Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Do jakiej konkluzji Szymku doszedłeś ? Czyżby zamiast filtrów i karuzeli będziesz stosował kolorową kamerkę ?

  • Lubię 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Oszczędność czasu. Musze się zaopatrzyć w szufladę filtrową by tylko Ha dokładać do wersji mono.

  • Lubię 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Oszczędność czasu. Musze się zaopatrzyć w szufladę filtrową by tylko Ha dokładać do wersji mono.

Dobry patent. Też kupiłem w TS do swojego telepa :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No dokładnie, M97 jest na tyle jasnym i kontrastowym obiektem, że w jej przypadku różnica CCD/CMOS vs DSLR się zaciera. Tego mi brakuje właśnie: ha i tlenu :) Dopiero te filtry ujawniają oblicze sówki

Edytowane przez Szymek_O
  • Lubię 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Uzywam go od 2 miesiecy. Jedyne co zauwazylem to trzeba czesciej strzelac flaty przez wszedobylskie pylki pojawiajace sie przy przekladaniu filtrow pomiedzy setupami.

Poza tyn z TS na rynku sa dostepne inne filter drawer.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Uzywam go od 2 miesiecy. Jedyne co zauwazylem to trzeba czesciej strzelac flaty przez wszedobylskie pylki pojawiajace sie przy przekladaniu filtrow pomiedzy setupami.

Poza tyn z TS na rynku sa dostepne inne filter drawer.

 

No niestety to fakt, trzeba robić ciagle flaty, ale z drugiej strony przy zmianie kamery i tak trzeba je zrobić, nie ma wyjścia... Ale można je zapuścić nawet podczas niepogody w ciągu dnia ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Fajne te sowy. Mam pytanie odnośnie oszczędności czasu z zastosowaniem kamery kolorowej i mono w stosunku do mono z filtrami z kołem filtrowym. O co chodzi? Jak można oszczędzic czas? W którym miejscu? Prawidłowe zdjęcie LRGB robi się L bin1 potem RGB w bin2 rozumiem tutaj oszczedza sie na czasie bo potem maxim robi powiekszenie do bin1, wszystko automatyczne z poziomu maxima, bezproblemowe. Co daje zastosowanie, przekładanie na kamerę kolor, swoją drogą droższe rozwiązanie jak koło plus filtry?

Edytowane przez arctur34wp

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Fajne te sowy. Mam pytanie odnośnie oszczędności czasu z zastosowaniem kamery kolorowej i mono w stosunku do mono z filtrami z kołem filtrowym. O co chodzi? Jak można oszczędzic czas? W którym miejscu? Prawidłowe zdjęcie LRGB robi się L bin1 potem RGB w bin2 rozumiem tutaj oszczedza sie na czasie bo potem maxim robi powiekszenie do bin1, wszystko automatyczne z poziomu maxima, bezproblemowe. Co daje zastosowanie, przekładanie na kamerę kolor, swoją drogą droższe rozwiązanie jak koło plus filtry?

Cała oszczędność polega na tym, że robisz całe RGB w jednym momencie i dokładasz materiał z mono jako luminacja. Czyli fotografujesz kolorową kamerą która wypluwa Ci kolorową klatkę. Zamiast np robić 15x3 klatek z kołem na rgb (każdy kanał R,G i B ) robisz 15 klatek kamerą osc, 3x mniej czasu..... Po za tym według mnie, łatwiej zbalansować kolor z kamery OSC, niż z filtrów, a i trzeba flaty do każdego filtra. W dobie czułych kamer CMOS w wersji kolorowej, zaczyna się mijać z celem focenie LRGB w czystej postaci, szczególnie w Polsce, przy naszej wariackiej pogodzie.

Edytowane przez Szymek_O
  • Lubię 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fajne te sowy. Mam pytanie odnośnie oszczędności czasu z zastosowaniem kamery kolorowej i mono w stosunku do mono z filtrami z kołem filtrowym. O co chodzi? Jak można oszczędzic czas? W którym miejscu? Prawidłowe zdjęcie LRGB robi się L bin1 potem RGB w bin2 rozumiem tutaj oszczedza sie na czasie bo potem maxim robi powiekszenie do bin1, wszystko automatyczne z poziomu maxima, bezproblemowe. Co daje zastosowanie, przekładanie na kamerę kolor, swoją drogą droższe rozwiązanie jak koło plus filtry?

Wyjaśnijmy najprościej te oszczędności czasowe.

L + kolor nie równa się L + R + G + B czyli możemy ustrzelić 2 x więcej obiektów w tym samym czasie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ta cała CMOS rewolucja ASI coraz bardziej mnie ciągnie do powrotu do prób astrofoto, bardzo fajnie że pojawiają się zdjęcia z tych kamer i można porównać wyniki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

Zamiast np robić 15x3 klatek z kołem na rgb (każdy kanał R,G i B ) robisz 15 klatek kamerą osc, 3x mniej czasu.....

 

L + kolor nie równa się L + R + G + B czyli możemy ustrzelić 2 x więcej obiektów w tym samym czasie

 

No proszę, czyli 1 zdjęcie z kamery kolorowej odpowiada 3 zdjęciom z filtrami R+G+B, rozumiem zbieramy tyle samo materiału szybciej kamerą kolorową.

Czyli chcąc focic galaktyki, kamera kolorowa bedzie tutaj 3x szybsza. Czy bining dziala w kamerach kolorowych?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

 

No proszę, czyli 1 zdjęcie z kamery kolorowej odpowiada 3 zdjęciom z filtrami R+G+B, rozumiem zbieramy tyle samo materiału szybciej kamerą kolorową.

Czyli chcąc focic galaktyki, kamera kolorowa bedzie tutaj 3x szybsza. Czy bining dziala w kamerach kolorowych?

Na pewno nie jest tak że odpowiada, bo na pewno koło z mono daje większą sprawność niż OSC, tutaj liczy się w sumie tylko czy zrobisz 2 pełne zdjęcia z kołem, czy 5 pełnych z użyciem 2 kamer, OSC i Mono na przemian ;)

Edytowane przez Szymek_O

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie jest tak że odpowiada, bo na pewno koło z mono daje większą sprawność niż OSC, tutaj liczy się w sumie tylko czy zrobisz 2 pełne zdjęcia z kołem, czy 5 pełnych z użyciem 2 kamer, OSC i Mono na przemian ;)

 

A niby dlaczego daje większą sprawność? Przecież OSC to mono z filtrami preinstalowanymi per piksel. Jedyny uzysk w przypadku mono + filtry zewnętrzne, to rozdzielczość, ale jak wiaodomo, akurat rozdzielczość kolorowi nie jest do niczego potrzebna w przypadku, kiedy mamy osobno luminancję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie muszę się włączyć do dyskusji bo widzę ze pojawiają się tutaj bzdurne informacje odnośnie ilości klatek RGB. Wystarczy zrobić od 6-10 klatek na każdy kanał RGB plus do tego od 30-40 klatek L,H zależy co focimy. Patrząc na ilość materiału zebranego przez Szymona z M97 to u mnie przedstawiało by się tak 6,6,6 klatek RGB plus 30 klatek L, czyli mamy 18 RGB i 30 L u Szymona mamy 20 L i 39 RGB. Sumując mamy 48LRGB/ 59LRGB.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie muszę się włączyć do dyskusji bo widzę ze pojawiają się tutaj bzdurne informacje odnośnie ilości klatek RGB. Wystarczy zrobić od 6-10 klatek na każdy kanał RGB plus do tego od 30-40 klatek L,H zależy co focimy. Patrząc na ilość materiału zebranego przez Szymona z M97 to u mnie przedstawiało by się tak 6,6,6 klatek RGB plus 30 klatek L, czyli mamy 18 RGB i 30 L u Szymona mamy 20 L i 39 RGB. Sumując mamy 48LRGB/ 59LRGB.

 

Bo nikt nie wie, po co robił 39x300s RGB jeżeli użył ten materiał tylko jako kolor. No chyba, że wykorzystał też go jako dodatkową luminancję, choć nie sądzę. W przeciwnym wypadku to faktycznie strata czasu, bo nic nie uzyskał więcej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem spać więc się wypaliło tyle do rana na automacie ;)

 

  • Lubię 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem spać więc się wypaliło tyle do rana na automacie ;)

 

 

ROTFL :D Wyciągnij więc z tego też luminancję i warto ją dorzucić do całości (pewnie na 50% w Photoshopie taka warsta z odpowiednio desaturowanego RGB). Szkoda tracić ten potencjał ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Antoni, akwizycja klatek RGB to nie wszystko, dołóżmy do tego obróbkę - dlatego napisałem że mamy 2 x zysk na czasie :) Pozostaje kwestia finansowa bo dwie kamerki niestety więcej kosztują niż jedna z opcją uzbrojonej karuzeli.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×