Jump to content

Teleskopy.pl - Opinie


Recommended Posts

Kupiłem tam dobsona goto do Synty bo ze wszystkich sklepów dali najtaniej. Nawet Delta nie była w stanie ich przebić, mimo, że są importerem. Jak wiemy co chcemy kupić to warto wysłać zapytanie do wszystkich sklepów.

Sklep oceniam pozytwnie.

Edited by PiotrN
Link to post
Share on other sites

Ja niestety nie mam dobrej opinii o TPL po zakupie lornetki TS Marine 15x70.Już po otworzeniu przesyłki widać było że walizka nosi ślady użytkowania ,ale sama lornetka na pierwszy rzut oka nie wykazywała żadnych wad ani większych śladów na obudowie dlatego olałem sprawe.Ogólnie rzadko używałem lornetki z różnych względów między innymi braku czasu,pogody itp,ale ostatnio podczas oględzin zauważyłem pod światło słoneczne że jeden obiektyw od środka jest nazwijmy przymglony,normalnie mi ręce opadły jak to zobaczyłem,po przyświeceniu jasną latarką wada bardzo się uwidacznia.Niestety już po okresie gwarancyjnym i moge Paną z TPL jak się to mówi naskakać,wydaje mi się że wiedzieli o tej wadzie i z premedytacją dostałem wadliwy sprzęt.To ostrzezenie dla potencjalnych klientów sklepu,dokładnie oglądajcie zakupiony sprzęt !!!

 

IMG_20160103_1626281.jpg

Edited by krzysiek81
Link to post
Share on other sites

Kupowałem u nich jakieś filtry i inne drobiazgi a ostatnio monopod i adapter lornetkowy za małe pieniądze. Zawsze było szybko i sprawnie.Kontakt telefoniczny bardzo dobry.Szczerze polecam, to w sumie jeden z najlepszych sklepów internetowych z jakim miałem do czynienia.

Link to post
Share on other sites

Moje doświadczenia są mieszane.

Robiłem zakupy wysyłkowo i na miejscu (Warszawa, Solec).

 

Zakup wysyłkowy to pierdoła: filtr ND 5. Szybka wysyłka, filtr dotarł w całości, prawie niepogięty, ale było mnóstwo tłustych śladów po paluchach. Kiepsko.

 

Zakupy na miejscu to ostatnio lornetka WO oraz drobiazgi do statywu. Jak dla mnie to obsługa OK, bo wiedziałem czego chcę i nikt mi nie przeszkadzał, tylko udostępnił towar do obejrzenia i zakupu :) Git!

 

Czekając kilka razy na obsługę zupełnie niechcący podsłuchałem rozmowy z klientami na miejscu czy tych przez telefon. Podejście w sklepie w stosunku do zupełnie zielonych osób jest trochę z poprzedniej epoki, nieuprzejme, bez wyrozumiałości. Nawet na najsłabszej stacji paliw tak nie miałem ;) Zakurzony towar na wystawce w sklepie - ech, trudno. Albo innym razem: mega zachowanie sprzedawcy, który przesunął przy mnie karton (nie wnikam z czym, ale niepusty) przy użyciu jednego soczystego kopniaka...

 

Sprawia to wszystko, że z jednej strony nie mam właściwie problemów z samymi zakupami, ale już np. odczucia z zakupów (taki 'customer experience') wprowadzają w pewne zażenowanie.

Link to post
Share on other sites

Ja powtórzę swoją opinię z forum obok, uzupełnioną o nowe doświadczenia
Pierwszy epizod ze sklepem zaraz na początku mojej zabawy z astro - raczej średnialdo, chciałem kupić filtr uhc baadera, pan w sklepie (jeszcze w starej krakowskiej lokalizacji) wcisnął mi jakiegoś no-name'a bo niby to samo, a ja debil wziąłem. Eh, naiwność świeżynek.
Drugi raz ze sprzętem już nie było problemu, ale pan za ladą wydawał mi się mało zorientowany (chciałem kupić kamerkę do guide i musiałem mu udowadniać, że ją ma na stanie) i miał bardzo olewcze podejście do klientów w sklepie (nos w laptopie, cytując klasyków 'ani be ani me ani kukuryku'). I taką opinię wystawiłem z półtora roku temu na maniaku a kilka osób 'problem' potwierdziło.
Żeby było zabawniej ( ͡° ͜ʖ ͡°) wspomniany pan chyba na tym laptopie przegląda fora astronomiczne, bo od tego czasu jakość obsługi znacząco się poprawiła ;) Nie robiłem już większych zakupów, jakieś kabelki redukcje zasilacze, no ale trzeba przyznać że jest ze dwie klasy lepiej. W związku z tym ocena końcowa na plus

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Kilka razy kupowałem u nich. Pierwszy raz kilka lat temu, lornetkę. Jak pamiętam zawsze szybko otrzymywałem zamówiony towar. Kupowałem w Chorzowie, problemów nigdy nie było. Ostatnio dopytywałem telefonicznie o lornetkę 28x110 w Warszawie. Odniosłem wrażenie, że chyba jednak przeszkadzam w czymś Panu sprzedawcy. Kilka dni później, ponownie rozmawiałem w sprawie zakupu w/w lornetki, tym razem ok. Lornetki u nich nie kupiłem z powodu jej braku. Montaż do niej nabyłem osobiście w Chorzowie, tu obsługa była ok. Pozdrawiam

 

Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Kupiłem niedawno wysyłkowo w teleskopach.pl lornetę TS 15x70 MX Marine. Poprosiłem żeby egzemplarz był optycznie i mechanicznie idealny,no i taki jest. Sprzęt na lata. Z czystym sumieniem polecam,Teleskopy.pl!!! Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

W sklepie zakupiłem dość dawno kilka drobiazgów - filterki, latarkę, szynę - wszystko OK.

 

Pierwszy większy zakup to TS ED 102/710 z reduktorem 0.79x (w sumie niecałe 3000zł). Prosiłem w rozmowie telefonicznej oraz przypomniałem mailowo, żeby refraktor był skolimowany i uzyskałem zapewnienie że będzie. Był lekko rozkolimowany, z resztą cela tego modelu jak się okazało nie umożliwia kolimacji, więc może i dobrze.

 

Kolejny zakup to montaż ZEQ25 zakupiony w marcu zeszłego roku za nieco ponad 4000zł. Montaż niestety nie prowadził dobrze z guidingiem, na korekty reagował z opóźnieniem 10-30s, błąd dochodził do kilkunastu sekund. Po dwóch tygodniach porad telefonicznych co jeszcze mogę sprawdzić został odesłany do serwisu teleskopy.pl. Wrócił po jakimś czasie po regulacjach i teście pod niebem (!!!) - niestety poprawy żadnej nie zauważyłem. Został odesłany ponownie z zapewnieniem, że zostanie wysłany do Niemiec do serwisu. Po miesiącu oczekiwania i wykonanych przeze mnie telefonów ("u Niemców to zawsze tyle trwa", "jeszcze nie minęło przecież 21 dni!") wypowiedziałem umowę sprzedaży z tytułu niedotrzymania terminu naprawy. Pieniądze wpłynęły pod koniec maja w ostatnim dopuszczalnym przez ustawę dniu.

I wisienka na torcie (przypominam - montaż wg sklepu teleskopy.pl był od maja w serwisie w Niemczech). Z początkiem lipca dostałem email od http://www.teleskop-express.de/z prośbą o wyjaśnienie sytuacji, ponieważ kilka dni wcześniej otrzymali od teleskopy.pl mój montaż i niestety z mojego opisu usterki po polsku niewiele potrafią wywnioskować. Odpisałem im o co chodzi, dlaczego opis jest po polsku i że umowa sprzedaży została już wypowiedziana. Przeprosili i obiecali wyjaśnić sprawę z teleskopy.pl. W całym okresie od końca marca do lipca nie otrzymałem żadnej odpowiedzi ani informacji z inicjatywy sklepu teleskopy.pl - połowa telefonów była zbywana, większość emaili pozostawała bez odpowiedzi.

 

Z mojej strony nie będzie "do trzech razy sztuka".

 

Link to post
Share on other sites

Aktualizacja.

 

W poniedziałek, w nocy 25 stycznia 2016, zamówiłem filtr polaryzacyjny. Jak podaje sprzedawca, zamawiając wysyłkę kurierem, paczka będzie na pojutrze. Tylko jeden dzień czekania. I tak też jest. Dzisiaj dostałem filtr. Więc z wysyłką jak najbardziej ok. Jedyne co kuleje, to odpowiadanie na pytania pocztą. Następnym razem już nie będę pisać pytań, tylko zadzwonię.

Link to post
Share on other sites

Ja kupowałem kilka razy, pierwszy raz na początku przygody z astro 3-4 lata temu. Kupiłem parę drobiazgów, folię ND5, okular tmb planetary i coś jeszcze ale nie pamiętam już co. Wysyłka szybko dotarła, aczkolwiek sposób zabezpieczenia towaru w paczce był hmmm "nie teges", zamówione towary były zabezpieczone pustą butelką po wodzie mineralnej, kłębkiem zwiniętych taśm z paczek, trochę folii i pudełko po ryżu z biedronki...

 

U nich też brałem montaż Neq6 korzystając z kuponu rabatowego 10%, w tym przypadku nie miałem żadnych zastrzeżeń, transakcja poszła szybko i sprawnie.

Na pewno kupowałem coś jeszcze u nich ale nie pamiętam co, w każdym razie nie miałem uwag bo wszystko poszło gładko.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

MAK 127 i dodatki dotarły w 3 dni (bo zamawiane w majówkę), a cała reszta zamówień (tuba do projekcji okularowej, barlow i ND5) przyszła w następny dzień. dobra i szybka obsługa

Link to post
Share on other sites

W teleskopach kupowałem mounta, barlowa i tubę, łącznie jakieś 3200zł, zamówiłem w poniedziałek, a we wtorek był już u mnie. Akurat u mnie obyło się bez problemów. Myślę że sporo problemów może być powodowanych przez nowych niewyszkolonych pracowników.

Link to post
Share on other sites

Kupiłem u nich cały swój sprzęt, przez półtora roku nazbierało się tego trochę. Nic nie wiem o konkurencji, ale nie bez powodu wracam do nich: kompetentna obsługa, uczciwość, terminowość, doskonały serwis, rabaty dla stałego klienta. I jeszcze jedno, jeśli chodzi o właściciela sklepu to miło się rozmawia z bardzo inteligentnym człowiekiem, co dla mnie stanowi wartość samą w sobie. Personel sklepu pod tym względem też trzyma wysoki poziom.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

W sumie kupowałem u nich 2 teleskopy, w tym pierwszy nie dla siebie z odbiorem w Krakowie (rano telefon, po południu odbiór osobisty). Teraz kupowałem dla siebie, a że byłem akurat na delegacji zamówienie w poniedziałem w nocy, w środe kurier przywiózł i wszystko tak, jak być powinno. Zobaczymy jak będzie z dalszym ostrzętem, ale pewnie będę zaczynał od nich.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
Ja 90% mojego sprzętu zakupiłem w teleskopy.pl
Kupuję tam od 8 lat!
Zakupione NEQ6. TSAPO65Q, Fujinion 10x70 FMT-SX, Teleskop Meade (mój pierwszy zrobotyzowany :) i wiele innych drobiazgów.
Zawsze odbiór osobisty.
Naprawa spalonego pilota do NEQ6, bez zwłoki i skuteczna.
Cechy opisane przez kol. Grzędziela potwierdzam: kompetentna obsługa, uczciwość, terminowość, doskonały serwis, rabaty dla stałego klienta.
Często zdarza mi się zaglądać do sklepu po to aby porozmawiać; posłuchać człowieka o niesamowitej wiedzy, ogromnej kulturze osobistej i erudycji.
Jestem przekonany że gdy zwracamy się do osób tam pracujących jak do ludzi a nie jak do handlarzy, to możecie być pewni że spotkacie się z taką samą życzliwością z jaką ja się spotkałem.
Gorąco polecam.
Dodatkowo, myślę że jest to dobra okazja aby wspomnieć, że Sklep Teleskopy.pl w osobie Pana Aleksandra od lat wspiera swoimi nagrodami różnego rodzaju akcje oraz konkursy. Jest mecenasem Polskiej Astrofotografii.
Za ten wkład osobiście dziękuję!

 

Edited by piotr_a
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Jestem przekonany że gdy zwracamy się do osób tam pracujących jak do ludzi a nie jak do handlarzy, to możecie być pewni że spotkacie się z taką samą życzliwością z jaką ja się spotkałem.

 

Ciekaw jestem, w jaki sposób to zrobić? :)

Edit: innymi słowy, czy "dzień dobry", "dziękuję", płatność od ręki (nawet z drobnymi) oraz nietrzaskanie drzwiami nie wystarczy...

Edited by M@ciek
Link to post
Share on other sites

 

Ciekaw jestem, w jaki sposób to zrobić? :)

Edit: innymi słowy, czy "dzień dobry", "dziękuję", płatność od ręki (nawet z drobnymi) oraz nietrzaskanie drzwiami nie wystarczy...

 

Nie wiem jak teraz, ale kilka lat wstecz , jeszcze w starej lokalizacji w Krakowie, mógłbyś wrzeszczeć przez megafon "dzień dobry" i dziekuje" i nie usłyszałbyś odpowiedzi. Goście którzy tam nudzili się za ladą spowodowali mój roczny odwrót od tematu i rezygnację z zakupu sprzętu, gdy kilka lat wstecz , zainteresowałem się astronomią. Całe szczęście, że nie byli jedyni na rynku.

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...
W dniu 9.02.2017 o 12:21, Sebastianus napisał:

 

Nie wiem jak teraz, ale kilka lat wstecz , jeszcze w starej lokalizacji w Krakowie, mógłbyś wrzeszczeć przez megafon "dzień dobry" i dziekuje" i nie usłyszałbyś odpowiedzi. Goście którzy tam nudzili się za ladą spowodowali mój roczny odwrót od tematu i rezygnację z zakupu sprzętu, gdy kilka lat wstecz , zainteresowałem się astronomią. Całe szczęście, że nie byli jedyni na rynku.

Niestety potwierdzam ten fakt...

Ostatnio drogą internetową kupiłem u nich montaż Celestrona i to był błąd. Powiem szczerze, że jeszcze nigdy i nigdzie nie zostałem tak źle potraktowany jak w tym sklepie. Dzwoniąc do nich z problemem odnośnie zakupionego sprzętu oczekiwałem należytego potraktowania. W zamian jednak uzyskałem całą serię pretensji i aroganckich odzywek w uniesionym tonie ze strony dwóch osób obsługujących (starsza osoba- podejrzewam że od właściciela sklepu).

 

W dniu 25.01.2017 o 08:10, piotr_a napisał:
 
Dodatkowo, myślę że jest to dobra okazja aby wspomnieć, że Sklep Teleskopy.pl w osobie Pana Aleksandra od lat wspiera swoimi nagrodami różnego rodzaju akcje oraz konkursy. Jest mecenasem Polskiej Astrofotografii.
Za ten wkład osobiście dziękuję!

 

Powiem jedno... to nie wystarcza żeby być mecenasem astronomii....  trzeba być pasjonatem i mieć przede wszystkim odpowiednie podejście do innych pasjonatów i wyrażać otwartość wobec nich a nie być tylko suchym handlowcem.

 

Reasumując, NIE POLECAM (wręcz odradzam) TELESKOPY.PL , jest mi bardzo przykro, że sklep w taki sposób mnie potraktował i bardzo żałuję zakupu w tym sklepie. Powiem krótko, że choćby nie wiem jak niskie mieli ceny, już nigdy tam nie dokonam zakupu. 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Kolego Pajastrz, tak czasami bywa, że dochodzi do nieporozumień i oczywiście nie podważam tego co napisałeś. Miałeś pecha, trafił Ci się gorszy egzemplarz i powstał konflikt. Takie sytuacje są w nasze życie wpisane. Ale przykre jest to, że jest to Twój pierwszy i jedyny wpis na naszym forum. A Astropolis to społeczność pozytywnie zakręconych ludzi, którzy wymieniają się tu wiedzą, doświadczeniem, poradami, dzielą się swoją pasją i niekoniecznie interesują ich takie jak Twój przypadki. Pomyśl, jeśli każdy niezadowolony by tak jak Ty opisał tylko swoją frustrację nie wnosząc żadnych pozytywnych treści (jak chociażby przywitanie się i napisanie paru słów o sobie) forum szybko przestało by istnieć.

Pozdrawiam i czystego nieba życzę.

Edited by Grzędziel
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Haha
        • Like
      • 131 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
      • 247 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Like
      • 85 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.