Skocz do zawartości

Pierwszy nędzny szeroki kadr ze statywu - M42


BartekP

Rekomendowane odpowiedzi

Moje pierwsze zdjęcie w życiu obiektu głebokiego niebia - Wielkiej Mgławicy w Orionie (M42).

Zostało wykonane dzisiaj, aparatem - kompaktem FujiFilm HS20EXR.

Łącznie wyszło tylko 40s - 20 klatek po 2s, ISO1600, f/5.6. Ogniskowa 300mm.


Pierwszy raz stackowałem zdjęcie. Nie znam się za bardzo na tym. Więcej nie potrafię wyciągnąć z tego co dzisiaj zebrałem. Ręcznie zrobiłem ok.25 zdjęć (niektóre odrzucił DSS), za każdym razem włączałem samowyzwalacz aby nie było ruszone zdjęcie. Stackowałem JPG, chociaż chciałem RAWy, ale na JPG widać więcej. Na zdjęciu jest straszny szum, ale niestety taki urok tego aparatu.

Po odjęciu darków i biasów zdjęcie też wygląda nieciekawie.


Myślicie że gdybym zrobił więcej zdjęć to końcowe zdjęcie wyszłoby lepiej?? Widać że sródek mgławicy już się przepala.


m422.jpg


Pojedyncza klatka wygląda tak:

DSCF7666.JPG


Po odjęciu darków i biasów wygląda tak:

m423.jpg


A tak po zestackowaniu RAWa:

m424.jpg

Edytowane przez bartek0395
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej dużo więcej nie wydobędziesz, nawet gdybyś zestackował 100x2s.

Stackowanie większej liczby klatek za wiele nie pomoże jeśli chodzi o zasięg (zauważ, że od pewnego momentu co najwyżej we wręcz nienaturalny sposób wzmacniasz zarejestrowane obiekty, a potem jest "odcięcie" i nie ma tych słabszych, które pojawiłyby się przy pojedynczej ekspozycji z czasem równym (a nawet wielokrotnie mniejszym) od sumy czasów naświetlania stackowanych zdjęć.

Co najwyżej stackując więcej klatek będzie Ci łatwiej pokonać szum.

 

A M42 na tym zdjęciu nie jest przepalona, w zasadzie jest to po prostu wzmocniony stackowaniem środek mgławicy przy prawie całkowitym braku zarejestrowanego sygnału poza jej środkiem.