Jump to content

Pierwsze fotki z 10D


Recommended Posts

Niebo jest zupełnie do kitu, zdjęcia robiłem przy sporym rozświetleniu tła (lampy naprzeciwko domu). Czasy zaledwie 30sek (stacki 10klatek), nie odjąłem też d.frama (w registaxie nie ma jak wczytać dużych bitmap). Ogólnie registax to porażka do obeiktów mgławicowych. Sama praca z 10D w porównaniu z gimnastyke webcamową-bajkowa.

h-khi.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ale jak ma namieszać? Tam chodzi tylko o to, żeby zewrzeć 2 albo 3 druty :) Sam zrobiłem kiedyś wężyk do EOS-a 300 (analoga, nota bene wyprowadzenia wężyka dokładnie takie jak w 300D i innych Canonach) i jak mi się rozleciał w Hiszpanii, to zwierałem druty ręcznie :)

Link to comment
Share on other sites

Cóż, ja się na elektronice nie znam i nie neguję tego co mówisz, ale dlaczego - jeżeli chodzi tylko o zetknięcie drucików - taki wężyk kosztuje parę stów?

Ja to powiedziałem z doświadczenia, mój aparat juz kilka razy wieszał się właśnie po tym, jak próbowałem nim robić zdjęcia nie-oryginalnym wężykiem (chociaż kupionym w renomowanym sklepie), raz zawiesił się prawie na amen. Od tego czasu już nie ryzykuję.

Link to comment
Share on other sites

Ayrton zapewne zalozyl, ze w 10D jest taki sam system wezyka jak w "zwyklych" canonach. Niestety tak nie jest i wezyk jest zupelnie inny (taki jak w 1Ds, 1D etc). W 300D byl zwykly na jack'a, a tu kiszka - jakis dziwny mutant. Aby nie kombinowac w niedziele kupilem oryginalny za calkiem "przyzwoita" 250 zl. Ale i tak czeka mnie jego przerobka - musze podpiac do niego RS232 do sterowania z kompa. Jak go rozbiore, to bede wiedzial, co tam siedzi. Faktem jest, ze do tych canonow poleca sie kupowanie oryginalnego "wezyka".

 

Ciekawostka jest to, ze na wysjciu z wezyka sa az 4 "koncowki". Po co? Nie mam pojecia, ale moze chodzic tu o standaryzacje z bardziej zaawansowanymi "sterownikami" interwalowymi.

Link to comment
Share on other sites

Ayrton zapewne zalozyl, ze w 10D jest taki sam system wezyka jak w "zwyklych" canonach.

Dokładnie tak. Nie miałem racji - moja wina. N3 connector to nie to samo co E3 :)

Co do kwestii, dlaczego zwykły "zwieracz" kosztuje parę stów, to jest to tak, jak w przypadku większości dodatków - płaci się za pewien monopol producencki. Być może wężyk do 10D jest jakąś bardziej zaawwansowaną konstrukcją, ale wężyk do EOS-a 300/300D naprawdę jest prosty jak budowa cepa, a kosztuje swoje.

Link to comment
Share on other sites

Odpowiedz brzmi i TAK i NIE. Otoz przez USB mozna sterowac wszystkimi funkcjami 300D! Czyli takze czasami ekspozycji. Problem polega tylko na tym, ze w aparacie max to 30 sek. Do dlugich czasow jest czas B, ale on wymaga "trzymania" przycisku. Do tego jest wlasnie wezyk.

 

Oczywiscie mozna wezyc zrobic samemu (do 300D latwiej) podlaczany do kompa po rs232 lub parallel:

http://www.dslrfocus.com/help/eoscable.htm

 

Ja taki kabel zrobilem sobie w 5 min i dzialal jak zloto. Niestety sprzedalem go razem z aparatem. Doskonale steruje sie aparatem za pomoca DSLRFocus (bajka) i takie rozwiazanie polecam. Wada jest to, ze trzeba go kupic - 20$, ale mysle, ze warto. Mamy od razu system perfekcyjnego focusowania razem ze swietnym softem sterujacym - calkowicie zautomatyzowanym, tzn. mozna ustawic 10x10 min ISO800 + 5x5min ISO1600 + ... itd.

Program przez USB steruje wszystkimi funkcjami aparatu, a przez dodatkowy kabel "wezykiem" i dlugimi czasami (takze mirror lock'upem w 10D).

 

Koszt wykonania takiego kabla jest "nikly".

 

W przypadku 10D sprawa komplikuje sie przez to "niestandardowe" gniazdo. Trzeba po prostu kupic oryginalny wezyk Canona i go "shackowac".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.