Skocz do zawartości

Obserwacja samolotów


awiator

Rekomendowane odpowiedzi

Może moje pytanie nie jest ściśle związane z astronomią i obserwacją kosmosu, ale myślę, że dostanę od Was wachową odpowiedź. Chciałbym zakupić sprzęt do obserwacji samolotów "na niebie". Nie znam się na tym za dobrze i nie wiem jakie parametry teleskopu są potrzebne żeby zobaczyć takiego Boeinga kilkadziesiąt kilometrów od ziemi?

Możecie mi pomóc przy zakupie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakup se lornete bo teleskopy mają zazwyczaj małe pole widzenia 8) i ciężko Ci będzie nakierować na samolot :?

 

PS. zobaczysz pare samolotów i żucisz sprzęt w kąt :wink: tak mnie się wydaje bynajmniej :shock:

 

Ps 2 to jest tylko moje zdanie mogą Cie np zawascynować na maxa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomina mi się jak jeździliśmy ze znajomymi na Balice w Krakowie obserwować przyloty.

Wrażenia były niesamowite jak samolot przelatywał 20 m nad naszymi głowami a co ważne nie potrzebowaliśmy nawet lornetki :D , jeśli Cię to interesuje to kiedyś spróbuj.

Poza tym to dobra lornetka na statywie np. P.Poruczki lub jakiś Jukonik z zoomem mógłbym do takich obiektów polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez dosc czesto obserwuje samoloty :) Wbrew pozorom znalezienie tego typu obiektow na niebie nie jest zbyt trudne. Szuka sie najpierw "w pionie" smugi kondensacyjnej i za nia podaza sie do samolotu :) Czasem (przy okazji obserwacji Slonca) wykorzystuje lunete ZRT 457 M, a czasem lornetke BPC 20x60 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się lubię gapić na samoloty. Mam z nimi do czynienia na codzień, a jeszcze nie mam dosyć. Do obserwacji tych na wysokościach przelotowych najlepsza jest dobra lornetka o powiekszeniu 10-15x. Mozna się wygodnie położyć na ciepłej trawce i komfortowo patrzeć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awiatorze, warto odwiedzić ten wątek: