Jump to content

Idzie Zima, czyli mały kosmiczny rysunek VR


Recommended Posts

Nooo ... fajne :)

 

Ale jak to 12 m wysokości, to miałeś taki dłuuuuuuuuuuuuuugi pędzel? ;)

Układ Słoneczny nie rób zbyt realnym bo wyjdzie ci nic (pustka i mała biała kuleczka w środku)

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Zupełnie mnie to nie pociągało, ale tak jak z całym VR - do póki nie spróbujesz, to sobie trudno nawet wyobrazić. To zmienia paradygmat projektowania w każdej dziedzinie.

 

To może nie jest jeszcze autodesk, ale daje pogląd na sprawę:

 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Nooo ... fajne :)

 

Ale jak to 12 m wysokości, to miałeś taki dłuuuuuuuuuuuuuugi pędzel? ;)

Układ Słoneczny nie rób zbyt realnym bo wyjdzie ci nic (pustka i mała biała kuleczka w środku)

 

Pozdrawiam

 

Można sobie przesuwać obiekt i skalować w czasie pracy. Po prostu łapiesz go dwoma rękami i "zsuwasz/przesuwasz".

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Super ! jestem pod wrażeniem, projektowanie 3D na ekranie jest mozolne, takie coś to by była bajka, jeszcze jak by był model parametryczny i możliwość puszczenia tego do druku na drukarce 3D chociażby SLA. Swoją drogą super do rysunków koncepcyjnych w Designie, oraz do robienia modeli do gier 3D ;)

 

Coraz bardziej mi się podoba ta technologia - czyli program jest Googla a kotrolery Oculusa albo HTC ( w filmiku HTC nie pokazali ze za goglami ciągnie się niestety kabel)

 

To raczej jest rzeźba a nie rysunek - trochę jak rzeźbienie w VR

Link to post
Share on other sites

Ja odpaliłem Tilt Brush na swoim Oculusie, a że mam dostęp do kontrolerów Touch przed premierą, to mogłem się tym pobawić. Teoretycznie TB dostępny jest tylko dla HTC Vive, ale wyjdzie także na Rifta (po premierze Touchy). Na Oculusie wygląda to sporo lepiej, do tego kabel jest dużo lżejszy i cieńszy, więc w ogóle się go nie czuje. To nie jest problem.

 

Co do rzeźbienia, to z Oculus Touch (premiera 6 grudnia) dodawany za freeko będzie inny program, który wygląda jeszcze ciekawiej niż Tilt Brush:

https://www.oculus.com/medium/

Link to post
Share on other sites

W bardzo fajną drogę to idzie, wreszcie jakieś zastosowanie praktyczne zamiast samej zabawy w gry :)

super bo w analogu robię już coś z 3 lata i zawsze się znajdzie pretekst by nie brudzić rąk lepką materią.

Link to post
Share on other sites

"This is entertainment" jak powiedział Fox Mulder w odcinku X-files o dokładnie tej samej tematyce jakieś hmm 12 lat temu ?

Bardzo fajny pomysł, z tymi plecakami z CPU i baterią dzięki temu jest lepszy klimat GB.

Link to post
Share on other sites

A powiedz Adamie, jakie to ma czujniki? Jaki jest zarys sterowania? Żyroskopy w okularach i kontrolerach (jeden/dwa?) to błahostka. Ale jak się określa ich pozycję? Jak się "chodzi po mapie"? Normalnie chodzisz po pokoju, czy jakieś gesty robisz?

Link to post
Share on other sites

A powiedz Adamie, jakie to ma czujniki? Jaki jest zarys sterowania? Żyroskopy w okularach i kontrolerach (jeden/dwa?) to błahostka. Ale jak się określa ich pozycję? Jak się "chodzi po mapie"? Normalnie chodzisz po pokoju, czy jakieś gesty robisz?

 

Chodzę po pokoju. Mam 3 sensory (trackery IR do konstelacji znaczników) Oculusa do śledzenia twojej pozycji w przestrzeni (tzw. Room Scale). Poza tym oczywiście są komplety sensorów MEMS w kontrolerach i samych goglach. Wygląda to podobnie jak u tego gościa:

 

 

Tracking jest taki, że możesz robić co chcesz w tej przestrzeni, włącznie z położeniem się na ziemi i patrzeniem w gwiazdy. Metafizyczne doznanie ;)

Link to post
Share on other sites

 

Chodzę po pokoju. Mam 3 sensory (trackery IR do konstelacji znaczników) Oculusa do śledzenia twojej pozycji w przestrzeni (tzw. Room Scale). Poza tym oczywiście są komplety sensorów MEMS w kontrolerach i samych goglach. Wygląda to podobnie jak u tego gościa

A każdy z tych sensorów określa tylko odległość do gogli, czyli potrzeba równocześnie 3 aby określić pozycję, czy może jeden już określa odległość i pozycję równocześnie? Czy te sensory to jakby kamery IR, a gogle są emiterem, czy może inaczej?

Link to post
Share on other sites

Pozostając przy temacie gierek kosmicznych - takie coś kiedyś nagrałem (pół roku temu). Dosyć dobrze oddaje emocje ;)

Spróbuj na przyszłość zapisać taki film w 3D, wtedy bym sobie puścił na TV i miał chociaż "statyczne" 3D :)

Link to post
Share on other sites

Super

Od lat czekam na poważne programy do projektowania w VR.

Ciekawe kiedy autodesk na to wpadnie.

 

Jest to ciekawe technologicznie jak i doznaniowo ale co do sensowności użycia Oculusa i podobnych rozwiązań to nie sądzę by w najbliższej przyszłości branża filmowa, reklamowa czy "gamedev" zaczęły używać tego typu "gadżetów" do produkcji z prostego powodu - koszt, czas i wymagania przestrzenne. Same gogle nie wystarczą bo do tego wciąż potrzebny jest mocny komputer, pewnie da się nauczyć rzeźbienia w powietrzu ale szybciej nie będzie niż modelowanie w oknach programów graficznych przy pomocy myszy bądź tabletów i nie wyobrażam sobie, żeby np. pięćdziesięciu grafików z założonymi goglami wymachiwało kontrolerami lub po prostu rękami chyba, że biura zamienimy na hale fabryczne :). Do domu jako ciekawostka, nowa forma ekspresji jak najbardziej.

Podobają mi się te nowe zabawki i wiele dobrego na pewno wniosą ale do stricte użytkowego narzędzia to raczej jeszcze daleko. Żeby nie było, że nie wiem o czym mówię to sam pracuję od lat w branży gier wideo i oculusem bawiłem się parę lat temu gdy stawiał pierwsze kroki. Postęp jest ogromny i na pewno powstanie sporo gier, gierek i mniej lub bardziej ciekawych zabawek do malowania, rzeźbienia czy projektowania w 3D ale w obecnej chwili VR to będzie raczej nowe medium branży porno :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Zastosowań VR już jest tysiące w tysiącu branż od szkoleń przez medycynę na rozrywce kończąc. Komputer który "udźwignie" 3d to wydatek kilku tysięcy złotych bądź kilkuset $ czy €. Dla większości świata który mógłby być zainteresowany 3d grosze. W ciągu kilku góra kilkunastu lat będziesz miał astropolis w VR czy tylko wspominając wiecznie żywą pornografię.

 

Pozdrawiam

Edited by Tomek_P
Link to post
Share on other sites

 

Jest to ciekawe technologicznie jak i doznaniowo ale co do sensowności użycia Oculusa i podobnych rozwiązań to nie sądzę by w najbliższej przyszłości branża filmowa, reklamowa czy "gamedev" zaczęły używać tego typu "gadżetów" do produkcji z prostego powodu - koszt, czas i wymagania przestrzenne. Same gogle nie wystarczą bo do tego wciąż potrzebny jest mocny komputer, pewnie da się nauczyć rzeźbienia w powietrzu ale szybciej nie będzie niż modelowanie w oknach programów graficznych przy pomocy myszy bądź tabletów i nie wyobrażam sobie, żeby np. pięćdziesięciu grafików z założonymi goglami wymachiwało kontrolerami lub po prostu rękami chyba, że biura zamienimy na hale fabryczne :). Do domu jako ciekawostka, nowa forma ekspresji jak najbardziej.

Podobają mi się te nowe zabawki i wiele dobrego na pewno wniosą ale do stricte użytkowego narzędzia to raczej jeszcze daleko. Żeby nie było, że nie wiem o czym mówię to sam pracuję od lat w branży gier wideo i oculusem bawiłem się parę lat temu gdy stawiał pierwsze kroki. Postęp jest ogromny i na pewno powstanie sporo gier, gierek i mniej lub bardziej ciekawych zabawek do malowania, rzeźbienia czy projektowania w 3D ale w obecnej chwili VR to będzie raczej nowe medium branży porno :)

 

To nowy paardygmat, zupełnie nowe medium. Popatrz na nie, jak na komputery w 60 latach. Po pierwsze nikt sobie wtedy nie był w stanie wyobrazić, do czego one będą używane, a po drugie, nikt racjonalnie nie wierzył, że trafią do domu. Były delikatnie mówiąc duże, brzydkie i cholernie wolne. Wg mnie z VR trochę łatwiej sobie wyobrazić tę drogę, którą ta technologia pokona w najbliższych latach. I nie zajmie jej to 40 lat, a 5-8.

 

Ale dla jasności - nie założyłem tego wątku, żeby kogokolwiek przekonywać. Zbyt wiele takich dyskusji odbyłem w ostatnich latach, żeby teraz nagle dostrzec w nich sens. Za swojego życia przerabiałem to już kilka razy, kiedy w 6 klasie podstawowej miałem pierwszy komputer i wszystkim mówiłem, że to zmieni świat. Patrzyli na mnie jak na idiotę. Potem kiedy w 95 roku założyłem jedną z pierwszych w PL firm internetowych i ewangelizowałem, że internet zmieni świat - było to samo - idiota. Podobnie było z mobile w 2007 roku, a teraz widzę to samo w VR/AR (i AI dla jasności).

 

PS. Wymagania co do komputera zostały dramatycznie zmniejszone 2 tygodnie temu poprzez wprowadzenie nowych technik ekstrapolacji klatek. W tej chwili potrzeba już tylko 45 fps, a nie 90, jak to było do tej pory. Low spec dla VR to już tylko 499 dolarów za cały komputer. Wczoraj Nvidia zapowiedziała kartę dla takiego zestawu za ok. 100$ (GTX1050). Tempo tej dziedziny jest kosmiczne.

Link to post
Share on other sites

A każdy z tych sensorów określa tylko odległość do gogli, czyli potrzeba równocześnie 3 aby określić pozycję, czy może jeden już określa odległość i pozycję równocześnie? Czy te sensory to jakby kamery IR, a gogle są emiterem, czy może inaczej?

 

To znacznie bardziej skomplikowane. Na goglach i kontrolerach są tzw konstelacje emiterów IR (markery) i jeden sensor wystarczy, żeby określić nie tylko twoją pozycję w przestrzeni, ale także inne parametry (pozycja w 3D). Więcej sensorów potrzebujesz dlatego, bo zwyczajnie możesz je zasłonić (w przypadku kontrolerów), albo odwrócisz się tyłem i też wtedy będzie cień. Same gogle Oculusa pracują 360 stopni z jednym sensorem (masz też diody z tyłu głowy), ale z kontrolerami już tak się nie da. Zawsze będzie sytuacje, że je zasłonisz. Po to używa się 2, lub 3 (dwa z przodu + jeden z tyłu), a można i 4 (na rogach pokoju).

Link to post
Share on other sites

Ja jak najbardziej jestem za rozwojem tego typu techu i chciałbym żeby VR jak najszybciej trafiło pod strzechy ale pamiętajcie, że wymagania do odpalenia gry na sprzęcie gracza a wymagania sprzętu do edycji tej gry są jednak trochę inne i bardziej o to mi chodziło. Zakup sprzętu do produkcji dla studia, w którym pracuje 50-100 osób to nie taki mały wydatek ale ok nie mieszam nie o tym jest ten wątek. :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 59 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 247 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.