Skocz do zawartości

HOT i DEAD PIXELS - przetestuj swoj aparat


Rekomendowane odpowiedzi

Może coś przeoczyłem i program został zdjęty, ale po kliknięciu w link taki otrzymuje stresujący komunikat; Nie można wyświetlić strony

 

Tak, ten serwer już nie istnieje. Wrzuciłem na nowy.

Możecie sprawdzić link w pierwszym poście, czy to na pewno ten sam program?

 

Ja mam tu same Mac'i więc nie sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rób Ori nie przejmuj się, najwyżej powiesz, że to morze tak szumi :D

bo robione na plaży w tej Twojej cudownej Gdyni :)

 

 

Tak, ten serwer już nie istnieje. Wrzuciłem na nowy.

Możecie sprawdzić link w pierwszym poście, czy to na pewno ten sam program?

 

Ja mam tu same Mac'i więc nie sprawdzę.

 

jest i działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jak dobrze usunąć te hot pixs za pomocą np. Adobe Photoshop? Zrobiłem wypasiaste fotki w ostatni weekend i gdyby nie te czerwone i niebieskie kropki, byłbym bardzo szczęśliwy. Próbowałem z median filter ale wtedy zdjęcie traci ostrość...

Czy Olympusy mają z tym szczególne problemy? Ja robiłem zdjęcia Olympusem SP-500 Ultra Zoom.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ jedna taka blondynka mie męczy stasznie

może opiszę jak się mierzy takie hot/death pixle:

uwaga, opis typu "dla blondynek"

  1. bierzemy aparat z naładowaną baterią , włożoną kartą, tą na której się zapisują zdjęcia
  2. zdejmujemy obiektyw, zakrywamy zaślepką body aparatu i tylnia soczewkę zdjętego obiektywu, można też nie zdejmować obiektywu, tylko ustawić go w tryb manual i nie zapomnieć, że dekielek ma być zasłonięty, a i też koniecznie wyłączyć redukcję szumów, jeżeli taką funkcję posiada aparat
  3. zakrywamy gumką, tą przy pasku, wizjer aparatu
  4. przestawiamy aparat w tryb manual - pokrętło ustawień na literkę M
  5. jakość zdjęć ustawiamy na najwyższą, może być jpg, choć lepiej żeby był RAW
  6. czas ekspozycji ustawiamy na 30sek.
  7. ustawiamy ISO na najniższą wartość
  8. robimy zdjęcie
  9. wracamy do pkt. 7 podnosząc wartość ISO o kolejną działkę
  10. kiedy skończy nam się skala ISO (np. 800, 1600, 3200) wracamy iso zpowtrotem na najniższą
  11. aparat przestawiamy na czas B
  12. robimy zdjęcia z czasem 300sek - trzymając palec na spuście przez 5 min.
    - trzeba było sobie zrobić, albo kupić wężyk :szczerbaty:
  13. kolejno robimy zdjęcia z ISO 100, 200, 400, 800, 1600, 3200 (eosD20 np.)
  14. [zgrywamy wykonanie zdjęcia do komputera
  15. dobrze bybyło zmienić nazwy zdjęć na takie, które by zawierały wartość czasu i iso (np.:300s_ISO1600 ) - parametry zdjęcia odczytamy z EXIF'a we właściwościach zdjęcia, w jakimś programie graficznym, którego używamy do przegladania zdjęć)
  16. w przypadku kiedy robiliśmy zdjęcia w formacie RAW, trzeba przekonwertować je na format TIFF
  17. uruchamiamy program dead pixel test
  18. do programu załączona jest instrukcja obsługi, ale po en, ale obsługa tego programu jest bardzo prosta
  19. naciskamy klawisz browse - zaznaczamy jakiego typu plików użyliśmy, jak Tiff to nie ruszamy, jak jpg to zanzaczamy, szukamy w katalogu naszych zdjęć z darkami, ładujemy pierwsze
  20. naciskamy klawisz test
  21. zapisujemy na kartce otrzymany wynik, a wynik to result, jest nad okienkiem histrogramu :szczerbaty: , pamiętając z jakimi parametrami ustawień jest wgrane zdjęcie,
  22. powtarzamy operację dla wszystkich wykonanyc zdjęć
  23. i chwalimy sie wynikami na Forum :)

uff chyba nie poplątałem niczego

 

wyniki zapisujemy w postaci:

    ISO 100
      30 sek - death/hot: .... /......
      300 sek - death/hot: .... /......

    ...

    ...

    ...

     

    ISO 1600

      30 sek - death/hot: .... /......
      300 sek - death/hot: .... /......

pozdrowienia zwłaszcza dla blondynek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co teraz?????????????????

 

I teraz Ja mam zamieszczać swoje wyniki?

 

Wtedy wyjdzie, że tą blondynką byłam Ja... :szczerbaty:

 

 

 

pozdrawiam serdecznie

 

Ori2711

 

 

 

Ps: Trochę w tym prawdy jednak jest, ale kolor włosów się nie zgadza...

 

Dzięki Sumas za tę fajną ściągawkę.

 

Ps2: Niestety Sumas nie zgodził się abym na czas testów weszła do lodówki razem z aparatem ;(.

 

Ciekawe czemu ? Może jest zazdrosny o lepsze wyniki... :szczerbaty:

 

tak więc cała operacja odbyła się w pokoju w temperaturze 26,5 C... :szczerbaty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Canon 350 D

 

30'' iso 800 = 0 dead / 26 hot

 

30'' iso 1600 = 0 dead/ 42 hot

 

 

 

300'' iso 800 = 0 dead / 331 hot

 

300'' iso 1600 = 0 dead / 27 254 hot

 

po upływie ok. 10 minut ponownie ostatni test

 

300'' iso 1600 = 0 dead / 26 597 hot

 

 

 

w styczniu zrobie jeszcze raz :P

 

 

 

pozdrawiam serdecznie

 

Ori2711

Edytowane przez Ori2711
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Sumas nie zgodził się abym na czas testów weszła do lodówki razem z aparatem ;(.

 

Ciekawe czemu ? Może jest zazdrosny o lepsze wyniki... :szczerbaty:

 

tak więc cała operacja odbyła się w pokoju w temperaturze 26,5 C... :szczerbaty:

 

To proste kobieta trzymana przez pewien czas w niskiej temperaturze .... mniej szumi. :ha:

 

 

 

 

 

 

 

A Ty szumisz tak pięknie. :helo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dane na temat EOS 30D. Na razie 30" i jako ciekawostka jeden czas 300" na ISO 1600. Temperatura otoczenia - pewnie cos blisko 27 - 30 st, w każdym razie piekielnie gorąco (termometra u mnie niet :D :D ) - ale piwko mnie chłodzi :Beer::Beer: .

 

tak więc 30"

 

ISO 100 0/0

ISO 200 0/3

ISO 400 0/8

ISO 800 0/22

ISO 1600 0/38

ISO 3200 0/120

 

i dla ciekawosci 300" ISO 1600 0/19897

 

Fotki robione po kolei bez żadnej przerwy - pewnie to zawyżyło wynik na większych czułościach.

Eksperyment powtórze jak się trochę ochłodzi - może wieczorem.

Jak widać nie jest to wcale jakas tam rewelacja ale przecież aparat nie tylko do astro - foto :lol:.

350 wychodzi zupełnie porównywalnie pod tym względem.

Ale za to te 5kl/s ale bajer :szczerbaty::szczerbaty:.

Bardzo lubie fotki robić w ruchu więc z pewnością skorzystam z takich możliwości

 

Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

noo ale przegapiłem, rkamin świetne wyniki :helo:

noi gratulacje z zakupu :Beer:

 

 

o a przy okazji, gdyby kogoś palec zabolał, od trzymania spustu przez 5 min, to takim rozwiązaniem jest kabelek, do kupienia na allegro, albo lepiej do zrobienia we własnym zakresie:

 

CanonRelease.jpg

 

i do długich ekspozycji przez kompa:

 

SerialCable.jpg

 

obrazki pochodzą ze strony: http://www.covingtoninnovations.com/dslr/CanonRelease.html

pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak kiedys obiecywałem więc podaję czasy dla 300s jako kontynuacja. Trochę to trwało :D

 

więc tak:

 

ISO 100 0/21

ISO 200 0/49

ISO 400 0/156

ISO 800 0/474

ISO 1600 0/5009

 

i masakra :szczerbaty:

ISO 3200 5/85252

 

Pomimo ostatniego wyniku od razu widać, że zrobiło się ciut chłodniej. Przy 3200 wychodzi już zaświetlenie od elektroniki, dlatego tymi pixelami D się nie przejmuje.

Edytowane przez rkamin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie przestańcie używać tego programu, on jest taki prymitywny że ...

 

Zgadzam się.

Program ten uważam za raczej słaby, ale jakieś statystyczne dane można z niego uzyskać, szczególnie przy porównywaniu aparatów tego samego producenta, wykonanych w tej samej technologii, np. 350D, D50 itd..

 

Jakiś czas temu testowałem Nikona D50, wyniki zamieszczam poniżej.

 

Nikon D50, temp. 20, NR - off, długie czasy z "zimnego" startu.

 

ISO T. exp. dead/hot

200 1" 0/0

200 15'' 0/0

200 30'' 0/0

800 1'' 0/0

800 15'' 0/0

800 30'' 0/0

1600 1'' 0/0

1600 15'' 0/0

1600 30'' 0/0

 

800 180'' 0/3

1600 180'' 0/113

 

Generalnie odnoszę wrażenie, że matryce w Nikonach, statystycznie mają mniej dead/hot pixeli. Są też mniej podatne na tworzenie się nowych.

Edytowane przez Zawisza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączam poniżej zdjęcie południowego obszaru Lutni z mgławicą planetarną M57 - ekspozycja 10x30s - BEZ ODJĘTYCH DARK-ów.

 

Wykonałem dzisiaj dark 15 min. Tym razem poprzedziłem go kilkoma innymi.

Nikon D50, temp. 20, NR - off

 

ISO T. exp. dead/hot

1600 15 min. 0/71448

M57_z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ISO100 30 sek - 0/0

ISO200 30 sek - 0/5

ISO400 30 sek - 0/15

ISO800 30 sek - 0/28

ISO1600 30 sek - 0/51

 

ISO100 300 sek - 0/20

ISO200 300 sek - 0/373

ISO400 300 sek - 0/122710

ISO800 300 sek - 0/730832

ISO1600 300 sek - 6/1803699

 

 

Te ostatnie wartosci sa troche slabe... <_<

Moze dlatego ze robilem jedna fotke po drugiej w temp 25st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Przeglądając wyniki zaskoczyły mnie tak dobre Nikona, ale test na optyczne.pl zmienił moje zaskoczenie.

Nie ulega wątpliwości że Nikony to dobre aparaty. Ale wnioski niech każdy wyciągnie sam.

http://optyczne.pl/index.php?test=aparat&a...ap=30&roz=6

Aczkolwiek przed kupnem tego aparatu wolałbym wiedzieć o powyższej sprawie, która wyszła w teście.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez m_jq2ak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.