Skocz do zawartości

Soligor MT-800 - moja recenzja


adamsz12

Rekomendowane odpowiedzi

Soligor MT-800 recenzja

Jest to subiektywna recenzja użytkownika tego teleskopu. Nie mam zbyt dużego doświadczenia. Nie jestem optykiem, więc nie będzie tu specjalnych testów optyki teleskopu.

 

1. Informacje ogólne

 

Teleskop ten wybrałem z uwagi na względnie małe rozmiary (posiadam mały balkon), stosunkowo duże lustro,

sensowną mobilność, montaż paralaktyczny, niewysoką cenę i dobre opinie użytkowników oraz moje preferencje do obiektow DS.

Teleskop wraz z dodatkowymi akcesoriami zakupiłem w firmie Astrokrak. Dotarł do mnie dwa dni później.

Ponieważ zamawiałem dodatkowo trochę drobiazgów jak różne złączki, pierścienie redukcyjne, dorobienie piggy backa

jest to bardzo dobry wynik.

Paczkę nadaną przez Astrokrak firma kurierska dowozi do godz. 12:00 następnego dnia, tak więc po

prostu 1 dzień zajęło dorobienie gadżetów, a 1 dzień wysyłka.

Kurier był u mnie o godz. 11:40, a więc wyrobił się i sam wniósł paczki na 2-gie piętro.

Teleskop dotarł w 2 paczkach w jednej tuba, w drugiej cała reszta.

W skład zestawu wchodzi statyw w postaci aluminiowego trójnogu, montaż paralaktyczny,

tuba optyczna i szukacz. Teleskop sprzedawany był bez akcesoriów czyli okulary, lunetkę biegunową

czy napęd trzeba było dokupić. Jedynie na napęd musiałem czekać 4 miesiące z powodu jego braku - został dosłany na koszt Astrokraka.

 

Parametry podane przez producenta:

reflektor zwierciadlany

średnica zwierciadła: 200mm

ogniskowa: 800mm

światłosiła: f/4

 

Aktualnie Soligory nie są już sprzedawane przez Astrokrak, jednak można je dostać niemal w całej Europie (np. w Czechach) pod nazwą GS Guang Sheng Optics

(Soligor MT800 to GS 600), montaż od tego teleskopu jest sprzedawany również w USA wraz ze swoimi refraktorami przez firmę Stellarvue.

 

2. Pierwsze wrażenie