Jump to content

kamera FLI 11002 - RGB


renims
 Share

Recommended Posts

Balans bieli zrobisz sobie już na stacku. Możesz też zrobić trochę zdjęc jakiegoś regionu, gdzie jest gwiazda typu G2V, zrobić tam balans bieli i wykorzystywać zawsze tamte wartości.

 

Lepiej to jednak w Maximie ustawić, a nie zostawiać wszystko na postprodukcję.

Link to comment
Share on other sites

 

Lepiej to jednak w Maximie ustawić, a nie zostawiać wszystko na postprodukcję.

 

W Maximie też to można zrobić i nie sądzę, żeby późniejszy balans jakoś strasznie zniszczył fotkę, o ile nie robi się tego na końcu. Ale tak jak piszę, zrobić kalibrację na gwieździe G2V i użyć tej wartości.

Jest jeszcze jedna możliwość, a mianowicie użycie eXcalibratora. Dla niego wystarczy zdjęcie dowolnej części nieba. Wystarczy rozbić plik na kanały RGB, zrobić na jednym PinPointa i wyliczy nam potrzebne korekty dla poszczególnych kolorów.

Link to comment
Share on other sites

 

W Maximie też to można zrobić i nie sądzę, żeby późniejszy balans jakoś strasznie zniszczył fotkę, o ile nie robi się tego na końcu. Ale tak jak piszę, zrobić kalibrację na gwieździe G2V i użyć tej wartości.

Jest jeszcze jedna możliwość, a mianowicie użycie eXcalibratora. Dla niego wystarczy zdjęcie dowolnej części nieba. Wystarczy rozbić plik na kanały RGB, zrobić na jednym PinPointa i wyliczy nam potrzebne korekty dla poszczególnych kolorów.

 

Wiem Mili Panowie że można focić specjalne obiekty i dzięki nim uśrednić wartość. Jednak to nie wiem czy bedzie odpowiednie. Dziwi mnie to że tak szanująca się Firma FLI nie podaje w instrukcji i na własnej stronie ani nigdzie w internecie takich wartości.

Link to comment
Share on other sites

Bo firma FLI nie ma nic do tego. Te parametry nie są zależne od kamery - to znacznie szerszy temat. Na balans bieli wpływa wszystko, od samych filtrów, przez optykę, krzywą sprawności matrycy, aż po warunki lokalne (zupełnie inny balans bieli masz kiedy obiekt jest na wysokości np. 30 stopni, a inny na 80 stopniach.

Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Jesion ma rację. Podawanie tych parametrów przez producenta kamery nie ma najmniejszego sensu.

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.