Jump to content

Słońce w WL


*Wojtek*
 Share

Recommended Posts

A oto moje. PGR Chameleon mono, ND 3.8 + UV/IR cut + Solar Continuum.

 

TS 50, 1500 klatek:

 

ts50_2.jpg

 

Mak 180, najlepsza na razie klatka animacji (o jakości mniej więcej jak najsłabsze klatki poprzedniej :(), stack z 1000:

 

s04.jpg

 

Fu, bezchmurne niebo i krystalicznie przejrzysta atmosfera były wielkim seeingowym oszustwem!

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Sensowne były tylko dwie klatki, pokazuję więc animację przyciętą i nieco pomniejszoną - detalu i tak dużo nie było, jest przynajmniej rotacja. 33 klatki, 1000 surowych na jedną, odstępy 4-minutowe, 2013-05-19 12:14-14:30, Mak 180, PGR Chameleon mono + UV/IR cut + Solar Continuum + ND 3,8:

 

7ef86f32-4386-4eaf-a60d-cc0db1680b68_thu

 

Wyćwiczyłem się w nakładaniu klatek, już jak automat :]

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Niesamowite. Szkoda, że wszystkie klatki nie są tak ostre, jak ta jedna. To jest na pewno mnóstwo roboty, przy składaniu, szacun za pracę - choć to na pewno była sama przyjemność ;).

Edited by *Wojtek*
Link to comment
Share on other sites

Teraz czułem lekką ciekawość połączoną z rezygnacją ;) Sama przyjemność jest w przypadku stackowania ostrego jak żyleta wideo, gdy potem w Registaksie wystarczy delikatny ruch suwakiem najdrobniejszej falki, żeby włókna i granule wyskoczyły z monitora... ech.

Tym niemniej spodobał mi się ten kierunek: plama/grupa przy krawędzi to nie tylko wyraźna rotacja, ale i ewolucja pochodni - czego na środku tarczy w WL nie widać. Zachęcam do własnych prób, zwłaszcza szerokoaperturowiczów.

Edited by WielkiAtraktor
Link to comment
Share on other sites

Mam pewien dylemat i proszę Was o pomoc. Wyłażą paprochy przed avikowanym obrazem i nie wiem na czym one się znajdują. Dodam tylko, że gdy obracam kamerą to są one cały czas w miejscu. Nie przemieszczają się. Obojętnie z jakimi filtrami.

 

Słońce z dzisiaj, czas w plikach.

 

 

SunWL_20130521_171112a.jpg

SunWL_20130521_171112aa.jpg

SunWL_20130521_171112aaa.jpg

SunWL_20130521_171702a.jpg

SunWL_20130521_171702aa.jpg

SunWL_20130521_171702aaa.jpg

Edited by *Wojtek*
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Są na szybce przed matrycą, która w większości kamer elektryzuje się statycznie i ciągnie paprochy jak odkurzacz.

 

Pomaga chwilowe odłączenie zailania i w pomieszczeniu zamkniętym przeczyszczenie szybki wacikiem do ucha zamoczonym minimalnie w płynie do optyki - wytarcie do sucha drugim końcem.

 

Zmiana barlowów i złączek - tylko w pomieszczeniu zamkniętym i bez zasilania na kamerze. Nailepiej uziemić kamerę i paluchy (albo chociaż zrównać potencjał) - jak masz dywan to postaraj się tego nie robić stojąc na nim.

 

EDIT: Albo zrób i odejmij potem flata. Pomaga trochę również na pierścienie Newtona, jak i na artefakty kamerkowe, pochodzące tylko od jej elektroniki i nie związane z avikowanym obiektem.

Edited by Admiral_M
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Flat nie pomaga na pyłki do końca - przekonałem się na Lifecamie i Chameleonie (za to na winietę jak najbardziej). Jeśli materiał jest bardzo dobry i ostry, to po zestackowaniu z flatem w miejscu pyłków będzie widoczne rozmycie szczegółu. Najlepiej faktycznie mieć na podorędziu szmatkę i płyn do optyki. Ja Chameleona trzymam ciągle zamkniętego pokrywką, a filtry na nos staram się nakręcać błyskawicznie.

Link to comment
Share on other sites

Tak czytam opisy, przy fotkach Słońca. Nietylko tutaj ale i na innych forach i przy każdej jest przynajmniej 1000 klatek. Ja zbieram tylko po 300 na avik. Kiedyś zebrałem więcej i po obróbce nie widziałem większej różnicy, między 300 a 1000 klatek.

Edited by *Wojtek*
Link to comment
Share on other sites

Widząc te piękne Słonka, chcę się pochwalić moimi wczorajszymi - choć są za słabe, by wchodziły "w konkury".

Słonka są okienne - parapetowe, folia ND5, SCT 6", Nikon D3100 (100 zdjęć/klatek - z 500 strzałów).

s1m.jpg

s2m.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Ja zbieram tylko po 300 na avik. Kiedyś zebrałem więcej i po obróbce nie widziałem większej różnicy, między 300 a 1000 klatek.

 

W tym przypadku stackuję dużo z rozpędu, pewnie nie byłoby faktycznie różnicy z takiej ogniskowej. Ale przy 2700 mm z Maka, gdy wszystko jednak faluje nawet w dobrym seeingu i, powiedzmy, 30-50% klatek pokazuje dobrą granulację (na niektórych fragmentach), schodzenie do 100-200 klatek to mniej szczegółu, a też szum zaczyna w sposób widoczny wyłazić.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie czy slonce widac przez okular jak na zdjeciach z tego tematu? Ladnie tutaj widac granulacje i plamy.

 

Nie aż tak ładnie jak na zdjęciach (wynik stackowania), ale bez problemu przez teleskop można dostrzec granulacje. Plamy to normalka nawet przy małych powiększeniach. Wystarczy kupić folię ND5 (9 zł za kwadrat o boku 10cm).

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj się na jakiś czas rozpogodziło, niestety seeing był do kitu :/.

 

Sprzęt:

Sky-Watcher 200/1000 + Point Grey Chameleon + Solar Continuum + UV/IR cut. Stack ok. 120 klatek z 1500.

 

Kolorek sztucznie dodany oczywiście ;). 2 warianty processowe.

1p.jpg

1pkolor.jpg

1pkolorv2.jpg

1pv2.jpg

4p.jpg

4pkolor.jpg

Edited by Adam Tomaszewski
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 135 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.