Skocz do zawartości

Czy coś tym można osiągnąć?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkujący w tej dziedzinie.

Co mogę uzyskać, zarejestrować takim sprzętem, gdy podepnę go pod komputer z

Tuner DVB-T - USB dongle z układem RTL2832U i głowicą 820T2

Oczywiście kabel od konwertera bezpośredni do tunera.

 

I skieruję to na Słońce, Księżyc lub Jowisza?

 

Pozdrawiam

vff.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykrywacz satelitów to w uproszczeniu miernik pola elektromagnetycznego nastrojowy na częstotliwość lub zakres częstotliwości emitowanych z satelitów. Podłączasz go między anteną a tunerem sat i kierując antenę w stronę danego satelity obsetwujesz kiegy masz najlepszy sygnał. Identyczne urządzenia stosuje się do anten TV tylko zestrojone na zakres sygnałów stacji TV.

Koszt ok. 20zł, większość sklepów ze sprzętem SAT/TV.

i-miernik-sygnalu-sat-finder.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykrywacz satelitów to w uproszczeniu miernik pola elektromagnetycznego nastrojowy na częstotliwość lub zakres częstotliwości emitowanych z satelitów.

 

Mam taki gdzieś w garażu, ale nie wpadłem, że w tym pytaniu o niego chodzi.

Tak na marginesie po konwerterze idzie już niska F skonwertowana z 10GHz na 10 razy mniej (1000-2000MHz). Te mierniki to taka zabawka. Nie ma obwodów rezonansowych tylko poziom wcz mierzy linią paskową + wzm.

 

No tak ale " z HB 13E na tureckich kanałach można "uzyskać" co nieco: http://joemonster.org/filmy/38034

 

A. rozbawiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo, ładnie, ładnie ;)

A wracając do sedna posta, ten miernik albo raczej wskaźnik trzeba wypiąć po ustawieniu na danego satelitę, ma duże tłumienie więc sporo sygnału się traci. Do nasłuchu przelatujących satelitów się nie nadaje.