Skocz do zawartości

Moja gra o kolonizacji kosmosu


makkel

Rekomendowane odpowiedzi

Jest już mechanizm "kontaktów" handlowych - politycznych - naukowych z innymi graczami? Możesz podegrać jakąś betę? na serwer? Mając przed oczami fizyczny prototyp rozwiązania, łatwiej było by rozmawiać i sugerować nowe opcje.

 

Pozdrawiam.

 

Beta w notatniku, mam już kilka technologii, ewentualnie wrzucę może na serwer to co mam na razie i zrobię żeby można było edytować ten plik to coś dopiszesz jak na wiki?

 

Zastawiam się tylko czy zrobić coś takiego bo chyba nie ma tak w innych grach, zazwyczaj jest jakieś drzewko technologiczne. A Ja bym zrobił, że jeśli odkryjemy jakiś unikalny surowiec, to musiałbyś skorzystać z doradców i zapytać ich jak Np. wydobyć ten surowiec? A oni za jakiś czas napisali by, że mają pewne rozwiązanie ale badania będą kosztować jak się zgodzisz to otrzymasz od nich technologie. To byłaby dobra opcja, bo żadne punkty technologii czy jakieś odkrycie innej nie spowodowałoby, że inny gracz będzie miał tą technologie, bo skąd może wiedzieć że takie coś istnieje jak Np. wspomniany ten surowiec. A Ty jako gracz wtedy robisz wydobycie przypuśćmy z jednej tony otrzymujesz 20 ton paliwa, lub możesz go wykorzystać do wynalezienia innej technologii, inni gracza mogą zdobyć kupując od Ciebie licencje? Która jest opłacana co jakiś czas? Albo poprzez szpiegowanie lub po prostu wojnę... Pomysłów jest sporo trzeba nad tym posiedzieć.

Coś padło :( , nie idzie sie zalogować, przeglądarka non stop próbuje odświeżyć ekran, w końcu pada z takim błędem:

 

Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/zqd43605/public_html/bar.php on line 17

 

 

Już jest ok, sorry

Mi przy odrobinie szczęścia udało się zalogować i dalej jest ok. Trzeba ruszać myszką po ekranie gdy widzimy tło i w odpowiednim momencie (gdy widać okienko logowania) zaakceptować enterem ;)

Co nie zmienia faktu że logowanie rzeczywiście się posypało

 

Może przy okazji podzielę się wrażeniami po tygodniu klikania:

Gra dopiero teraz zaczęła się rozkręcać, zdecydowanie za późno. Maniaka wciągnie, przypadkowego gracza - nie.

Na początku trochę ciężko się połapać o co chodzi. Na szczęście jest okienko z podpowiedziami, ale przydałyby się również jakieś opisy, informacje nt. badań (co konkretnie dają) i artykułów, które można kupić na statkach handlowych.

Zrobiłem już takie podpowiedzi pomału dochodzą kolejne tooltipy (wszystkie maszyny są opisane w statystkach) jak najedziesz myszką... Myślę nad wiki także. Jeśli gdzieś brakuje podpowiedzi to piszcie zaraz je dodam :)

 

502 Bad Gateway

Już jest ok :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj klasyczne drzewko które już masz - odpalanie techa przez event też planowałem, dostaniesz nawet więcej, bo mam kilka wizji jak "odstandaryzować" najczęsciej spotykane rozwiązania w twojej grze. Siąde do twojego pnia, pomysle nad gałęziami, posadze dodokoła las a potem podziele go jarami i rzekami ;) Damy rade. Aby jednak nie działać w ciemno i podeślij to co masz, i opis jak i co chcesz poimplementować (może być tak ja w poście powyżej ale lepiej z tłem całej wizji, abym nie przeorał czegoś bardziej niż oczekujesz) a ja zaczne sadzić, przycinac, krzyżować, oceniać, ewoluować, modyfikowac i gwałcić :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj klasyczne drzewko które już masz - odpalanie techa przez event też planowałem, dostaniesz nawet więcej, bo mam kilka wizji jak "odstandaryzować" najczęsciej spotykane rozwiązania w twojej grze. Siąde do twojego pnia, pomysle nad gałęziami, posadze dodokoła las a potem podziele go jarami i rzekami ;) Damy rade. Aby jednak nie działać w ciemno i podeślij to co masz, i opis jak i co chcesz poimplementować (może być tak ja w poście powyżej ale lepiej z tłem całej wizji, abym nie przeorał czegoś bardziej niż oczekujesz) a ja zaczne sadzić, przycinac, krzyżować, oceniać, ewoluować, modyfikowac i gwałcić :)

 

Pozdrawiam.

 

Zobacz wiadomość prywatną w grze, albo czata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mekkel... tak sobie myśle o elektrowniach orbialnych... i coś mi tu nie gra...

 

Jaki algorytm stosujesz do wyliczenia jej mocy? Uwzględniasz w tym algorytmie parametry jej orbity? Bo widzisz... to nie jest takie proste.

 

Jesli zakładasz że będzie ona na orbicie stacjonarnej, to wypadało by uwzględnić "okienka zacmień". Jeśli chcesz ją ustawiać w punktach libracyjnych... tia... no to wypadało by uwzględnić ich ograniczoną ilość (różną dla różnych światów dla jasności, a czemu to zapraszam do wiki ;) ) i wypadało by uwzględnić fakt, że gracze mogą się "pobić" o te najlepsze itd. itd.

 

Do tego dochodzi atmosfera :) Inaczej bedą wyglądać straty przesyłowe na Łysym, gdzie atmosfery niet, inaczej np. dla Ziemi, bo tej atmosfera absorbuje co nieco na konkretnych pasmach widma (to zależy od gestości i składu atmosfery).

 

Do tego dochodzi typ widmowy gwiazdy (że tak powiem moc startowa) i odległośc od mamuśki.

 

Jak w to wszystko doliczyć takie drobiazgi jak koszt infrastruktury planetarnej, wpływ ilości "obsługiwanych ptaszków" i kilka kolejnych nudnych czynników, to robi sie niezły cyrk... Choć w sumie to nie są nudne czynniki, bo jak się zastanowić nad tym, jak na "sensowność" orbity dla elektrowni, wpływa np. prędkość rotacji planety (z przypadkiem skrajnym - tidall lock) to problem zaczyna być z tych fascynujących :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mekkel... tak sobie myśle o elektrowniach orbialnych... i coś mi tu nie gra...

 

Jaki algorytm stosujesz do wyliczenia jej mocy? Uwzględniasz w tym algorytmie parametry jej orbity? Bo widzisz... to nie jest takie proste.

 

Jesli zakładasz że będzie ona na orbicie stacjonarnej, to wypadało by uwzględnić "okienka zacmień". Jeśli chcesz ją ustawiać w punktach libracyjnych... tia... no to wypadało by uwzględnić ich ograniczoną ilość (różną dla różnych światów dla jasności, a czemu to zapraszam do wiki ;) ) i wypadało by uwzględnić fakt, że gracze mogą się "pobić" o te najlepsze itd. itd.

 

Do tego dochodzi atmosfera :) Inaczej bedą wyglądać straty przesyłowe na Łysym, gdzie atmosfery niet, inaczej np. dla Ziemi, bo tej atmosfera absorbuje co nieco na konkretnych pasmach widma (to zależy od gestości i składu atmosfery).

 

Do tego dochodzi typ widmowy gwiazdy (że tak powiem moc startowa) i odległośc od mamuśki.

 

Jak w to wszystko doliczyć takie drobiazgi jak koszt infrastruktury planetarnej, wpływ ilości "obsługiwanych ptaszków" i kilka kolejnych nudnych czynników, to robi sie niezły cyrk... Choć w sumie to nie są nudne czynniki, bo jak się zastanowić nad tym, jak na "sensowność" orbity dla elektrowni, wpływa np. prędkość rotacji planety (z przypadkiem skrajnym - tidall lock) to problem zaczyna być z tych fascynujących :)

 

Pozdrawiam.

 

Na chwilę obecną biorę pod uwagę odległość od gwiazdy i temperaturę, bo obiekty w bazie danych nic innego nie posiadają, więc nie mogę brać nic innego pod uwagę, no i oczywiście dochodzą badania czyli max 50, na Ziemi będziesz miał jakieś 275, Czy to dużo czy mało, czy zwiększyć czy zmniejszyć? :P

 

Tylko jak się będą bić, wojna? Statki niszczące satelity? Posyłać komandosów astronautów ? :D Tylko nie pisz, że będzie czynsz na miejsce, kto nie opłaci tego satelita spadnie na Ziemię :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci tylko sugeruję, że tu można niezłą fabułę stworzyć i uatrakcyjnic gre. A co do techów, kazdy nastepny kosztuje, już badania poziomu 3 to fakturka na 5.4K a kazdy nastepny to koszt rośnie... wiesz, to wiecej niz sprawny generator ;) Ja wiem, że to zacznie miec sens przy obecnych kosztach elektrowni i technologii gdy zaczniemy działac na dziesiątkach ptaszków, bo jesli kazdy poziom techa, zwiększa wydajnośc o 10% to inwestować w to mając jedną jest bez sexu, ale przy 10ciu bedzie już eldorado, pytanie, czy nie za łatwo. Ekonomicznie nie ma co gmerać, jakoś się to do kupy składa, ale dodał bym możliwości i trudności nie powiązane z kasą. Nie robisz monopoly online tylko exploracyjną SF! A co jeśli poleci CME? Moze przydał by sie tech zabezpieczający. A co jesli włączymy walke o punkty libracyjne, nawet taką prosta, kto pierwszy ten lepszy, zacznie wazne byc, by wstrzelic sie na miejsce na pierwszego, nawet jak to sie nie bedzie za bardzo oplacać ekonomicznie na początku... albo pierwsze 10 ma wydajnośc startową 100% nastepne 20 ma 95% itd aby oddać efekt "zajęcia atrakcyjnych orbit" bez wnikania w detale. No i opcje z tych szarych - kuku konkurencyjnemu ptaszkowi, handel juz wystrzelonymi elektrowniami na dobrych pozycjach itd... musi byc wiele dróg i opcji. Ale przede wszystkim, gracz musi mieć podaną przewidywaną wydajność przed startem i skąd się to bierze, a nie jak teraz, ryzykowac zasobami kolonii w ciemno by obmacać co sie stanie ;)

 

Pozdrawiam.

 

Pozdrawiam.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci tylko sugeruję, że tu można niezłą fabułę stworzyć i uatrakcyjnic gre. A co do techów, kazdy nastepny kosztuje, już badania poziomu 3 to fakturka na 5.4K a kazdy nastepny to koszt rośnie... wiesz, to wiecej niz sprawny generator ;) Ja wiem, że to zacznie miec sens przy obecnych kosztach elektrowni i technologii gdy zaczniemy działac na dziesiątkach ptaszków, bo jesli kazdy poziom techa, zwiększa wydajnośc o 10% to inwestować w to mając jedną jest bez sexu, ale przy 10ciu bedzie już eldorado, pytanie, czy nie za łatwo. Ekonomicznie nie ma co gmerać, jakoś się to do kupy składa, ale dodał bym możliwości i trudności nie powiązane z kasą. Nie robisz monopoly online tylko exploracyjną SF! A co jeśli poleci CME? Moze przydał by sie tech zabezpieczający. A co jesli włączymy walke o punkty libracyjne, nawet taką prosta, kto pierwszy ten lepszy, zacznie wazne byc, by wstrzelic sie na miejsce na pierwszego, nawet jak to sie nie bedzie za bardzo oplacać ekonomicznie na początku... albo pierwsze 10 ma wydajnośc startową 100% nastepne 20 ma 95% itd aby oddać efekt "zajęcia atrakcyjnych orbit" bez wnikania w detale. No i opcje z tych szarych - kuku konkurencyjnemu ptaszkowi, handel juz wystrzelonymi elektrowniami na dobrych pozycjach itd... musi byc wiele dróg i opcji. Ale przede wszystkim, gracz musi mieć podaną przewidywaną wydajność przed startem i skąd się to bierze, a nie jak teraz, ryzykowac zasobami kolonii w ciemno by obmacać co sie stanie ;)

 

Pozdrawiam.

 

Pozdrawiam.

 

Tych badań nie traktuje jako nowych technologii, jak skończę (:P) to podeślę Ci i zobaczysz o co chodzi mi z technologiami, jak to wtedy będzie wyglądać. Poza tym rozwinięcie tych badań zajmie Ci sporo czasu, to chyba dobrze nie? Rozumiem, że są drogie, ale z drugiej strony jest kredyt i kupcy, więc szybko można wykombinować dowolną kwotę, oczywiście ryzykując.

 

Trudności będą, ale trzeba wprowadzać i zbalansować to. Co do pozycji to dobry pomysł, tylko też trzeba wymyślić jak gracz może stracić tą pozycje.. Ale wtedy można by też zrobić dodatkowo pozycje na obiektach? Górzyste, płaskie każde miejsce miałoby minusy i plusy?

 

Myślę, że i tak pomału macie coraz więcej możliwości, chyba rzadko takie możliwości daje gra przeglądarkowa, z tego co widzę każdy gracz ma różne problemy związane.

 

Dodatkowo myślę (bo kilku graczy by chciało :D), by wprowadzić wojny to też by było utrudnienie, ale domyślnie każdy byłby Np. w Sojuszu Ziemskim ;) i byłby automatycznie neutralny, nie można by go atakować, należało by wystąpić z sojuszu jeśli ktoś chciałby prowadzić wojny, a jeśli nie to zwykła eksploracyjna gra z handlem.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.