Skocz do zawartości

Pierwszy teleskop dla kompletnego laika.


koniec_swiata

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jako że to mój pierwszy post witam wszystkich na forum. A teraz do rzeczy.

Od jakiegoś czasu mam chęć na rozpoczęcie przygody z obserwacją nieba. Trochę czytałem i najpierw napaliłem się na teleskop gso 10. Jestem jednak kompletym amatorem i jednak kwota do zapłaty za gso 10 jest dla mnie dosyć znaczna.

Następną myślą było spróbowanie jakiego tańszego rozwiązania do 500 zł. Ale w tej cenie na foum polecają dobre lornetki. Mam lornetke 7x45, może nie jest jakaś super, albo ja nie umiem wykorzystać jej parametrów, ale obserwacje przez tą lornetkę nieba jakoś nie robią na mnie wrażenia. Więc wróciłem do tematu zakupu teleskopu za kwotę maks ok 800 zł chociaż wolałbym jeszcze mniej.

Troche czytałem, ale im dalej w las to co chwile inny teleskop, czytanie itp. i dalej odkładanie zakupu.

Mieszkam w Olsztynie, mam auto, ale chciałbym prowadzić obserwacje na balkonie, albo przez okno.

To jest już któreś moje podejście do zakupu teleskopu i tym razem postanowiłem wylać swoje żale tu na fourm ;)

Dziś na szybko znalazłem 3 teleskopy, trochę o nich poczytałęm ale mnogość opisów, recenzji i opinii znów zaczęło mnie zniechęcać.

Podpowiedzcie czy warto coś takiego kupić, albo coś podobnego za kwotę ok 800 zł lub mniej i tak żeby na dzień dobry nie trzeba było na razie nic dokładać, a cieszyć się obserwacjami.

http://teleskopy.pl/product_info.php?products_id=1651&lunety=Teleskop_Sky-Watcher_Synta_R-90/900_EQ-3-2

http://www.astrokrak.pl/237-teleskop-sky-watcher-909az3-.html

http://www.deltaoptical.pl/teleskopy/teleskop-sky-watcher-synta-sk1309eq2,d697.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze tak , za taką kwotę co podałeś linki to można kupić używaną syntę 8" . Ja mam i sk1309eq2 oraz syntę 8" i nawet w mieście różnica widoczna jest ogromna.