Skocz do zawartości

HEQ5 i przekładnie


woto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam


Mam pytanie odnośnie montażu HEQ5. Na filmiku pokazałem efekty dźwiękowe jakie wydają przekładnie gdy nie ma założonej przeciwwagi. Czy ten model tak ma, czy jest możliwość poprawy tego zjawiska. Przy założonych przeciwwagach zjawisko to oczywiście nie występuje.





-----------------

Pozdrawiam

Wojtek

Edytowane przez woto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie katuje tak silników tylko chciałem się dowiedzieć czy to tylko efekt braku przeciwwagi czy coś więcej.

Zrozum nasza reakcję, ale taki eksperyment, to jak próba dzielenia przez "0".

Jeśli chcesz jednoznacznej odpowiedzi, to tak, to jest efekt braku przeciwwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest pośrednio, to co napisał Mateusz. Zatrzymany w jednej pozycji silnik DC grzeje się dopóty dopóki podawane jest napięcie, aż do nieuchronnego uszkodzenia, i tu zabezpieczenie miało by sens. W krokowcu napięcie podawane jest przez sterownik i nawet jeśli silnik zostanie zatrzymany, to sterownik po zadanym czasie przeżuci napięcie na kolejne uzwojenie i nic złego się nie dzieje. Co więcej normalną cechą krokowców jest możliwość "trzymania" pozycji. Dlatego zatrzymany silnik DC "buczy", a krokowy "terkocze"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trzymanie pozycji nie może być realizowane za pomocą przekraczania pewnych wartości. Jeżeli gubi kroki to już jest pierwszy objaw albo przeciążenia, albo podania zbyt dużego taktowania krokami i próby wyciągnięcia prędkości większej niż silnik może dać. Ale nawet w takim staruszku jak LM298 jest zabezpieczenie prądowe, nie mówiąc już o sterowaniu sieciowym. Mam w jednej "linii" ponad 80 krokowców i zabezpieczenia prądowe muszą działać. Bez tego mechanika dostaje niepotrzebnie w dupę. Dlaczego w tym układzie to nie funkcjonuje? Tanie to to nie jest, a nie byłoby takich niepotrzebnych testów. Czyżby z oszczędności?

Hmm, czy jest w ogóle możliwe wykrycie zablokowania silnika krokowego? Prąd, jeśli wzrasta, to bardzo nieznacznie. Bo przecież dla samego silnika nie jest to żadna wyjątkowa, czy niezdrowa sytuacja.

 

Zasadniczo silnik krokowy działa jak sprzęgło, które aktywuje się po przekroczeniu jego momentu obrotowego. Większa siła nie może pojawić się na przekładniach. Tak więc obciążenie przekładni w takiej sytuacji nie będzie większe, niż zapas momentu silnika w stosunku do normalnej pracy. Oczywiście na ostatnim elemencie, jakim jest ślimacznica ten początkowo mały naddatek pomnoży się przez wartość przełożenia, więc osiągnie już istotną wartość.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.