Jump to content

Kamery USB3 - jakie macie patenty na podłączenie?


Gajowy
 Share

Recommended Posts

Cześć!

Od kilku dni jestem posiadaczem kamery ASI290MM (Bogu dzięki nie ma na nią promocji u Adama ;) ). Standard komunikacji to USB 3.0 i tu pytanie: jak połączyć ją z komputerem nie tracąc prędkości standardu 3.0? Fabryczny kabel ma tylko jakieś 1.5m, to trochę mało.

 

Pzdr,

Gajowy

 

 

Link to comment
Share on other sites

PCMCIA to max 133 MB/s gdzie USB3 to 500 MB/s. Maksymalne prędkości nie będą osiągalne. Przy starych komputerach powolny dysk i brak RAMu na kesz też mogą ograniczać maksymalne prędkości nagrywania.

Tak, choć zauważmy, że te 133 MB/s to i tak ze 4x więcej, niż USB 2.0 :) W zależności, o jakiej kamerce mówimy być może to wystarczy. A ja też bardziej bałbym się o prędkość dysku (nie daj boże, jeśli jest na czymś słabszym, niż SATA2), mało ramu i być może procesor. Szkoda, że nie masz u siebie ExpressCard.

 

Cześć!

Od kilku dni jestem posiadaczem kamery ASI290MM (Bogu dzięki nie ma na nią promocji u Adama ;) ). Standard komunikacji to USB 3.0 i tu pytanie: jak połączyć ją z komputerem nie tracąc prędkości standardu 3.0? Fabryczny kabel ma tylko jakieś 1.5m, to trochę mało.

Kup sobie po prostu kabel USB3.0 5 metrów i będzie git. Więcej raczej nie trzeba, a jeśli to już trzeba y wejść w przedłużacze aktywne (a te do 3.0 mogą być dość drogie). Ja mam do kamerki właśnie 5 m kabla i starcza ze swobodnym zapasem. Tylko nie bierz byle badziewia, żeby złącza dobrze kontaktowały.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kup sobie po prostu kabel USB3.0 5 metrów i będzie git. Więcej raczej nie trzeba, a jeśli to już trzeba y wejść w przedłużacze aktywne (a te do 3.0 mogą być dość drogie). Ja mam do kamerki właśnie 5 m kabla i starcza ze swobodnym zapasem. Tylko nie bierz byle badziewia, żeby złącza dobrze kontaktowały.

 

5m to dla mnie absolutne minimum. Ciekawi mnie, że piszesz, że taki kabel - bez żadnych aktywnych wzmocnień - jest w stanie sprawnie pociągnąć sygnał na 5 metrów. Swojego czasu na Allegro kupiłem kilka 5m i jeden 10m kabel do USB2 (sprzedawany jako aktywny - z taką inną końcówką) i powiem, że chodzi to tragicznie - nadaje się jeszcze do sterowania urządzeniami, ale prędkość spada tak bardzo, że o transmisji video nawet w najmniejszych prędkościach i rozdzielczościach mogłem zapomnieć. (Oczywiście piszę o każdym kablu osobno, nie łączyłem ich!) Pewnie to dlatego, że kupiłem jakiś najtańszy chiński "kabel aktywny" :D.

 

Pzdr,

Gajowy

Edited by Gajowy
Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie podpiąć pod ten wątek.

 

Dysponuję kametą ZWO ASI 120 MM-S (ta z USB 3.0). Kamerę podłączałem pod starego laptopa i wyciągałem ok 28 klatek na pełnej klatce (na USB 2.0, bo stary lapek nia ma 3.0). Ostatnio podłączyłem ją pod nowego laptopa z USB 3.0 (parametry poniżej). Ku mojemu zdziwieniu transfer wzrósł jedynie do 37 klatek (przy maksymalnej opcji overclock). Celowo wyłaczyłem wszystkie inne programy. Jestem mocno rozczarowany. Gdzie obiecane 60 klatek/sek?

 

Czy orientujecie się z czego wynika taka prędkość? Czy parametry laptopa są za słabe na 60 klatek/sek?

 

1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie podpiąć pod ten wątek.

 

Dysponuję kametą ZWO ASI 120 MM-S (ta z USB 3.0). Kamerę podłączałem pod starego laptopa i wyciągałem ok 28 klatek na pełnej klatce (na USB 2.0, bo stary lapek nia ma 3.0). Ostatnio podłączyłem ją pod nowego laptopa z USB 3.0 (parametry poniżej). Ku mojemu zdziwieniu transfer wzrósł jedynie do 37 klatek (przy maksymalnej opcji overclock). Celowo wyłaczyłem wszystkie inne programy. Jestem mocno rozczarowany. Gdzie obiecane 60 klatek/sek?

 

Czy orientujecie się z czego wynika taka prędkość? Czy parametry laptopa są za słabe na 60 klatek/sek?

 

 

Wszystkie porty w laptopie są w standardzie 3.0? Sterownik do kamery też jest pod USB3.0 (http://astronomy-imaging-camera.com/software/)?

 

Pzdr,

Gajowy

Link to comment
Share on other sites

5m to dla mnie absolutne minimum. Ciekawi mnie, że piszesz, że taki kabel - bez żadnych aktywnych wzmocnień - jest w stanie sprawnie pociągnąć sygnał na 5 metrów. Swojego czasu na Allegro kupiłem kilka 5m i jeden 10m kabel do USB2 (sprzedawany jako aktywny - z taką inną końcówką) i powiem, że chodzi to tragicznie - nadaje się jeszcze do sterowania urządzeniami, ale prędkość spada tak bardzo, że o transmisji video nawet w najmniejszych prędkościach i rozdzielczościach mogłem zapomnieć. (Oczywiście piszę o każdym kablu osobno, nie łączyłem ich!) Pewnie to dlatego, że kupiłem jakiś najtańszy chiński "kabel aktywny" :D.

Ja mam konkretnie taki kabel, niesamowicie porządny: https://www.ptgrey.com/5-meter-type-a-to-micro-b-locking-usb-30-cable. Tobie nie opłaca się płacić tam za przesyłkę, bo ja kupowałem razem z kamerką. Znajdź coś innego, ale też porządne. Ten kabel nie ma żadnych problemów, a dodatkowo można sobie dokręcić wtyczkę, żeby się trzymała lepiej. 5 m to długość przewidziana przez standard USB do transmisji bez aktywnego wzmacniania. Jeśli Tobie nie działało, to kupiłeś po prostu dziadostwo.

 

Pozwolę sobie podpiąć pod ten wątek.

 

Dysponuję kametą ZWO ASI 120 MM-S (ta z USB 3.0). Kamerę podłączałem pod starego laptopa i wyciągałem ok 28 klatek na pełnej klatce (na USB 2.0, bo stary lapek nia ma 3.0). Ostatnio podłączyłem ją pod nowego laptopa z USB 3.0 (parametry poniżej). Ku mojemu zdziwieniu transfer wzrósł jedynie do 37 klatek (przy maksymalnej opcji overclock). Celowo wyłaczyłem wszystkie inne programy. Jestem mocno rozczarowany. Gdzie obiecane 60 klatek/sek?

 

Czy orientujecie się z czego wynika taka prędkość? Czy parametry laptopa są za słabe na 60 klatek/sek?

Jeśli używasz firecapture, to jest tam taki mały myk, że trzeba zafajkować ustawienie zwane "high speed", "high traffic", czy coś podobnego. Ta opcja jest w lewej części, po rozwinięciu listy tam, gdzie zmieniasz gain i inne podobne suwaki. U koleżanki było dokładnie to samo.

 

Procesor nie jest ważny przy nagrywaniu.

Może nie bardzo, ale trochę go tam potrzeba. Choć już 5 letni laptop z jakimś dwurdzeniowcem powinien wystarczyć pod tym względem. Ale jak jakiś program w tle zaczyna żreć procek, to dzieją się złe rzeczy (choć akurat firecapture potrafi sobie dość skutecznie zawłaszczyć procek).

Link to comment
Share on other sites

Ja mam konkretnie taki kabel, niesamowicie porządny: https://www.ptgrey.com/5-meter-type-a-to-micro-b-locking-usb-30-cable. Tobie nie opłaca się płacić tam za przesyłkę, bo ja kupowałem razem z kamerką. Znajdź coś innego, ale też porządne. Ten kabel nie ma żadnych problemów, a dodatkowo można sobie dokręcić wtyczkę, żeby się trzymała lepiej. 5 m to długość przewidziana przez standard USB do transmisji bez aktywnego wzmacniania. Jeśli Tobie nie działało, to kupiłeś po prostu dziadostwo.

 

Jeśli używasz firecapture, to jest tam taki mały myk, że trzeba zafajkować ustawienie zwane "high speed", "high traffic", czy coś podobnego. Ta opcja jest w lewej części, po rozwinięciu listy tam, gdzie zmieniasz gain i inne podobne suwaki. U koleżanki było dokładnie to samo.

 

Może nie bardzo, ale trochę go tam potrzeba. Choć już 5 letni laptop z jakimś dwurdzeniowcem powinien wystarczyć pod tym względem. Ale jak jakiś program w tle zaczyna żreć procek, to dzieją się złe rzeczy (choć akurat firecapture potrafi sobie dość skutecznie zawłaszczyć procek).

 

Mateusz W,

 

wielkie dzięki! O to chodziło! Magiczne okienko High Speed działa. Teraz z opcją overclock na pełnej klatce odchodzę do 75 fps. FireCapture nie przestaje mnie zaskakiwać.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.