Skocz do zawartości

Lornetka, luneta, teleskop w Lidlu


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio w lidlu pojawiła się reklama owych rzeczy, wypowiedzcie się co sądzicie o każdym z nich (jakość, cena, co da się mniej więcej zaobserwować):

Wszystko to firma Bresser

- luneta 20 - 60 x 60 cena 129 zł

- teleskop SkyLux El 70/700 cena 299 zł

- lornetka z funkcją zoom 10 - 30 x 60 cena 119 zł

Oczywiście jestem amatorem w tych sprawach, więc nic profesjonalnego na początek a cała trójka jest raczej dla początkujących.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko powiem. Jak dysponujesz tylko taką kwotą to nie owe ^ tylko ... chyba najlepsza do astro będzie normalna lornetka, w miarę dobra, np: Nikon Aculon 10x50 albo ostatecznie ten teleskopik - 70/500 - miałem!

 

https://deltaoptical.pl/blizej_nieba/teleskop-sky-watcher-bk705az2-obrotowa-mapa-nieba-delta-optical,d3330.html

 

Przy ciut wyższej kwocie refraktor Sky Watcher 90/900 na AZ3

 

Pozdrawiam

p.s.

Kupując w sklepach internetowych wychodzi najtaniej.

Są jeszcze inne sklepy szukaj: "teleskopy", "fotozakupy", "astrokrak"

ja kupowałem głównie w tym co linkuję i byłem zawsze zadowolony

nac.jpg

Edytowane przez ekolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat lunety 20-60x60 z Lidla można poczytać tutaj: http://astropolis.pl/topic/47016-luneta-auriol-20-60x60/?hl=auriol

Faktycznie chyba najlepiej poszukać w tej cenie dobrej lornetki. Jeśli koniecznie teleskop, to ja raczej wolałbym 70/700 niż 70/500. Achromat f10 będzie lepszy niż f7 .

Sky Watcher 90/900 daje zdecydowanie więcej możliwości od obu powyższych, ale niestety jest prawie dwa razy droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach