Skocz do zawartości

Astrofocenie - początki

Bandros

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

X zlot w Zatomiu się zakończył, a mnie jak zwykle naszły nowe refleksje i pomysły. Postanowiłem, że spróbuje swoich sił w trudnej dziedzinie jaką jest astrofotografia, wiem, że to nie jest łatwe , ale jestem młody, cierpliwy, więc czemu miałoby mi się nie udać ? icon_smile.gif Mam sporo wolnych wieczorów, więc mógłbym je spędzać pożytecznie rozwijając swoją pasję. Na pewno będę potrzebował dużo nauki i doświadczenia, ale każdy kiedyś zaczynał.

Jestem początkujący w dziedzinie fotografii, ale w wolnych chwilach przeglądam fora i staram się wzbogacać swoją wiedzę teoretyczną. Niestety im więcej tego czytam tym większy mentlik mam w głowie, ale myślę, że na początek dobra byłaby lustrzanka połączona ze statywem (posiadam Wiliama Opticsa TR 188) + obiektyw (np. Samyang 14mm f/2.8, czyli "astrofotografia statywowa" . I dopiero opanowanie tego sposobu robienia zdjęć i sprzętu pozwoli mi dalszą zabawę, zakupu montażu itd. No chyba, że pojawią się inne koncepcje i pomysły.

Czytałem o tym jakie funkcje powinien posiadać aparat tego rodzaju fotografii, ale za bardzo nie wiem na co się zdecydować. Generalnie będzie to aparat do fotografii nocnej, sprzęt nie musi być nowy, dobre używki też wchodzą w grę. Budżet na start powiedzmy około 4000-4500 zł.

Rozważałem Canony 350d i 450d, które są powszechnie znane i używane, ale nie wiem czy wziąść takową używkę czy brać jakiś aparat z pełną klatką typu Canon mkII czy 6d. Im więcej wątków i lektury tym więcej pomysłów. Co byście polecili na start ?

Pozdrawiam

350D to raczej jest używalny tylko po podpięciu do kompa (bo nie ma LV)

Z budżetem 4K masz z czego wybierać :)

Choć ja gdybym był w Twojej sytuacji i miał 4K nie wydałbym wszystkiego na aparat.

Za tę kwotę możesz kupić przyzwoitą lustrzankę (np. 600D albo coś wyżej), jakiś prosty montaż z prowadzeniem (np. Star Adventurer albo podobny aby zobaczyć czym się to je)