Skocz do zawartości

Chiny budują największy na świecie radioteleskop


Paether

Rekomendowane odpowiedzi

No w tym momencie jak to mamy na górze to bardzo pasuje przypomnieć obliczenia Piotrka, bo pasują do tego tematu.

 

http://astropolis.pl/topic/47831-kosmici-czy-istnieja-i-jacy-moga-byc/page-2?do=findComment&comment=564209

 

O ile dobrze pamiętam to na teleskopie Arecibo też istniała pewna możliwość manewru odnośnie "co nasłuchujemy" poprzez pozycjonowanie odbiornika

 

Pozdrawiam

p.s.

Ciekawe jak to będzie z "szybkim" udostępnianiem nagrań światowej społeczności naukowców? ;)

 

Edytowane przez ekolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie znam się na teleskopach radiowych, ale w astronarium mówili że budowa takich kolosów nie ma sensu. Można przecież utworzyć sieć znacznie mniejszych teleskopów i rozsiać je na dużej powierzchni. To jak to w końcu jest?

 

Też coś podobnego kiedyś czytałem.

W linkowanym przeze mnie tu wcześniej poście Piotrek napisał że Arecibo ... ma emiter.

Może jedna czasza w jednym miejscu (ta) posłuży tez czasem jako część systemu nadawczego ("Chińczycy do kosmitów").

A może nie tak łatwo zsynchronizować sygnały z kilkunastu średnich radioteleskopów?

 

Pozdrawiam

p.s.

Stary Arecibo na zdjęciu

arecibo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie znam się na teleskopach radiowych, ale w astronarium mówili że budowa takich kolosów nie ma sensu. Można przecież utworzyć sieć znacznie mniejszych teleskopów i rozsiać je na dużej powierzchni. To jak to w końcu jest?

 

Tak właśnie jest - ARECIBO to już taki troche zabytek. Cesarstwa jednak lubują się w wielkich i spektakularnych projektach. Osobiście obstawiam, że taki choćby LOFAR (którego elementy są już równiez w naszym kraju) da naukowcom więcej niż ten kolos.

 

http://www.lofar.org/

 

http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,397302,polfar---nowe-okno-na-wszechswiat.html