Skocz do zawartości

ASI120MM


HAMAL

Rekomendowane odpowiedzi

Klikasz na przycisk "1"

wstawianie zdjęcia1.jpg

Klikasz na przycisk "2", potem wskazujesz zdjęcie na dysku, potem klikasz na "3", który się pojawi.

wstawianie zdjęcia.jpg

Prościej się nie da :) I nie musisz używać żadnych, szemranych fotosików, z których zdjęcia za rok poznikają.

 

O, Adam mnie uprzedził :) Ale ciekawe, że u niego wygląda to ciut inaczej.

Edytowane przez MateuszW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szronienie obudowy to kwestia tego ze właśnie z niej odprowadza się ciepło. Trzeba by to przerobić tak żeby odizolować zimny palec chłodzący matryce od obudowy ale wymagało by to ingerencji mechanicznej w obudowę. Natomiast efekt był by lepszy bo nie było by strat na tym ze chłodzi się cała obudowę zamiast tylko matrycę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boziu ;)^_^

Prawym przyciskiem myszy na fotosiku klikasz na obrazek, lewym przyciskiem myszy klikasz na napis WŁAŚCIWOŚCI (zielone zaznaczenie) na samym dole, otwiera się nowe okienko, lewym przyciskiem myszy klikasz na napis http (żółte zaznaczenie) a potem w to samo miejsce prawym przyciskiem, pojawi się kolejne okienko tam klikasz zaznacz wszystko (niebieskie zaznaczenie) napis podświetli się na niebiesko, na podświetlony na niebiesko napis klikasz prawym przyciskiem myszy i wybierasz kopiuj. Potem przechodzisz na kartę pisaniu tu posta i wklejasz ten skopiowany tekst.

Poniał ? Spasiba :)

PS. może ktoś na koniec posprzątać ten wątek z nauki wklejania zdjęć ? mam zamiar go kiedyś kontynuować a zrobił się bałagan.

IMGG.gif

Edytowane przez HAMAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się będę upierał, żeby buba06 skorzystał z dodawania załączników bezpośrednio do postów, jak to pokazał na obrazkach Mateusz kilka wpisów wcześniej. Łatwiej to zrobić i przynajmniej nie zniknie po roku z serwera.

Jak już się uda to ogarnąć, to temat wyczyścimy z niepotrzebnych postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buba06 - odpuść zamieszczanie zdjęć. Już wiemy jak wygląda kamerka i radiator.

Za to napisz jaki pomysł chodzi Ci po głowie w temacie ochrony przed roszeniem.

Może to uchroni Cię przed niepotrzebnymi doświadczeniami - na Forum jest dużo

doświadczonych Kolegów, którzy temat mają w "małym palcu" i są w stanie ocenić czy warto...

Jednocześnie przestaniesz trzymać nas w napięciu (a niektórych w irytacji) :uhm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przepraszam za zamieszanie , ale dopiero uczę się , co niekiedy sprawia kłopot i zamieszanie ( poczatki zawsze są trudne)

Jezeli chodzi o ochronę przed roszeniem , mam w zamiarze otulenie kamery twardą pianką techniczną ( wycinanie gorącym drutem pod kształt), plus owiniecie izolacją , oraz wycięcie otworów na podłączenie wtyczek.

Chodzi mi też po głowie zaangażowanie do tej sprawy kolegi który ma dostep do tokarki i frezarki ,aby stworzyć nową obudowę i zastosować wewnętrzne chłodzenie Peltierem, ale muszę to najpierw omowić z kolegą , czy zechce się zaangażować w ten projekt , bo pracy będzie naprawdę sporo.To tak pokrótce ,o tym co zamierzam zrobić w najbliższym czasie.

Pozdrawiam.

Andrzej

 

Edytowane przez buba06
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

To ja może napiszę ku przestrodze dla osób planujących przeróbkę tej kamerki na wersję z chłodzeniem.

 

Samo rozebranie, wylutowanie złącza ST4 i ściągnięcie z tyłu matrycy termoprzewodzącego "gąbczastego materiału" nie jest czynnością jakoś strasznie ciężką.

 

Chciałem polepszyć połączenie matrycy z "zimnym palcem" obudowy i dołożyć peltiera. Tak też zrobiłem i zamiast pseudo gąbki dałem kawałek aluminium plus pasta termoprzewodząca.

 

Wszystko pięknie ładnie, ale źle odmierzyłem potrzebną grubość tego kawałka aluminium i przy dokręceniu górnej obudowy, chip został wypchnięty z płytki drukowanej, zdjęcie poniżej:

 

 

IMG_4691.JPG

 

IMG_4692.JPG

 

Oj jakaż to była rozpacz, że kamera używana do guidowania stała się nic nie wartym szmelcem :(

 

Po uspokojeniu się zacząłem się przyglądać dokładniej co się stało i co zostało uszkodzone.

 

Werdykt: nie jest aż tak źle, płytka nie uszkodzona, pourywane są tylko nóżki chipa, pomyślałem więc o wymianie i zaczęły się poszukiwania.

 

Z pomocą przyszedł Aliexpress. i o dziwo koszt nowego chipu bardzo pozytywnie mnie zaskoczył :) Wraz z wysyłką koszt zamknąłby się w okolicy 100 zł !!!

 

I już niby wszystko fajnie, pozostaje tylko zamówić i czekać na przyjście paczki, ale jak się okazało nie było to takie proste.

Wszędzie gdzie dokonywałem zakupu po 2 tygodniach okazywało się nagle, że towar jest niedostępny i zwracano mi pieniądze.

 

W międzyczasie poszukałem kogoś kto będzie w stanie przelutować chip i z pomocą tego kogoś udało się w końcu znaleźć konkretną ofertę i chip został do mnie wysłany.

 

Zaznajomiony elektronik sprawnie przelutował chip i wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej.

 

IMG_4846.JPG

 

Wszystko działa, ogólny koszt naprawy zamknął się w całości w ok 160 zł. a była rozpacz, że kamera nieodwracalnie została posłana na tamten świat, czego dowodem jest rozdziawiona z radości moja facjata, która sfotografowałem naprawioną kamerką dosłownie przed chwilą.

 

Fotka.jpg

 

Uważajcie więc przy przeróbkach, a dla tych, którym przytrafi się taka przygoda jak moja, niech mój przykład będzie nadzieją, że jest szansa na naprawienie kamerki.

 

 

 

Edytowane przez Killerus
  • Lubię 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że właśnie po to jest tam ta gąbka termoprzewodząca, żeby uniknąć takich problemów :). Kawałek aluminium zawsze będzie albo o 0,5 mm za gruby, albo za chudy i nie będzie kontaktu.

Cieszę się, że naprawa się udała. Skoro najdroższy element kosztuje 100 zł, to sam pomyśl ile jest warta cała kamerka. 300 zł max.

 

Możesz wysłać namiary na sklep z tą matrycą? Może będą mieli do DSI III pro w podobnej cenie. Bo chciałem wymienić szybkę, ale za stuwe to można prościej całą matrycę :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Są postępy :) zastosowawszy dwuetapowe chłodzenie dwoma peltierami uzyskałem różnicę 20℃ bez stosowania wiatraków których główny wkład to mikrowibracje kasujące nam najdrobniejsze detale na planetach i Księżycu ale i także szkody przy robieniu DS, głównie planetarek, do których szykuje tą kamerkę. Dodatkowo zaletą dwuetapowego schładzania, jest dużo mniejszy problem z roszeniem się obudowy. Jeden mały peltier (opis wcześniej) robi wewnątrz różnicę 10℃ a drugi duży na zewnątrz działając na pół gwizdka robi nam dodatkowe 10℃ dając mniejszemu wewnętrznemu wyjściowo dużo chłodniejszą obudowę jako punkt odniesienia, nie mrozi jej jednak aż do roszenia i zaszronienia.

 

ASI120MMmod08.jpg

 

http://astrofotografia.republika.pl/ASI120MMmod.htm

Edytowane przez HAMAL
  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.