Jump to content

M42 z C1D4


kubaman
 Share

Recommended Posts

No tu się odzywa moje upośledzenie w kwestii stackowania. Teraz się pewnie zbłaźnię.

Flaty - wydawało mi się, służą do usuwanie cold i hot pikseli (???). To ogarniam ACRem.

Nie mam biasów (pewnie źle mówię, hehe) - zwał jak zwał, ale fotek do anihilacji winiety nie mam, chociaż przy APS-H nie ma moim zdaniem wielkiego problemu.

Trochę ją pogłębiłem obróbką, to fakt.

Link to comment
Share on other sites

no pięknie :) Dzięki za lekcję!

Czyli pomieszałem flaty z biasami. Rozumiem, że aby zrobić flata muszę w dzień zrobić zdjęcie czegoś jednolitego na małej czułości (???) by uzyskać czystą winietę, którą później odejmę od zdjęcia.

Na razie i tak nie wiedział bym jak to w PS odjąć, dlatego nie robiłem.

 

W każdym razie prawda - nie robiłem żadnych poza pojedyńczą fotką.

 

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że w PS powinna być po prostu opcja 'Apply Image -> Subtract' albo coś w ten deseń. Ale flaty się nie odejmuje tylko chyba dzieli obraz przez nie? Nie wiem na 100%, ręcznie tego nie robiłem, ale powinno się chyba podzielić - ma to sens, bo jeśli róg jest mniej naświetlony, to jak podzielimy go przez flata to wyjdzie jaśniejszy, więc się wyrówna :)
W necie jest wiele tutoriali nt. robienia flatów, tutaj na forum też na pewno ktoś się zna na tym lepiej, niż ja, ale wydaje mi się, że ważne jest zachować te same ustawienia ostrości, przysłony obiektywu i ISO, a zmienić ewentualnie czas naświetlania tak, żeby histogram flata mieścił się gdzieś w połowie zakresu. I koniecznie jak najbardziej jednolite tło. Nie musi być w dzień :) Ja robię np. przykładając aparat z obiektywem tuż pod monitor komputera z włączonym pustym dokumentem Worda. Gorzej, jak się ma teleskop, wtedy trzeba kombinować :)

Edited by Behlur_Olderys
Link to comment
Share on other sites

Dzięki jeszcze raz :)

Ogarnę to, ale teleskop mam od moich urodzin, czyli dwa miesiące i muszę iść krok po kroku.

 

 

Zastanawiałem się czy ten obiekt idzie ogarnąć w miarę sensownie obiektywem na ptaki 600/4.

Link to comment
Share on other sites

Coś w kolorkach mi podłubałeś ;), ja chciałem tak troszkę mniej czerwono.

Ale fajne. Znaczy się materiał wyjściowy nienajgorszy :D

 

Tak serio, to oczywiście muszę to robić, ale dopiero się tego uczę. To była bodajże moja 4 czy 5 sesja z teleskopem w życiu.

Gdy patrzę na zdjęcia kolegów, ekspozycje po 20 minut i widzę gwiazdy w rogach jak dziurki po szpilce, w kolorkach to czuję mocne braki w technice.

 

Link to comment
Share on other sites

A ja tam wierze. Skoro autor ma Canona 5d II i 1d mkIV, to pewnie fotografią zajmuje się od dawna. A skoro tak to i narzędzia do obróbki kolorystyczno-tonalnej ma w małym palcu :).

Za to nie zna się na darkach, biasach, flatach i sofcie astro co sam napisał, tylko że przy dwóch klatkach (i to składanych na zasadzie HDR) ta znajomość jest zbędna.

 

A sam efekt bardzo dobry - oby tak dalej :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sorry, ale ja nie wierzę , że to są twoje pierwsze w życiu fotki. Ta i koński łeb. Ja nie mogę na nie patrzeć...

 

 

A ja tam wierze. Skoro autor ma Canona 5d II i 1d mkIV, to pewnie fotografią zajmuje się od dawna. A skoro tak to i narzędzia do obróbki kolorystyczno-tonalnej ma w małym palcu :).

Za to nie zna się na darkach, biasach, flatach i sofcie astro co sam napisał, tylko że przy dwóch klatkach (i to składanych na zasadzie HDR) ta znajomość jest zbędna.

 

A sam efekt bardzo dobry - oby tak dalej :)

 

o właśnie :)

Mam nadzieję, że moje starania nie są przez to bardziej błache. Darki i flaty są dużo trudniejsze od bokeha i synchronizacji na drugą kurtynę ;)

 

 

 

A przy okazji - naprawdę bardzo dziękuję za miłe opinie.

 

Edited by kubaman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

A no to spoko. Dobrze , że zareagowałeś na mój wpis bo już się wybierałem na most ... Zdjęcia piękne.

 

Nie pisałem tego, żeby coś Ci zarzucić tylko, wyraziłem swój podziw. :dobrze:

 

Ja najwyraźniej nie mam talentu , bo męczę się już trzeci rok i nic.

 

Seb

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej, no ale ja tego nie powiedziałem :) Fotografią zajmuję się 20 lat, miałem koło 10 wystaw a także zajmowałem się zawodowo przez jakiś czas. Robiłem zdjęcia ptakom na przykład takie (sorki za śmiecenie):

attachicon.gifszymazimek wlocie.jpg

Ale faktycznie to jest moje trzecie foto astronomiczne, bo dopiero od urodzin 40tych mam teleskop, czyli od końca września. W Krakowie to pogody było tyle, że ciągle jedna ręka do liczenia mi wystarcza. To tak jakbym nigdy nie robił zdjęć, uczę się od zera. Ale strasznie mnie to wciąga, mam nadzieję, że zrobię postępy. Zazdroszczę prawdziwym specom.

:)

 

Podrzuć link do swojej strony. Zimek super, chętnie popatrzę na inne fotki.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zastanawiam się dlaczego kolorki Ci wyszły takie dziwne. Mam z przed 3 lat fotki po 900 sekund ISO 800 na C5DmII i stwierdzam, że między piątką a jedynką to jednak musi być przepaść. Wrzuciłem rawa do Lightrooma i suwakami zrobiłem "HDR-a." Efekt o niebo gorszy, ale kolorki lepsze.

 

IMG_9880.jpg

 

Oczywiście przy 15 minutach trapez jest dramatycznie przepalony, ale mi chodzi o kolory i detal. Kolory lepsze, ale detal leży i kwiczy. Jedynka przy krótszym czasie poradziła sobie dużo lepiej.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Podrzuć link do swojej strony. Zimek super, chętnie popatrzę na inne fotki.

 

nie mam już strony, zaniedbałem i poszła w .... po wygaśnięciu abonamentu na serwer.

 

Zastanawiam się dlaczego kolorki Ci wyszły takie dziwne. Mam z przed 3 lat fotki po 900 sekund ISO 800 na C5DmII i stwierdzam, że między piątką a jedynką to jednak musi być przepaść. Wrzuciłem rawa do Lightrooma i suwakami zrobiłem "HDR-a." Efekt o niebo gorszy, ale kolorki lepsze.

 

attachicon.gifIMG_9880.jpg

 

Oczywiście przy 15 minutach trapez jest dramatycznie przepalony, ale mi chodzi o kolory i detal. Kolory lepsze, ale detal leży i kwiczy. Jedynka przy krótszym czasie poradziła sobie dużo lepiej.

 

 

Nie gniewaj się, ale mnie się te kolory nie podobają jakoś za bardzo. Bardzo możliwe że mam błędne pojęcie, ale w naturze takie kolory występują rzadko (choć oczywiście na kosmosie się nie znam). Kolor przy obróbce z RAW wyjdzie prawie dowolny, tylko wzajemne relację będą się zmieniać. Wodór to podobno czerwony. ale czerwony, a nie magenta. Ja stosuję filtr CLS, który daje bardzo sztuczne, niefajne zabarwienie w kierunku cyjanu, nieco podobnie do Twojego zdjęcia. Żeby to osunąć musiałem spędzić dobre 20 minut szukając optimum. Ale, jak pokazuje doświadczenie - zapewne się mylę :)

 

Dobrą i niedobrą stroną mojej nieświadomości jest to, ze mało znam zdjęć innych osób, więc niczym się nie sugeruję. Chciałbym paletę Hubblea, ale to nie DSLRem. Chodzi chyba o to by mieć poczucie, że to jakoś tam gra.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli lustrzanka jest niemodyfikowana, to wodór idzie w magentę. Tak już jest. Matryca nie odbiera części widma czerwonego i niebieski zafarb robi swoje.

Mi też kolorek na moim rawie się nie podoba. Nie pokazuję swojej przepalonej fotki, żeby szpanować, bo nie ma czym. Chciałem pokazać jak pod przyzwoitym niebem, niemodyfikowana lustrzanka rejestruje M42.

Kolor w Rawie rzecz może i dyskusyjna, ale do pewnego stopnia. Jeśli wodzy fantazji nie popuścisz i wyrównasz histogram to pi razy drzwi oddaje prawdę. Punktem odniesienia jest tło choć tutaj trzeba uważać, bo wokół M42 jest sporo pyłu, który niekoniecznie ma odcień neutralny.

 

Edit:

A przy okazji byłem ciekaw porównania surowego raw-a między starą piątką i starą jedynką.

Edited by Loki
Link to comment
Share on other sites

Świetna fota!

Jedynie coś z kolorami jest "niehalo".

Pozwoliłem sobie na mały reset kolorystyczny w PS (plus wyostrzanie oraz zmniejszenie przepalonych gwiazdek).

Mam nadzieję że Kolega Autor nie bedzie miał mi za złe :)

Niestety na jpg-u za wiele się nie zdziała.

 

post-3494-0-11827800-1480875007.png

Link to comment
Share on other sites

całkiem fajne, podoba mi się, choć przeostrzone ;)

tak że już bardziej przypomina obraz niż foto. Ja naprawę sporo wyciągnąłem z tamtych dwóch klatek i ostrzyłem już nieprzyzwoicie mocno. Tego się boję, chciało by się to pociągnąć mocno, ale u profesjonalistów widzę, że dominuje raczej delikatna obróbka.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 44 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.