Skocz do zawartości

Pierwszy zakup tak do 3500 zł


Costales

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

całkowicie nowy na forum i w branży :P

 

Co byście polecali, jaki sprzęt tak do 3500 zł. Chodzi o to by sam naprowadzał na obiekty.

Planety i jak da radę to coś szerzej.

 

Nie znam się całkowicie, tak mnie naszło wczoraj i pomyślalem, że warto się tematem zainteresować, aktuanie czytam czytam czytam.

 

Na forum nie widziałem nic w tym przedziale cenowym /nie doczytalem być może/. Co ewentualnie można by dokupić.. tak do budżetu 4 tys /ale to opcja/

 

Rzchodzi mi się o sprzęt nowy.. bo tak przeglądalem i jest tego w cholerkę.

 

Mieszkam na wiosce, sprzęt będzie ustawiany na balkonie.. albo od storny północno wshocndniej albo południowo zachodniej, ewentualnie gdzieś na lące obok :P

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy przegladałeś jakieś tematy związane z zakupem sprzętu - codziennie pojawiaja się nowe :)

 

Odpowiem wiec trochę nie dosłownie...

Wiekszość pewnie poleci ci Dobsona, bez względu na to co napiszesz...

Ale ja zadam najpierw trochę prowokacyjne pytanie, tak, aby powstała jakaś merytoryczna ożywiona :Loveit: dyskusja.

 

Wolisz oglądać gwiazdy tak:

albireo.jpg

Czy tak:

220px-AlbireoHunterWilson1.jpg

 

Edytowane przez JSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszość pewnie poleci ci Dobsona, bez względu na wszystko co napiszesz...

 

Polecę Dobsona ze względu na to co napisał :P

 

Mieszkasz na wsi, masz łąkę do dyspozycji więc nie ograniczaj się balkonem. Budżet max 4000?

 

To, to i to:

 

http://astrokrak.pl/dobsony/1405-teleskop-delta-optical-gso-dobson-12-f-5.html

http://www.explorescientific.co.uk/en/Eyepieces/Explore-Scientific-82-N2-Eyepiece-6-7mm-1-25.html

http://www.explorescientific.co.uk/en/Eyepieces/Explore-Scientific-82-N2-Eyepiece-14mm-1-25.html

 

...i masz właściwie komplet. W dalszej perspektywie do zmiany długi okular, który jest w zastawie z teleskopem.