Jump to content

Składanie zdjęć w Deep space stacker


Recommended Posts

Heloł!

Ostatnio usiłuję rozgryść taki program do składania zdjęć: Deep Space Stacker.

Mój problem polega na tym, że to co wychodzi po stackowaniu jest szaro-szare i mętne.

Czy ktoś może mi zdradzić tajemnicę jak można sprwawić, by tło nieba było np czarne? Da się tak?

Czy obraz finalny można zapisać jako JPG?

Link to post
Share on other sites

Dzięki!

Przebrnąłem przez pierwszy PDF i nie ma w nim nic, co by mi pomogło. Ale mam pytanie: na stronie pierwszej tego PDFa w kółko nr. 7 wzięty jest taki suwak ze skalą szarości, po czym na stronie 9 jest napisane: "7 Tego chyba opisywać nie trzeba"

 

Dla mnie trzeba :) --> Co to jest i do czego służy?

Po otwarciu programu mam ten suwak, a gdy program zestackuje już zdjęcie - nie mam go.

Drugie pytanie: Mam takie zakładki RGB/K Levels / Luminance / Saturation

W szczególności interesuje mnie zakładka luminancji, która podzielona jest na "światła" "półtony" i "cienie", w każdym poziomie są dwa suwaki. Czy za ich pomocą można sprawić, by niebio stało się ciemniejsze?

 

No i ponawiam pytanie o zapis "gotowego" zdjęcia jako JPG

Edited by Marcin_G
Link to post
Share on other sites

Wrzuć na serwer wejściowe pliki oraz plik wynikowy, zobaczymy co robisz źle i może wytłumaczymy. :)

 

U mnie nigdy taka sytuacja nie miała miejsca , co do jpgów DSS nie ma opcji takiego zapisu,stack zapiuje się w formacie fits lub tiff a następnie finalną obróbkę "zleca się" programowi graficznemu (np. gimp,PS,corel .itp.)

 

Wynikowy plik jest 16-to lub 32-u bitowy (ten zapis polecam do dalszej obróbki) czyli ma bardzo szeroki zapis tonalny z którego zawsze wyciągam to co chcę.

Link to post
Share on other sites

DSS nie służy do obrabiania zdjęć, a jedynie stackowania. Ruszanie jakichkolwiek suwaków na wynikowym stacku z reguły nic dobrego nie wnosi - ja nigdy ich nie dotykam. Ten podgląd po zestackowaniu zawsze jest taki szaro-mętny, to normalne, choć nie wiem z czego to się bierze. W każdym razie wynikowy tiff jest dobry. Fotkę trzeba obrobić następnie w programie graficznym, polecam PixInsight (wersja LE jest darmowa). Wtedy uzyskach odpowiedni poziom bieli i czerni - na surowym stacku to zawsze musi źle wyglądać.

 

Jeśli chodzi o ten suwak u góry z prawej, to on jest tylko od podglądu przed stackowaniem. Pozwala na szybkie przycięcie histogramu w celu dokładniejszego przyjrzenia się ciemnym klatkom. Nie wpływa na wynikowy stack.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • 8 months later...

Witam, ja również mam pewien problem z DSS, ale innego rodzaju. Przesiadłem się na system Fuji, który ma swoją odmianę plików RAW co się zwie RAF. Przegrzebałem nate i wedle uzyskanych informacji RAFy powinny być obsługiwane przez DSS. Niestety w przypadku tych pochodzących z XT-1 nie jest tak jak piszą w sieci. Poniżej pokazuję 3 screeny pokazujące w czym kłopot.

Screen 1 pokazuje RAFa otwartego w DSS 3.3.4 jak widać mamy jedynie 4 prostokąt i zabawa suwakiem u góry nic nie daje, jak bym go nie ustawił obraz jest czarny jak arktyczna noc.

Screen 2 pokazuje RAFa otwartego w DSS 3.3.2. fotka jest dziwnie podzielona na dwie części w dodatku w dziwny sposób pokazane, a na dodatek obrócona o 45*

Screen 3 to Tiff zapisany z RAFa i otwarty w DSS w poprawny sposób.

Czy ktoś z Was spotkał się już z czymś podobnym? O co tu chodzi? Czy to kwestia jakichś ustawień? Czy po prostu tak ma być i DSS jest w tym przypadku nie dla mnie :-(

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Link to post
Share on other sites

U mnie problem jest z NEF/DNG. Nie obraca ich o 45% ale ucina dobrą 1/3 zdjęcia.

Co ciekawe, przykładowe zdjęcia ściągnięte z jakiegoś FTP na potrzeby tutorialu w tym samym formacie importują się już dobrze. Nie wiem czy to nie kwestia znów jakiejś nowszej wersji formatu zdjęcia względem tego co jest obsługiwane przez DSS.

Koniec końców zrezygnowałem zupełnie z tego programu na rzecz LR+PS. W moim wypadku to mniej nerwów i bardziej przewidywalne efekty :/

Link to post
Share on other sites

Chcialem podlaczyc sie pod temat.

Od wczoraj dopadl mnie problem ze stackowaniem.

 

Mianowicie gdy stackuje Light i Darki wszystko jest ok.

dss01.jpg

 

Gdy dokladam Bias stack wychodzi niepoprawny. Rozjezdzaja sie kanaly

dss02.jpg

 

Jeszcze kilka dni temu wszystko bylo ok i nic nie zmienialem w konfigu dss.

Sprawdzalem darki i biasy sa ok. Nie ma zadnych przepalonych, uszkodzonych.

Nie podmieniam niechcacy darkow zamiast biasow.

W ustawieniach L, D i B sa mediana.

 

Gdzie dss trzyma swoje ustawienia? Po sciagnieciu nowej wersji i odpaleniu jej z nowego folderu nadal mam stare ustawienia.

Edited by Tayson
Link to post
Share on other sites

 

To je suwaczkami wyrównaj

nie w tym problem....

chodzi o to ze w stacku z biasem jest strasznie niebiesko, a przeciez bias nie powinien tak ingerowac w kanaly...

stack samych L i kolejny L+D jest ok.

przy dodaniu B kanaly sie rozjezdzaja. inaczej tego nie potrafie wytlumaczyc.

Link to post
Share on other sites

przy dodaniu B kanaly sie rozjezdzaja.

Co mi przychodzi do głowy - co mogło by tak napsuć to:

-stackowanie biasów na "maximum"

-włączona automatyczna kalibracja tła

-włączona opcja uwzględniania balansu bieli

Link to post
Share on other sites

Co mi przychodzi do głowy - co mogło by tak napsuć to:

-stackowanie biasów na "maximum"

-włączona automatyczna kalibracja tła

-włączona opcja uwzględniania balansu bieli

wszystko bez zmian. posprawdzalem te opcje.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Hej, chcialem prosic o rade bardziej doswiadczonych.

 

stosuje sie do wiekszosci porad przeczytanych na forum zebralem troche materialu M5 okolo 100 lightow 15 darkow i 15 biasow (takie zestawy robilem juz kilka razy) ale za kazdym razem po zestackowaniu wychodzi mi okropne ziarno iso nie jest przesadnei duze 800 kilka 1600 ale nigdy nei udalo mi sie uzyskac w miare czystego zdjecia. Najczesciej robie zdjecia w sporym zanieczyszczeniu nieba ale kilka razy wyjezdzalem pod naprawde ciemne niebo i to samo co moge robic zle?

post-25226-0-63859800-1495226369_thumb.png

Link to post
Share on other sites

Pokaż histogram z pojedynczej surowej klatki.

 

 

Tutaj mam histogram z pojedynczej klatki M5 a nizej histogram z innego obiektu robilem jeszcze zdjecie wielkiego wozu niestety tak samo ziarno z okolo 200 klatek materialu do tego przy wielkim wozie mialem zalaczony filtr UHC-S2

post-25226-0-76468100-1495388789.png

post-25226-0-73073100-1495388890.png

Link to post
Share on other sites

1. co to jest za aparat?

2. po ile czasu naswietlasz klatke?

3. czy to jest obione ze stawywu, poniewaz klatki sa mocno niedowietlone?

4. ile szt robiles klatekna iso 800 i 1600?

5. 15darkow to niezbyt wiele, moglbys sie postarac na przyszlosc o wiecej.

 

Link to post
Share on other sites

Niestety, ale czasy są na pewno za krótkie. Histogram prawie przyklejony do lewej krawędzi, więc po prostu aparat nie zarejestrował poprawnie obiektu. Dłuższe czasy, nie ma innego wyjścia niestety.

Link to post
Share on other sites

Tak zdjecia robilem sw150/750 ale bez prowadzenia. Dopiero niedawno kupilem sobie naped w jednej osi ale mam widok jedynie na poludnie i zachod wiec mocno mecze sie z opanowaniem metody dryfowej aby ustawic montaz na polarna. Wyjazdy pod ciemne lubelskie niebo sa zadkoscia. Aparat to canon 500d w tym przypadku czas naswietlania dla m5 to bylo 1/2 sekundy klatek 800 mialem okolo 30 klatek 1600 miale chyba 60 lub 75 bo kilka odrzycilem. W przypadku wielkiego wozu czas byl dluzszy bo robilem ze statywu z obiektywem 35mm ogolnie stosuje zasade 500/ogniskowa i w tym przypadku byl dodatkowo filtr na zdjeciach wozu poza ziarnem i glownymi gwiazdami mialem tylko kilkadziesiat innych gwiaz nawet po malej zabawie suwakami w deep sky stacker. Niby posilkuje sie filmikami tutorialami np z youtube przy zbieraniu materialu ale zawsze wychodzi mi ziarno wiec pewnie jednak to niedoswietlenie nie mam wyjscia i musze ustawic w koncu montaz porzadnie i zapodac naped. Ale z drugiej strony boje sie ze dluzsze naswietlanie tym bardziej zrobi mi ziarno czy nie mam racji?

Link to post
Share on other sites

przy takim czasie naswietlania daj iso 1600, potestuj tez na wiekszym. strzelaj tylko z jednym iso. nie ma sensu bawic sie w rozne wartosci.

w newtonie filtr antyLP niewiele pomoze, a raczej nawet przeszkodzi.

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 130 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 247 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 85 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.