Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc, upgrade Sky Watcher 150/750


MateuszL

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Moi drodzy, nie mam doświadczenia tyle, ile macie Wy, a nie chciałbym popełniać cudzych błędów. Jestem już po rocznych próbach swojego hobby i wiem, że zdecydowanie chcę iść w kierunku astrofotografii. W związku z tym chciałbym Was prosić o pomoc w skompletowaniu zestawu na kolejne lata póki nie mam rodziny ani dzieci i mogę wgryźć zęby w ścianę ale pójść do przodu.

 

Mam Sky Watchera 150/750 na EQ3-2.

 

Planuję:

* Sprzedać montaż EQ3-2

* Kupić montaż AZ EQ5 GT (AZ-EQ5)

* Lunetkę do Guidingu

* Kamerkę śledzącą

* Zasilanie do montażu

 

I nie wiem, co jeszcze. Czy to wszystko i czy to wszystko ma sens. Będę ogromnie wdzięczny za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jeszcze:

-korektor komy np. MPCC, używki po ok. 300zł.

-lustrzanka np. canon 450D, używki po ok. 600-900zł. Oprogramowanie do obsługi aparatu, np. darmowy EOS utility lub tani APT (Astro Photography Tool)

 

Zamiast tej kamerki, proponuję np. QHY5, używki na giełdach po ok. 500-600złotych. Dodatkowo zamiast stacji zasilającej lepiej zakupić jakiś akumulator AGM 12V o pojemności 20-40 ah z dedykowaną ładowarką. Wyjdzie trochę taniej.

Warto jeszcze przestudiować tutoriale o obróbce materiału.

:)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, bo AZ EQ5 chyba nie ma lunetki biegunowej. Może lepszą opcją (i tańszą) będzie HEQ5. Ewentualnie z myślą o rozwoju znacznie solidniejszy NEQ-6

 

Czy mówisz o tym montażu ?

 

Dodatkowo jeszcze:

-korektor komy np. MPCC, używki po ok. 300zł.

-lustrzanka np. canon 450D, używki po ok. 600-900zł. Oprogramowanie do obsługi aparatu, np. darmowy EOS utility lub tani APT (Astro Photography Tool)