Jump to content

Recommended Posts

Panowie i panie, czas na aktualizowanie!

 

Pod linkiem z pierwszego posta (https://drive.google.com/folderview?id=0B-RoEs6iYHu2Z0JaUFg0SFMwUG8&usp=sharing) pojawiła się najnowsza wersja oprogramowania: firmware V3.0 oraz ASCOM driver V6.0.3.0. Na dniach postaram się opublikować aktualną wersję instrukcji. Procedura aktualizacji jest opisana w obecnej instrukcji dostępnej pod tym samym linkiem. Osoby, do króych wysłałem wczoraj urządzenia mają już zainstalowaną najnowszą wersję firmware. Tak więc jedyne, co trzeba zrobić to zainstalować najnowszy sterownik ASCOM, a firmware już nie ruszać.

 

UWAGA! Z uwagi na spore zmiany w organizacji programu aktualizacja nie zachowuje wartości ustawień (kolejne aktualizacje będą już je zachowywać). W związku z tym, proszę pominąć krok 11 instrukcji aktualizacji firmware, czyli NIE odznaczać Erase i Blank Check. Przed aktualizacją warto zapisać sobie "na boku" ustawienia, które zmienialiśmy (jak np limit), aby wprowadzić je ponownie po aktualizacji.

 

UWAGA2! Nowy firmware jest kompatybilny tylko z nowym sterownikiem ASCOM, tak więc należy zaktualizować obie rzeczy.

 

Lista zmian w firmware:

-dodano obsługę "inteligentnych silników", co pozwala na wygodną pracę z kilkoma silnikami, na przemian podłączanymi do jednego pilota (patrz niżej).

-ulepszono funkcję parkowania. Silnik jest zatrzymywany na pełnym kroku w celu zachowania dokładnej pozycji. Parkowanie blokuje możliwość ruchu silnikiem do ponownego uruchomienia (można go jednak odparkować).

-dodano tryb krokowy, w którym zamiast swobodnego kręcenia silnikiem przy użyciu przycisków na pilocie mamy możliwość wybrania określonej ilości kroków, o jaką przesunie się silnik przy naciśnięciu przycisku. Ilość kroków wybieramy pokrętłem prędkości (potencjometrem), a jest ona wyświetlana na ekranie głównym.

-poprawiono wyliczanie parametrów przyspieszania i hamowania na wysokich prędkościach

-dodano parametr ilości kroków silnika (w celu rozróżnienia np silników 200 i 400 kroków). W kolejnej wersji oprogramowania wartość ta będzie brana pod uwagę przy wyliczaniu prędkości, na razie silnik 200 krokowy kręci się 2x szybciej, niż 400 na tych samych ustawieniach.

-dodano możliwość wpisania nazwy silnika (w celu identyfikacji różnych podłączanych silników).

-dodano możliwość wyłączenia dźwięku beep.

-dodano ekran informacji - wersja firmware, hardware, hardware silnika, nr seryjny silnika oraz napięcie zasilania.

-dodano wykrywanie źródła zasilania - 12V lub USB.

-dodano pasek prędkości widoczny na ekranie głównym.

 

Lista zmian w ASCOM driver:

-dodano możliwość edycji nowych parametrów

-poprawiono błąd w działaniu przycisków "+-", który objawiał się brakiem możliwości przesuwania silnika na ujemne pozycje w trybie bezwzględnym.

 

Większość nowo wysłanych urządzeń posiada wersję hardware (sprzętową) V2.2, starsze to V2.1. Nowa wersja urządzenia umożliwi osiągnięcie nieco większej maksymalnej prędkości silnika (na razie jest po staremu). Poprawiłem też rozmieszczenie złącz i kilka kosmetycznych zmian na samej płytce.

 

"Inteligentne silniki" posiadają wersję hardware 2.0, poprzednie to 1.0. Te nowe silniki wysyłałem do was już od pewnego czasu, jednak dopiero teraz udało mi się skończyć soft, który je obsługuje. Także proszę się nie zdziwić, jak nasz silnik okaże się "inteligentny" :)

 

Idea "inteligentnych silników" powstała dzięki pomysłowi naszego kolegi _RobMarK_, za co mu serdecznie dziękuję! O co chodzi? Otóż większość parametrów (wszystkie poza tymi tyczącymi się samego pilota) jest przechowywana w samym silniku. Silnik posiada też unikalny numer seryjny oraz umożliwia wprowadzenie własnej nazwy. Dzięki temu taki silnik jest automatycznie rozpoznawany i wczytywane są ustawienia w nim zapisane. Ustawienia te są dostępne do edycji tak samo, jak dotychczas. Różnica polega tylko na miejscu ich przechowywania. W celu zachowania kompatybilności ze "zwykłymi" silnikami, w razie wykrycia takowego ustawienia są przechowywane w samym pilocie, jak dotychczas.

Nowe silniki sprawią, że używanie dwóch napędów z jednym pilotem stanie się niezwykle wygodne. Zasadniczo, aby zapewnić sobie taka funkcjonalność, wystarczy mieć tylko jeden inteligentny silnik, drugi może być zwykły. Wówczas jeden silnik przechowuje swoje ustawienia, a ustawienia drugiego przechowywane są w pilocie.

Przy pierwszym podłączeniu silnika zostaniecie poproszeni o podanie jego nazwy. Można ją później zmienić w ustawieniach.

 

Mam nadzieję, że wszystko jest zrozumiałe, a procedura aktualizacji przebiegnie bez problemów. Nie ma się co bać - w razie ewentualnego niepowodzenia, aktualizację firmware można powtórzyć - jest to proces bezpieczny, nie można sobie "zepsuć" urządzenia. Dochodził do mnie sygnały, że zdarzają się problem z programem FLIP. Jeśli takowe się pojawią, proszę o info i spróbujemy rozwiązać problem. W razie czego proszę uruchomić program, jako administrator - może to wystarczy (choć normalnie nie jest to potrzebne).

 

Oczywiście czekam na wszelkie uwagi i sugestie co do dalszych propozycji zmian i zgłaszanie ewentualnych błędów.

Edited by MateuszW
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Flip wymaga javy 32b ? nigdzie na stronie atmela nie mogę znaleźć info ... mam już jdk, ale usilnie twierdzi, że znaleźć nie może ...

 

wersja z javą też nie bangla ...

Edited by AMR
Link to comment
Share on other sites

Flip wymaga javy 32b ? nigdzie na stronie atmela nie mogę znaleźć info ... mam już jdk, ale usilnie twierdzi, że znaleźć nie może ...

 

wersja z javą też nie bangla ...

Wiedziałem, że będą problemy z tym programem. Kiepskich programistów chyba mają...

 

Tak, wygląda na to, że pracuje w trybie 32 bit. Konkretnie jest to wersja 5.0 update 11.

 

Właśnie przetestowałem na czystym Win7 - zainstalowałem wersję zawierającą javę i działa elegancko. Pewnie program nie radzi sobie z zawieruchą, jaka jest w Twoim systemie...

Edited by MateuszW
Link to comment
Share on other sites

Idea "inteligentnych silników" powstała dzięki pomysłowi naszego kolegi _RobMarK_, za co mu serdecznie dziękuję! O co chodzi? Otóż większość parametrów (wszystkie poza tymi tyczącymi się samego pilota) jest przechowywana w samym silniku. Silnik posiada też unikalny numer seryjny oraz umożliwia wprowadzenie własnej nazwy. Dzięki temu taki silnik jest automatycznie rozpoznawany i wczytywane są ustawienia w nim zapisane. Ustawienia te są dostępne do edycji tak samo, jak dotychczas. Różnica polega tylko na miejscu ich przechowywania. W celu zachowania kompatybilności ze "zwykłymi" silnikami, w razie wykrycia takowego ustawienia są przechowywane w samym pilocie, jak dotychczas.

Podzielisz się tą magią? Tzn co to za silnik, który ma pamięć :)

 

Pozdrawiam,

milosz

Link to comment
Share on other sites

Podzielisz się tą magią? Tzn co to za silnik, który ma pamięć :)

Sam sobie odpowiedziałeś, to właśnie silnik, który ma pamięć :) Czyli jest sobie silnik, a obok niego miniaturowa pamięć eeprom, z którą komunikuje się focuser.

Link to comment
Share on other sites

OK, to sobie wutłumaczyłem, ale pytanie było raczej, czy silnik, który kupujesz, ma już pamięć, czy to jest Twoj patent, żeby pamięć dołożyć?

 

milosz

Nie, silnik jest normalny. Dokładam płytkę, gdzie m.in jest ta pamięć.

Link to comment
Share on other sites

Panowie i panie, czas na aktualizowanie!

 

Pod linkiem z pierwszego posta (https://drive.google.com/folderview?id=0B-RoEs6iYHu2Z0JaUFg0SFMwUG8&usp=sharing) pojawiła się najnowsza wersja oprogramowania: firmware V3.0 oraz ASCOM driver V6.0.3.0.

 

 

Pod podanym linkiem widzę tylko stare wersje... Co robię nie tak?

 

Edit:

Sorry, wszystko jest OK. Źle patrzyłem...

 

 

Edited by AdamK
Link to comment
Share on other sites

MateuszW, czy te wszystkie zmiany dotyczące apgrejdu :) będą też tyczyły mojego focusera i silnika? Rozumiem że mój sprzęt był pierwszy lub jeden z pierwszych, ale wolałbym wiedzieć zanim podejmę się jakichkolwiek kroków związanych ze zmianą oprogramowania.

Link to comment
Share on other sites

MateuszW, czy te wszystkie zmiany dotyczące apgrejdu :) będą też tyczyły mojego focusera i silnika? Rozumiem że mój sprzęt był pierwszy lub jeden z pierwszych, ale wolałbym wiedzieć zanim podejmę się jakichkolwiek kroków związanych ze zmianą oprogramowania.

Twój egzemplarz jest niestety ciut inny i nie wszystko by działo po aktualizacji. Mogę Ci jednak zaoferować wykonanie darmowej modyfikacji, żeby zapewnić kompatybilność sprzętową. Jeśli chcesz, podeślij mi urządzenie (sam pilot).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Próbuję zainstalować nowy soft.

Z sterownikiem ASCOM poszło łatwo.

Teraz jestem przy punkcie 7 i 8 instalowania oprogramowania wewnętrznego:

po podłączeniu kabla usb i włączeniu w opisany sposób fokusera, system nie znalazł sterowników.

Jak mam ręcznie wymusić instalację, bo po każdorazowym ponownym włączeniu nie pokazuje się żaden instalator, któremu mógłbym ręcznie wskazać ścieżkę do plików opisaną w punkcie 8?

Link to comment
Share on other sites

Teraz jestem przy punkcie 7 i 8 instalowania oprogramowania wewnętrznego:

po podłączeniu kabla usb i włączeniu w opisany sposób fokusera, system nie znalazł sterowników.

Jak mam ręcznie wymusić instalację, bo po każdorazowym ponownym włączeniu nie pokazuje się żaden instalator, któremu mógłbym ręcznie wskazać ścieżkę do plików opisaną w punkcie 8?

Otwórz menedżer urządzeń, kliknij prawym na urządzeniu i daj "aktualizuj oprogramowanie sterownika". Wybierz potem "przeglądaj mój komputer..." i wskaż podaną ścieżkę. Trzeba to będzie dopisać do instrukcji...

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy ma to znaczenie, ale widzę taki mały ficzer - po prawej ustawienia przy konfiguracji ascoma, po lewej użycie w APT

 

https://goo.gl/photos/U46Xzu7tRxWCZbi5A

 

brakuje konfiguracji prądów itp

No tak, miałem poprawić i zapomniałem. Kliknij "Odczytaj" i będzie wszystko. Po prostu odpalając w APT brakuje automatycznego odczytania parametrów po połączeniu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Witajcie

 

Na ten moment mam złożone i kompletne 7 zestawów. Czekają na swojego właściciela. Mam również większość popularnych mocowań. To ostatni moment, aby zrobić sobie prezent pod choinkę :)

Dzięki zapasowi części, jakim dysponuję skracam deklarowany czas wysyłki do max 1 tygodnia (jeśli mam dane mocowanie).

 

Zaktualizowałem informacje w pierwszym poście, m. in. listę dostępnych mocowań.

 

Zapraszam!

Edited by MateuszW
Link to comment
Share on other sites

Spróbuj teraz.

 

Ja chciałem tylko powiedzieć, że od kilku tygodni jestem już posiadaczem DreamFocusera, dopiero jednak dzisiaj całość spiąłem, podłączyłem, odpaliłem FocusMaxa z DreamFocuserem i ... astrofotografia nabrała dla mnie o wiele bardziej przyjemniejszą postać :)

 

Dotychczas ostrzyłem przy użyciu maski Bahtinova, co przy zestawie obecnym f/5,5 nie sprawdzało się - ustawienie ostrości było przypadkowe i cieszyłem się, jak miałem FWHM 2,0. Dzisiaj odpalam, robi mi pierwszą krzywą, potem focus i jest OD RAZU FWHM 1,8! Idealnie! I co najważniejsze - przy tym nie mam zamarzniętych rąk, nie jestem w plecy 20 minut czasu tylko 3 kliknięcia i po prostu jest :) Myślę, że jak ogarnę FocusMaxa dokładniej, poczytam tutoriale - będzie jeszcze lepiej. Podsumowując, jeśli ktoś się waha, zastanawia - polecam zdecydowanie DreamFocuser. Po pierwszym uruchomieniu w warunkach bojowych - po prostu działa.

 

Co istotne jeszcze dla mnie - całość bardzo łatwo się podłącza, co dla osoby która ma dwie lewe ręce do jakiegoś majsterkowania - jest bardzo istotne :D

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.