Skocz do zawartości

Teleskopy.pl - Opinie


Paether

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, alinoe napisał:

Ja rozmawiałem normalnie. Gdzie tu pajacowanie? Pajacować zaczął gość z teleskopów żądając bezprawnie wytłumaczenia. Odrobionę godności Panowie!

Potrafię się wczuć w sprzedawcę... albo inaczej. Zamówię zajebisty sprzęt do astrofoto, zrobię co chcę i odeślę bo się rozmyśliłem. Może jestem dziwny, ale potrafię sobie wyobrazić jak się czuje sprzedawca. Nie wiem czy rozmawiałeś normalnie, tutaj większość ludzi ma wrażenie, że coś jest nie tak, jakiś powód tego musi być. Prawo prawem, ale warto mieć też ludzkie podejście, takie zwyczajne, życzliwe. Dużo łatwiej się wtedy problemy rozwiązuje.

Edytowane przez MateuszK
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę admina o usunięcie mojego wątku w związku z nadmierną ilością komentarzy i całym straconym przeze mnie dniem. Postanowiłem wstąpić na drogę prawną z firmą teleskopy.pl w związku z bezprawnym wg mnie nie uznaniem moich praw konsumenckich przez wspomniany podmiot - a mianowicie prawa do zwrotu towaru do 14 dni od jego otrzymania BEZ PODANIA przyczyny.

 

O przebiegu i wyniku sprawy poinformuję wraz ze szczegółowym opisem po jej zakończeniu.

Edytowane przez alinoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, alinoe napisał:

Proszę admina o usunięcie mojego wątku w związku z nadmierną ilością komentarzy i całym straconym przeze mnie dniem. Postanowiłem wstąpić na drogę prawną z firmą teleskopy.pl w związku z bezprawnym wg mnie nie uznaniem moich praw konsumenckich przez wspomniany podmiot - a mianowicie prawa do zwrotu towaru do 14 dni od jego otrzymania BEZ PODANIA przyczyny.

 

O przebiegu i wyniku sprawy poinformuję wraz ze szczegółowym opisem po jej zakończeniu.

Ale po co? Dla 188 zlotych. Dogadaj się po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pozostaje porozmawiać na spokojnie z właścicielem Teleskopów.pl. Ja nie miałem specjalnie większych problemów ze zwrotami, ale zwykle pisałem dlaczego mi to nie odpowiada i brałem coś lepszego, tak było z MX Marine 15x70 pierwsza była rozkolimowana, przysłali kolejny egzemplarz był już ok. Innym razem wymieniałem tanie barlowy zarówno 2" GSO ED 2x jak i kilka innych, dopiero ES Teleextender 2x mnie wystarczająco usatysfakcjonował w jakości dawanych obrazów, też kupowany w Teleskopach.pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, alinoe napisał:

Proszę admina o usunięcie mojego wątku w związku z nadmierną ilością komentarzy i całym straconym przeze mnie dniem.

Litera prawa, czyli nasz regulamin nie pozwala mi na takie działanie na podstawie podanych przyczyn. Potrzeba tu zgody wszystkich uczestników tej rozmowy.

  • Lubię 1
  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Paether napisał:

Litera prawa, czyli nasz regulamin nie pozwala mi na takie działanie na podstawie podanych przyczyn. Potrzeba tu zgody wszystkich uczestników tej rozmowy.

No to ja proszę uczestników rozmowy o zgodę.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie, nie wymiękaj, obiecałeś opisać dalszy przebieg sprawy - usunięcie wątku to znacznie utrudni.

Poza tym - nie przejmuj się, w skali pyskóweczek, jakie tu czasami odbywamy, Twój wątek jest całkiem niewinny - oraz (moim zdaniem) całkiem interesujący.

 

EDIT: o, widzę, że pokasowałeś swoje posty...eee, cieniactwo.

Wiesz co, nie zawracaj ludziom dupy...

Edytowane przez Agent Smith
  • Lubię 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, alinoe napisał:

 

O przebiegu i wyniku sprawy poinformuję wraz ze szczegółowym opisem po jej zakończeniu.

Ja się bardzo chętnie dowiem wyniku. Gdyby nie ostatni post @zdzichu, przyznałbym Ci rację (choć na siłę robisz ten problem). Ale po poznaniu prawdziwego celu tego przepisu traktuję Cię raczej jak kogoś, kto wykorzystuje luki prawne.

10 minut temu, MateuszK napisał:

Ale po co?

Chyba dla zabawy. Myślałem, że raczej każdy dąży do rozwiązania swojego problemu jak najprościej i jak najszybciej, ale niektórzy jak widać lubią robić problemy ze wszystkiego.

9 minut temu, alinoe napisał:

No to ja proszę uczestników rozmowy o zgodę.

Nie daję Ci zgody. Ale widzę, że już postanowiłeś złamać nasz regulamin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tak chciałem jeszcze podsumować ten temat, w ramach niesienia kagańca oświaty, bo to właściwie moje podwórko (sprzedaż i okolice, nie noszenie kagańca :D).

 

Ogólnie jest tak, że jak się coś kupi, to sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu. Może to zrobić, ale nie musi - to jego dobra wola. Wyjątkiem jest tu sprzedaż na odległość - jak kupujemy coś przez internet, to faktycznie nie mamy możliwości zapoznania się z towarem tak jak w stacjonarnym sklepie, dlatego wprowadzono przepisy, które umożliwiają konsumentom (o tym za chwilę) zwrócić kupiony w taki sposób towar (oczywiście są od tego wyjątku liczne wyjątki, np. nie można zwrócić płyty z muzyką po otwarciu opakowania). Trzeba więc mieć świadomość, że przepisy te nie powstały po to, by dać kupującym furtkę do unieważniania bez powodu zawieranych umów, tylko po to, by "wyrównać szanse" kupujących na odległość i w tradycyjnych sklepach, by dać kupującym możliwość zapoznania się z towarem. W związku z tym takie kupowanie i odsyłanie jak zaprezentował kolega powyżej mogłoby przez sąd zostać uznane właśnie za nadużywanie rzeczonych przepisów i ogólnej zasady, że zawarte umowy należy honorować i ich zapisów przestrzegać. Dlatego też bardzo bym chciał zobaczyć wyrok sądu w tej sprawie - być może byłby to kubeł zimnej wody na głowę kolegi kupującego. Przy czym nie sądzę, że sprawa faktycznie trafi do sądu.

Trzeba też pamiętać, że nie każdy kupujący jest konsumentem - konsument to wyłącznie osoba fizyczna (czyli "zwykły Kowalski") dokonująca zakupu od przedsiębiorcy (czyli firmy, nie od "zwykłego Kowalskiego") i w celach niezwiązanych z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą. Jeżeli którakolwiek z tych przesłanek nie jest spełniona, to przepisy ustawy o prawach konsumenta nie mają zastosowania.

 

Właśnie m.in. ze względu na nadużywanie przez konsumentów prawa do zwrotu (np. w branży odzieżowej jest to istna plaga, kupujący traktują sklepy jak praktycznie darmowe wypożyczalnie, co może i jest zgodne z prawem, ale to zwykłe chamstwo), co powoduje bardzo wymierne straty u przedsiębiorców, szczególnie małych i średnich, mówi się obecnie o znacznym ograniczeniu przywilejów konsumenckich w tym zakresie. Zapewne w ciągu najbliższych lat przerodzi się w to jakieś konkretne rozwiązania prawne.

 

A, jeszcze jedna uwaga:

z prawa do zwrotu bez podania przyczyny korzystamy w sytuacji, gdy otrzymaliśmy produkt pełnowartościowy, ale z jakichś przyczyn nam on nie odpowiada (np. okazuje się, że dany okular z naszym teleskopem mocno winietuje, o czym nie mogliśmy się przekonać inaczej, jak podłączając go do teleskopu). Jeżeli otrzymamy towar wadliwy (czyli np. okular ma inną ogniskową niż zamawialiśmy albo jest uszkodzony) - wtedy należy złożyć reklamację. Warto o tym pamiętać choćby dlatego, że w przypadku reklamacji, zgodnie z prawem, nie poniesiemy żadnych kosztów naprawy czy wymiany (w tym odsyłania wadliwego towaru), koszt załatwienia reklamacji w całości obciąża sprzedawcę. W przypadku zwrotu bez podania przyczyny, kupujący musi ponieść koszt przesyłki zwrotnej.

 

Warto też zachowywać się najzwyczajniej w świecie po ludzku - sprzedający też jest człowiekiem i zdarzają mu się pomyłki, ale jeśli będziemy go traktować jak człowieka, to na pewno dużo prościej będzie każdą sprawę załatwić (tak samo jak w urzędach, na poczcie itp.). Jak ktoś na dzień dobry wjeżdża z mordą i wykrzykuje o przysługujących mu prawach, to dziwnym trafem rzadko udaje mu się coś osiągnąć szybko i bezproblemowo.

Edytowane przez Krzysztof z Bagien
  • Lubię 7
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Krzysztof z Bagien napisał:

To ja tak chciałem jeszcze podsumować ten temat, w ramach niesienia kagańca oświaty, bo to właściwie moje podwórko (sprzedaż i okolice, nie noszenie kagańca :D).

 

Ogólnie jest tak, że jak się coś kupi, to sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu. Może to zrobić, ale nie musi - to jego dobra wola. Wyjątkiem jest tu sprzedaż na odległość - jak kupujemy coś przez internet, to faktycznie nie mamy możliwości zapoznania się z towarem tak jak w stacjonarnym sklepie, dlatego wprowadzono przepisy, które umożliwiają konsumentom (o tym za chwilę) zwrócić kupiony w taki sposób towar (oczywiście są od tego wyjątku liczne wyjątki, np. nie można zwrócić płyty z muzyką po otwarciu opakowania). Trzeba więc mieć świadomość, że przepisy te nie powstały po to, by dać kupującym furtkę do unieważniania bez powodu zawieranych umów, tylko po to, by "wyrównać szanse" kupujących na odległość i w tradycyjnych sklepach, by dać kupującym możliwość zapoznania się z towarem. W związku z tym takie kupowanie i odsyłanie jak zaprezentował kolega powyżej mogłoby przez sąd zostać uznane właśnie za nadużywanie rzeczonych przepisów i ogólnej zasady, że zawarte umowy należy honorować i ich zapisów przestrzegać.

Trzeba też pamiętać, że nie każdy kupujący jest konsumentem - konsument to wyłącznie osoba fizyczna (czyli "zwykły Kowalski") dokonująca zakupu od przedsiębiorcy (czyli firmy, nie od "zwykłego Kowalskiego") i w celach niezwiązanych z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą. Jeżeli którakolwiek z tych przesłanek nie jest spełniona, to przepisy ustawy o prawach konsumenta nie mają zastosowania.

 

Właśnie m.in. ze względu na nadużywanie przez konsumentów prawa do zwrotu (np. w branży odzieżowej jest to istna plaga, kupujący traktują sklepy jak praktycznie darmowe wypożyczalnie, co może i jest zgodne z prawem, ale to zwykłe chamstwo), co powoduje bardzo wymierne straty u przedsiębiorców, szczególnie małych i średnich, mówi się obecnie o znacznym ograniczeniu przywilejów konsumenckich w tym zakresie. Zapewne w ciągu najbliższych lat przerodzi się w to jakieś konkretne rozwiązania prawne.

 

A, jeszcze jedna uwaga:

z prawa do zwrotu bez podania przyczyny korzystamy w sytuacji, gdy otrzymaliśmy produkt pełnowartościowy, ale z jakichś przyczyn nam on nie odpowiada (np. okazuje się, że dany okular z naszym teleskopem mocno winietuje, o czym nie mogliśmy się przekonać inaczej, jak podłączając go do teleskopu). Jeżeli otrzymamy towar wadliwy (czyli np. okular ma inną ogniskową niż zamawialiśmy albo jest uszkodzony) - wtedy należy złożyć reklamację. Warto o tym pamiętać choćby dlatego, że w przypadku reklamacji, zgodnie z prawem, nie poniesiemy żadnych kosztów naprawy czy wymiany (w tym odsyłania wadliwego towaru), koszt załatwienia reklamacji w całości obciąża sprzedawcę. W przypadku zwrotu bez podania przyczyny, kupujący musi ponieść koszt przesyłki zwrotnej.

 

Warto też zachowywać się najzwyczajniej w świecie po ludzku - sprzedający też jest człowiekiem i zdarzają mu się pomyłki, ale jeśli będziemy go traktować jak człowieka, to na pewno dużo prościej będzie każdą sprawę załatwić (tak samo jak w urzędach, na poczcie itp.). Jak ktoś na dzień dobry wjeżdża z mordą i wykrzykuje o przysługujących mu prawach, to dziwnym trafem rzadko udaje mu się coś szybko i bezproblemowo załatwić.

I o to na końcu właśnie chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bellatrix

 

no tak, to jest prawda. Zauważyłam właśnie, że jak sie wyskoczy z paszczą, to ta druga strona idzie na "udry" i zaczyna robić na złość. I dużo trudniej coś załatwić. Chyba się chce "odegrać" za roszczeniowe potraktowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku jeśli chodzi o Teleskopy.pl to mogę się pozytywnie wypowiedzieć. Bardzo dobry kontakt mailowy. Sprowadzono dla mnie lornetkę, która w Polsce już nie występuje w ogóle w sprzedaży. W innym znanym sklepie odmówiono mi sprowadzenia ze względu na niedostępność na rynku europejskim. Teleskopy.pl jednak dał radę :)

Edytowane przez Eternal84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta dyskusja również sprowokowała mnie do napisania recenzji (wcześniej tego nie robiłem).

W teleskopy.pl robiłem zakupy "naście" razy, zarówno online jak i offline (w salonie w Wa-wie).

Ceny zawsze były konkurencyjne, zawsze dostałem towar zgodny z opisem i zawsze był o czasie.

To tyle - dobranoc

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja coś na temat sklepu teleskopy.pl.

Podjąłem z nimi kontakt nosząc się z zamiarem kupna montażu Skytee wraz ze statywem, mimo, że nie ma go w ofercie polskich sprzedawców to szef -  Aleksander Kacz w odpowiedzi na moje zapytanie obiecał go sprowadzić od niemieckiego dystrybutora (nie oczekując nawet zaliczki - którą proponowałem w e-mailu). Ostatecznie sprzęt dotarł do TPL-a, został sprawdzony i otrzymałem go w bardzo dobrej cenie z krajową gwarancją teleskopy.pl. Szef poświęcił mi sporo czasu w kwestii możliwości wymiany statywu na mocniejszy (w różnych kombinacjach), facet czuje temat - jest szczególarzem. Finalnie jestem bardzo zadowolony i mogę tylko polecić, co czynię :)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kupiłem tam 3 teleskopy (Skywatcher Dobson 8,12 i Meade 80/400) - prawdopodobnie po najniższej cenie na rynku (no i przesyłka gratis), a w wypadku droższego zakupu o jakiś bonusik długo nie musiałem prosić. Kupiłem też drobniejsze rzeczy, jak choćby szukacz kątowy, a nie było też problemu z wymianą niesprawdzającego się w moim teleskopie okularu na rzeczony szukacz.  Zawsze było OK - czy to w sklepie w Warszawie, czy też z wysyłką - bardzo szybka, wszystkie części wspaniale zabezpieczone. W sklepie obsługa też super - a ostatnio szukałem tam dużej walizki na akcesoria... Nie zadowoliłem się tamtejszą, małą skrzyneczką - obsługa jednak błyskawicznie znalazła mi kapitalną i niedrogą torbę na akcesoria, wygodniejszą dla mnie, jak się okazuje, od poszukiwanej walizki. Polecam.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już kilka razy robiłem zakupy w sklepie w Warszawie. Teraz chciałem podsumować ostatnie, trochę większe. 

Kupiłem kamerę z kołem filtrowym, dostałem ładny rabat od i tak niskich jak na nasze warunki cen (niższe niż DO , porównywalne z astroshop). 

Wszystko czekało na mnie zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. Sprzedawcy z którymi rozmawiałem znają się na rzeczy i cenię sobie takie rady - nie wciskają towaru na siłę tylko starają pomóc w wyborze. 

Jedyne małe zastrzeżenie jakie mam dotyczy layoutu sklepu- od kilku lat sie nie zmienił, funkcjonalnie jest OK, ale to nie jest poziom oleole czy jemu podobnych - chociaż w tej branży generalnie sklepy internetowe szału nie robią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, M.M.M. said:

 

Jedyne małe zastrzeżenie jakie mam dotyczy layoutu sklepu- od kilku lat sie nie zmienił, funkcjonalnie jest OK, ale to nie jest poziom oleole czy jemu podobnych - chociaż w tej branży generalnie sklepy internetowe szału nie robią. 

Layout nowego sklepu na Grochowskiej jest taki sam jak pakamera pod mostem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei skorzystałem z ich usług naprawy sprzętu. Choć kamera nie była kupiona u nich, i tak podjęli się naprawy. Z usługi jestem bardzo zadowolony, wszystko działa pięknie. Pan, który zajął się moją kamerą udzielał mi na bieżąco info co się dzieje i co popsuło się. 

Polecam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, M.M.M. napisał:

Jedyne małe zastrzeżenie jakie mam dotyczy layoutu sklepu- od kilku lat sie nie zmienił, funkcjonalnie jest OK,

Lepiej jak się nie zmienia, niż zmienia na gorze, jak w przypadku Delty. Poszaleli z "nowymi" trendami i zrobiło się nowoczesne, niefunkcjonalne dziadostwo. Tpl jest wciąż estetyczne, a za to bardzo funkcjonalne.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, jak to mówią - lepsze jest wrogiem dobrego. W Delcie "poprawili" i zrobili nowocześnie - i teraz nie dość, że strona ładuje się dłużej, to dużo trudniej mi się tam czegoś szuka niż w Teleskopach.
Zresztą, to nie ma ładnie wyglądać (a przynajmniej nie jest to najważniejsze), tylko ma się z tego wygodnie korzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od lat kupuję tylko w tym sklepie. Poza zakupami główną wartością dodaną jest nieprzeciętna wiedza na temat sprzętu, fizyki i astronomii właściciela teleskopy.pl. Na maile zawsze dostaję szybką odpowiedź i nieraz udawało się, dzięki zaangażowaniu pracowników, pokonać trudności sprzętowe tuż przed jakimś dalekim wypadem. Zaznaczam, że znam tylko placówkę w Warszawie, więc nie wypowiadam się na temat sklepów w Chorzowie i Krakowie. Polecam ten sklep. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.