobliżu nie ma latarni. Zależy mi na oglądaniu Księżyca, planet, mgławic oraz niektórych galaktyk. Mój budżet to 550zł. Jaki teleskop mam wybrać?

Co sądzicie o tym teleskopie?

http://allegro.pl/teleskop-celestron-powerseeker-114eq-gratis-i3265199779.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj trochę jeszcze poczytać o teleskopach. Nie ma teleskopu do wszystkiego, rozchodzi tu się o światłosiłę teleskopu.
Przeglądnij giełdę astropolis, moze cos sie znajdzie. Jezeli chcesz oglądać obiekty jasne jak planety i niektóre DS-y to polecam dozbierać jeszcze troche i kupić Synte 6", światłosiła f/7,8 pozwala komfort obserwacji planet i widac dużo szczegółów (poprostu nie świecą Ci tak po oczach), ogniskowa 1200mm (czyli powiększenia można już stosować ciekawe :D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj trochę jeszcze poczytać o teleskopach. Nie ma teleskopu do wszystkiego, rozchodzi tu się o światłosiłę teleskopu.

matti, zapoznaj się z tym postem: http://astropolis.pl/topic/39365-co-jest-lepsze-teleskop-sky-watcher-n-1501200-eq-3-czy-sky-watcher-150750/?do=findComment&comment=468095

Edytowane przez gregohr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mówię z własnego doświadczenia, nie z opinii innych, może i ma marginalne znaczenie. Ale dla mnie była duża róznica między syntą 6" f/7,8 a syntą 10" f/4,7. Robi to znaczenie gdy nie masz kasy na lepsze okulary, tylko do dyspozycji kitowce. Chyba jest logiczne ze do większego zwiercialda wpada wiecej swiatla przez co obiekt może być zbyt rozjaśniony. Najlepsza na początek będzie Synta 6" lub jakis refraktor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach