Skocz do zawartości

Co lepiej wybrać?


gogiel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Serdecznie!

Po namowach 10 letniej córki która chodzi na kółko astronomiczne i która zaszczepiła we mnie bakcyla od dłuższego czasu zastanawiam się na zakupem pierwszego teleskopu. Wiem że temat wałkowany jest notorycznie dodam że jestem laikiem w tych sprawach. Mój wybór padł na:

 

1.Teleskop Sky-Watcher Synta R-102/500 AZ-3 (BK1025AZ3)

 

http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=&products_id=1573

 

2.Teleskop SkyWatcher (Synta) 150/750 EQ3-2

 

http://astromarket.pl/teleskopy/newton/teleskop-sky-watcher-synta-150-750-eq3-2.html

 

3.Teleskop GSO – DOBSON 8” 203/1200 M-CRF deLuxe

https://www.astrozakupy.pl/teleskop-gso-dobson-8-203-1200-m-crf-deluxe/1229/

 

Normalnie brał bym wariant 3 tylko jest jeden problem głównie do obserwacji będzie używany balkon dł. 3m szer.1,50m wys. barierki.1,10m sporadycznie wyjazd poza miasto, na dodatek mam nad sobą następny balkon sąsiada. Balkon znajduje się po stronie zachodniej.

Moje pytanie brzmi ta jak w temacie który będzie najlepszy z wymienionych i nie stwarzający problemów w ustawieniach dla mojej córki jak i dla mnie.

 

 

Edytowane przez gogiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy to teleskop do DS-ów

Ten drugi to teleskop do DS-ów

Ten trzeci to teleskop do DS-sów

W mieście to ty raczej ich sobie nie pooglądasz...

 

Na balkon w mieście to raczej refraktor ED lub Mak, no chyba że duży balkon (150cm - to jest tak w miarę szeroko ;) )- to wtedy długi refraktor achro lub długi Newton. 10 letnia córka nie sięgnie do okularu Newtona (znajdującego się u wlotu tuby) jeśli ten będzie na statywie i umieszczonego ponad barierką... Wnioski wyciągnij sam :)

Edytowane przez JSC
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach