Skocz do zawartości

Prośba o pomoc w wyborze teleskopu


Piobork

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem początkującym astroamatorem, doświadczenie mam niewielkie, zdobyte na obserwacjach lornetkowych (bresser 20x80). Obecnie planuję zakup teleskopu. Warunki do obserwacji mam następujące: Warszawa na balkonie o głębokości 90-110 cm, szerokości 3m (cel obserwacji planety i księżyc) oraz podmiejskie rejony Kampinosu (cel DS). Wstępnie wybrałem dwa teleskopy:

 

1. Sky-Watcher 150/750 (http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_34&products_id=1434&lunety=Teleskop_Sky-Watcher_N-150/750_EQ3-2_(BKP15075EQ3-2)

 

2. Mak 127/1500 (http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_35&products_id=1795&lunety=Teleskop_Sky-Watcher_MAK_127_EQ-3-2_(BKMAK127EQ3-2)

 

Następnie zacząłem analizować, który z teleskopów będzie lepszy dla mnie. Przeczytałem wypowiedzi na kilku forach, zadzwoniłem do Astrokraka, odwiedziłem Delta optical i prawdę powiedziawszy w głowie mam większy mętlik niż przed rozpoczęciem poszukiwań. Odnośnie SW mam obawy czy zmieści się na stosunkowo niewielkim balkonie (chociaż rozstaw nóg rozłożonego statywu wynosi ok. 80 cz, a tuba i przeciwwagi nie wychodzą poza obrys nóg). Ponadto nie wiem cze rozświetlone niebo nie będzie zaporą dla newtona. Odnośnie Maka mam wątpliwości dotyczące obserwacji Ds-ów w warunkach podmiejskich oraz pole widzenia będzie miał 2x mniejsze niż SW.

 

Proszę o pomoc w wyborze teleskopu, ewentualnie opinie i uwagi jeśli przeoczyłem coś istotnego.

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Piotrek

Edytowane przez Piobork
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach