Skocz do zawartości

Materiał do ćwiczeń obróbki


etomee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

 

Jestem początkującym astro-fotografem i właśnie kończę dopracowywać swój docelowy setup. Niestety wkrótce muszę wyjechać do pracy na kilka miesięcy i na pewien czas pożegnać się z hobby. Chciałbym jednak zabrać ze sobą materiał do ćwiczeń w obróbce koloru, którego nigdy nie robiłem. Wiem, że najlepsza metoda to próby i błędy, ale na błędy nie mam specjalnie czasu, a pogoda też nie rozpieszcza przejrzystym niebem.

 

Przygotowałem sobie plan fotografii dwóch ćwiczebnych obiektów jak poniżej. Każdy z nich mogę focić jakieś 3 godziny na noc. Zakładam, że jeszcze dwie nocki złapię :)

 

M33

 

L - 12 x 10 min

R - 5 x 4 min ( bin 2)

G - 5 x 4 min ( bin 2)

B - 5 x 4 min ( bin 2)

 

Jeśli wpadnie bonus w postaci dodatkowych pogodnych nocy to będzie jeszcze Ha o czasach 10 min.

 

IC443 (Meduza)

 

Ha - 12 x 10 min

R - 5 x 4 min (bin 2)

G - 5 x 4 min (bin 2)

B - 5 x 4 min (bin 2)

 

 

Pytania są takie -

Czy to "mniej więcej" wystarczający materiał na początek do nauki?

Czy proporcje czasów są "mniej więcej" prawidłowe?

Czy jakieś fotki kalibracyjne do kolorów trzeba jeszcze dopalać?

 

Oczywiście darki i flaty będą obowiązkowo. Całą obróbkę znajdę sobie w necie tylko na materiale mi zależy bo następna okazja do poprawki tych obiektów dopiero za rok :)

 

Z góry dziękuję za porady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to zależało ode mnie to zbierałbym materiał każdej nocy, ale wiadomo jak to wygląda w naszym klimacie. Jeśli tylko pogoda pozwoli zrobię tego więcej ale nie mam specjalnie złudzeń.

 

Oczywiście darki dla wszystkich czasów naświetlania i i flaty dla wszystkich filtrów. Będzie tego trochę

:D

Jak rozumie przy nadarzającej się okazji palić więcej L i Ha w pierwszej kolejności?

 

Setup to ED 80 + Atik 460 + HEQ5 + filtry, guiding itd.