Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ;)

Interesuje mnie jak wygląda ewentualna astrofotografia i fotografia w duchu RNAV spotting z użyciem aparat + SW 130/900 na EQ-2 z wyciągiem fabrycznym.
Robił ktoś z Was takie próby? Jak wychodzą takie zdjęcia?
Zaznaczam że chodzi mi o avikowanie planet i Księżyca oraz czyste zdjęcia RNAV i ISS.
Oczywiście cudów nie oczekuje - chcę dowiedzieć się (a najlepiej zobaczyć) co można osiągnąć ;)
To jak, robił ktoś z Was foto tym sprzętem?

Edytowane przez Ketrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Miałem swego czasu ten teleskop. Z tego co pamiętam wyciąg fabryczny nie umożliwia dostępu do ogniska głównego.
Moje próby astrofoto tym teleskopem opierały się na projekcji afokalnej.
Ogólnie jak masz trochę cierpliwości to avikowanie planet/Księżyca może dać nienajgorsze rezultaty. Poniżej jedna fotka Saturna z 2014 roku (Księżyc wychodził mi lepiej, ale nie mam pod ręką fotek)

post-18185-0-28268200-1491409109.png

Edytowane przez Dawidfz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Miałem swego czasu ten teleskop. Z tego co pamiętam wyciąg fabryczny nie umożliwia dostępu do ogniska głównego.

Moje próby astrofoto tym teleskopem opierały się na projekcji afokalnej.

Ogólnie jak masz trochę cierpliwości to avikowanie planet/Księżyca może dać nienajgorsze rezultaty. Poniżej jedna fotka Saturna z 2014 roku (Księżyc wychodził mi lepiej, ale nie mam pod ręką fotek)

WOW Jestem pod wrażeniem że zrobiłeś to tym teleskopem! Jaki barlow używałeś do zdjęć? 2x wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On to zrobił w projekcji afokalnej, czyli pewnie przez jakiś okular.

http://www.celestia.pl/Projekcja_afokalna

 

Wiem wiem, ale jednak jakoś musiał uzyskać tą wartość :) Nie wiem czy 900mm da taką jakość w zdjęciach. z drugiej strony co innego ogniskowa a co innego powiększenie w afokalnej. Ale nie porównujmy zdjęcia kolegi z tym moim (też afokalna pow 90x)

post-31554-0-51702200-1491414902_thumb.jpg

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale Twoje to jeden strzał tak? Tamten to stackowany (złożony) z wielu zdjęć. Z ręki czy z jakiegoś "trzymadełka"? Jakim apartem robione i jakim chcesz robić? Ustawienia ręczne czy auto?

 

BTW

Jak bym widział moje pierwsze próby robienia zdjęć Skyluxem i aparatem telefonicznym - chociaz Tobie wyszło znacznie lepiej

 

PS znalazłem swoje sprzed lat - dodaję więc do konkursu ;)

Untitled-2 copy.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia robiłem przez okular 10mm (czasami z barlowem soligora 2x), aparat to Canon PowerShot SX160IS (nie pamiętam jakie powiększenie było ustawione w aparacie). Aparat był zamocowany na adapterze do fotografii afokalnej (koszt takiego to niecałe 100zł)

 

Dorzucam jedną fotkę księżyca z tamtego sprzętu

post-18185-0-66355000-1491469637_thumb.jpg

Edytowane przez Dawidfz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki z projekcji afokalnej są całkiem dobre (można sobie znaleźć w necie) jeśli podejść do tematu na poważnie. Są nawet bardziej klimatyczne/plastyczne/przestrzenne niż z ogniska głównego, chociaż może i mniej szczegółowe...

Edytowane przez JSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym teleskopem też próbowałem robić jakieś zdjęcia pomimo że ten wyciąg kompletnie się do tego nie nadaje to po modyfikacjach daje się coś nim złapać. Można zastosować złączkę T2 z tuleją 1.25 cala i wkręcić do niej samą soczewkę od Barlowa - wtedy nic nie trzeba modyfikować ale uzyskuje się wtedy zbyt dużą ogniskową oraz małą światłosiłę ale tym sposobem udało mi się w taki sposób zrobić w 2008 roku takie zdjęcie. To stack kilkunastu zdjęć z czasami nie dłuższymi niż 30 sek.

m51xxx.jpg

 

Innym sposobem jest wykręcenie z wyciągu clamping ringa i zamontowanie na końu wyciągu wąskiego adaptera ja miałem taki T2/EOS. Mocowałem go za pomocą taśmy izolacyjnej nakręconej na wyciąg. Ostrzy wtedy przy samym końcu i takim sposobem zrobiłem takie zdjęcie

M27.jpg

 

 

Edytowane przez coy_coyote
  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja lubię zdjęcia z "budżetowych" setupów! Pokazują, jak mało trzeba, żeby wywrzeć niesamowite wrażenie. Wiadomo, na tym forum to może nie jest żadne szczególne osiągnięcie, ale dla przeciętnego człowieka to już jest kosmos w kolorze i opad szczęki ;)

Edytowane przez Behlur_Olderys
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym teleskopem też próbowałem robić jakieś zdjęcia pomimo że ten wyciąg kompletnie się do tego nie nadaje to po modyfikacjach daje się coś nim złapać. Można zastosować złączkę T2 z tuleją 1.25 cala i wkręcić do niej samą soczewkę od Barlowa - wtedy nic nie trzeba modyfikować ale uzyskuje się wtedy zbyt dużą ogniskową oraz małą światłosiłę ale tym sposobem udało mi się w taki sposób zrobić w 2008 roku takie zdjęcie. To stack kilkunastu zdjęć z czasami nie dłuższymi niż 30 sek.

 

 

Innym sposobem jest wykręcenie z wyciągu clamping ringa i zamontowanie na końu wyciągu wąskiego adaptera ja miałem taki T2/EOS. Mocowałem go za pomocą taśmy izolacyjnej nakręconej na wyciąg. Ostrzy wtedy przy samym końcu i takim sposobem zrobiłem takie zdjęc

 

 

Zastanawiam się która wersja będzie lepsza do planet i ISS - na DS nie licze w ogole bo nie mam widoku na Polaris.

Rozumiem że dokupując zestaw:

http://deltaoptical.pl/blizej_nieba/vixen-barlow-t-2x,d377.html+ https://deltaoptical.pl/t-ring-canon-eos,d755.html będę mógł już zacząć ''focić'' z moim canonem 700D?

Zdaje sobie sprawę z stabilności a w zasadzie z jej braku - jednak z tego co widzę to da się osiągnąć ładny efekt tym teleskopem z tą galaktyką. Co innego M27 - to już w ogóle rozwala system na tym teleskopie. Rozumiem że powinienem wyciągnąć ten clamping ring i zamontować od razu http://deltaoptical.pl/t-ring-canon-eos,d755.htmlbez barlowa? Jeżeli z barlowem to rozumiem jak osiągnąć takie ''zbliżenie'' ale bez? Możesz opisać jak wyszło Ci takie zbliżenie na M27?

 

P.S. Piękne wyszła ta M27!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale Twoje to jeden strzał tak? Tamten to stackowany (złożony) z wielu zdjęć. Z ręki czy z jakiegoś "trzymadełka"? Jakim apartem robione i jakim chcesz robić? Ustawienia ręczne czy auto?

 

BTW

Jak bym widział moje pierwsze próby robienia zdjęć Skyluxem i aparatem telefonicznym - chociaz Tobie wyszło znacznie lepiej

 

PS znalazłem swoje sprzed lat - dodaję więc do konkursu ;)

attachicon.gifUntitled-2 copy.jpg

 

Tak tak moje to z ręki z smartphona przez chyba pow 180x - zrobiłem 250 zdjęć i wyszły 2.... niestety do stacku się nie nadają ale mam Canona 700D i tym chciałbym się pobawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamerka jest bezapelacyjnie najlepsza, ale ma tę wadę, ze trzeba targać dodatkowo laptopa. Myslę, że do zdjęć do "albumu rodzinnego" wystarczy na spokojnie Canon, a nawet Smartphon ;) Chciaż tutejsi zawdowcy zapewne w tej chwili wymiotuja :D jak pisze Behlur_Olderyts

Edytowane przez JSC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamerka jest bezapelacyjnie najlepsza, ale ma tę wadę, ze trzeba targać dodatkowo laptopa. Myslę, że do zdjęć do "albumu rodzinnego" wystarczy na spokojnie Canon, a nawet Smartphon ;) Chciaż tutejsi zawdowcy zapewne w tej chwili wymiotuja :D jak pisze Behlur_Olderyts

Ja jednak stawiam na canona + ewentualny barlow ;) Choć faktycznie niektórzy mogą tego nie przeżyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z tym barlowem to nie takie proste jeśli uwzględnisz to co napisał coy-coyote... Generalnie to sie przyjmuje barlowa pod wielkość piksela na matrycy.

 

Właśnie do tego też będę zmierzał - jaki barlow do tego teleskopu do canona 700D ? Ma ktoś z Was taką wiedzę/wzór na obliczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz znać rozmiar piksela swojej lustrzanki.

Rozmiar piksela mnożymy razy pięć, a uzyskany wynik to optymalna swiatlosila, więc balowa dobierasz takiego aby uzyskać swiatlosila zbliżona do wyniku że wzoru

 

Jest też inny wzór, ale wychodzi na to samo

F=206*A*P/R

P - rozmiar piksela

R - rozdzielczość teleskopu w sekundach łuku

A - współczynnik przeskalowania (optymalna wartość 3)

F - wynikowa ogniskowa

Edytowane przez gawain74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz znać rozmiar piksela swojej lustrzanki.

Rozmiar piksela mnożymy razy pięć, a uzyskany wynik to optymalna swiatlosila, więc balowa dobierasz takiego aby uzyskać swiatlosila zbliżona do wyniku że wzoru

Czy dobrze rozumiem.

Jeśli mój smartfon ma pixel 1,25 mikrometra x 5 = 6,25.

Skoro mój teleskop ma światłosiłę 6,6 to praktycznie nie powinienem używać barlowa, tylko aparat do dowolnego okularu i "cyk" zdjecie?.

A czy przy avikowaniu ten wzór też ma znaczenie?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wykorzystać Barlowa potrzebna jest prócz T2/EOS złączka taka jak ta http://www.astrokrak.pl/125-zczka-125q-m42x1-z-gwintem-filtrowym-.html, .

Ona wewnątrz ma gwint filtrowy który pozwala na wkręcenie oprawy z samą soczewką Barlowa. Ja stosowałem Barlowa x2 bo i tak licząc to ogniskowa robi się około 1800mm więc na Księżyc i planetki wydaje mi się przy tej aperturze wystarczająca. Może dało by radę wcisnąć Barlowa x3 ale ja nie testowałem.

Zdjęcia, które wykonałem były robione na eq5 z prowadzeniem tylko w osi RA.

Przy bardzo dobrym ustawieniu na biegun i tak połowa materiału szła do kosza ale jeżeli nie będziesz bawił się w obieky DS to wydaje mi się że ta opcja będzie bardziej przydatna dla Ciebie.

Weź też pod uwagę że ten wyciąg bardzo się krzywi i najlepiej stosować jakieś lekkie puszki na niego.

Edytowane przez coy_coyote
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.