Skocz do zawartości

Nowe Astropolis a.d. 2017


Adam_Jesion

Rekomendowane odpowiedzi

Ja podtrzymuję pytanie Pawła. Zgoda, są te opcje Adamie, o których piszesz i da sie to sprawdzać, jednak jakoś nie pasuje to do mojego "stylu" przeglądania forum. Te różne znaczki przy poście były bardzo praktyczne, no i znane juz w prechistorii (na AM :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.09.2017 o 22:58, AdamK napisał:

Widzę, że nie jestem jedyny, który nie otrzymuje powiadomień mailowych. Więc może jest coś na rzeczy...?

Prosiłem już kiedyś o pomoc w tej sprawie w tym wątku, ostatnio również w osobnym, ale do tej pory nie udało mi się "poruszyć skały".

Już dwa razy w tym wątku i raz w osobnym:

prosiłem o pomoc w rozwiązaniu zagadki, dlaczego nie otrzymuję powiadomień na maila o nowych odpowiedziach w tematach, które obserwuję.

NIC ! ZERO reakcji...

Oczywiście nie mam tu pretensji do uczestników Forum, bo oni nie muszą znać odpowiedzi na moje pytania,

ale Właściciel i inne osoby tworzące to Nowe Astropolis, nie mogły nie zauważyć moich pytań...

Zaczynam się tu czuć jako forumowicz piątej kategorii i jako taki liczę, że ktoś w końcu pochyli się nad moim problemem

i zacznę ponownie otrzymywać powiadomienia mailowe tak, jak było poprzednio w dobrym, starym Astropolis.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, AdamK napisał:

Już dwa razy w tym wątku i raz w osobnym:

prosiłem o pomoc w rozwiązaniu zagadki, dlaczego nie otrzymuję powiadomień na maila o nowych odpowiedziach w tematach, które obserwuję.

NIC ! ZERO reakcji...

Oczywiście nie mam tu pretensji do uczestników Forum, bo oni nie muszą znać odpowiedzi na moje pytania,

ale Właściciel i inne osoby tworzące to Nowe Astropolis, nie mogły nie zauważyć moich pytań...

Zaczynam się tu czuć jako forumowicz piątej kategorii i jako taki liczę, że ktoś w końcu pochyli się nad moim problemem

i zacznę ponownie otrzymywać powiadomienia mailowe tak, jak było poprzednio w dobrym, starym Astropolis.

 

 

Nie za ostro? To że nie odpowiadam każdemu bezpośrednio nie oznacza, że nie notuję problemu. Niestety, w tym przypadku, mam niewielki wpływ, a raczej żaden. Maile są całkowicie niekontrolowalne, bo zależne od firm trzecich. Po naszej stronie, jakiś czas temu, zrobiłem wszystko, co możemy zrobić, żeby zagwarantować możliwie największą dostarczalność. Nadal nie mam wpływu na to, jak działają filtry antyspamowe i jak użytkownicy je wcześniej trenowali (wystarczy, że raz np. zaznaczyli SPAM, albo usuwają te wiadomości bardzo szybko). W tej chwili korzystamy z jednego z najlepszych prowiderów - Sendgrid. Jest to serwis używany przez wiele dużych firm, jak choćby Uber.

Jedyne co możesz zrobić, to dodać nasz email do whitelist (nie wiem, jak to się robi na WP - mail: adam@astropolis.pl), co i tak nie gwarantuje, że do ciebie dojdzie. Pewne jest jedno - te maile wychodzą do ciebie i są ucinane na serwerze twojego dostawcy (WP w tym wypadku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Adam_Jesion napisał:

Nie za ostro? To że nie odpowiadam każdemu bezpośrednio nie oznacza, że nie notuję problemu. Niestety, w tym przypadku, mam niewielki wpływ, a raczej żaden. Maile są całkowicie niekontrolowalne, bo zależne od firm trzecich. Po naszej stronie, jakiś czas temu, zrobiłem wszystko, co możemy zrobić, żeby zagwarantować możliwie największą dostarczalność. Nadal nie mam wpływu na to, jak działają filtry antyspamowe i jak użytkownicy je wcześniej trenowali (wystarczy, że raz np. zaznaczyli SPAM, albo usuwają te wiadomości bardzo szybko). W tej chwili korzystamy z jednego z najlepszych prowiderów - Sendgrid. Jest to serwis używany przez wiele dużych firm, jak choćby Uber.

Jedyne co możesz zrobić, to dodać nasz email do whitelist (nie wiem, jak to się robi na WP - mail: adam@astropolis.pl), co i tak nie gwarantuje, że do ciebie dojdzie. Pewne jest jedno - te maile wychodzą do ciebie i są ucinane na serwerze twojego dostawcy (WP w tym wypadku).

Nie sądzę, że za ostro. Grzecznie opisałem fakt, że problem jest ignorowany. Nie muszę wiedzieć, że temat został zanotowany, skoro nikt mi tego nie powiedział. 

Swoją drogą, trochę dziwne: używam tego samego adresu mailowego od początku rejestracji na Astropolis i wszystko było OK do momentu kiedy powstało nowe. Nie bardzo mi się chce wierzyć, że właśnie w tym momencie WP postanowiła odcinać mnie od maili od Astropolis... Może format tych maili jest jakiś inny? Można to jakoś sprawdzić?

W moim przypadku "dostarczalność" (cokolwiek to znaczy?) spadła ze 100% do 0%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic w tym dziwnego. Zmieniliśmy serwer, zmieniło się IP, zmienił się gateway do wysyłania maili (dla serwerów zmieniło się wszystko). Z tego co widzę, wszystkie maile z AP odbijane są przez serwery WP. Przed chwilą wysłałem Ci maila - dostałeś go? Spróbuję przekonstruować linki tak, żeby jakoś przebić się przez spam-filtr WP, ale nie gwarantuję, że to się uda (musisz dodać do whitelist naszą domenę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Adam_Jesion napisał:

Nic w tym dziwnego. Zmieniliśmy serwer, zmieniło się IP, zmienił się gateway do wysyłania maili (dla serwerów zmieniło się wszystko). Z tego co widzę, wszystkie maile z AP odbijane są przez serwery WP. Przed chwilą wysłałem Ci maila - dostałeś go? Spróbuję przekonstruować linki tak, żeby jakoś przebić się przez spam-filtr WP, ale nie gwarantuję, że to się uda (musisz dodać do whitelist naszą domenę).

COś nie tak nacisnąłem przed chwilą i cały poprzedni post poszedł ponownie na Forum - sorry.

 

Przed chwilą otrzymałem od Ciebie próbny mail, więc mam nadzieję, że to zapowiedź rozwiązania problemu...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się dzieje z tym mailem. Spróbuję go odblokować w SendGrid (jest przez nich zablokowany, bo poprzednie próby zostały odrzucone przez serwer WP). Może pomoże. Daj znać, jak dostaniesz jakiś mail automatyczny.

https://sendgrid.com/docs/Classroom/Track/Drops/drop_reason_bounced_address.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, AdamK napisał:

Przed chwilą otrzymałem od Ciebie próbny mail, więc mam nadzieję, że to zapowiedź rozwiązania problemu...:D

To dowodzi tego, co napisałem kilka postów wyżej. Bezpośredni mail z naszej domeny dochodzi. Bulk mail (czyli automatyczny) nie dochodzi. Serwery WP odbierają go jako SPAM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, AdamK napisał:

COś nie tak nacisnąłem przed chwilą i cały poprzedni post poszedł ponownie na Forum - sorry.

 

Przed chwilą otrzymałem od Ciebie próbny mail, więc mam nadzieję, że to zapowiedź rozwiązania problemu...:D

Bingo. Mam status "Delivered" przy twoim emailu. Odblokowało się. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Fotosnajper 12 napisał:

Witam. Czy mogę się dowiedzieć co się kryje pod tym stwierdzeniem? Bo zmiana jest przeogromna.

Dostarczalność (deliverability), to stosunek maili wysłanych do dostarczonych. To jest np. ostatni tydzień:

image.png

Co się zmieniło? Wiesz, wszystko. Maile to dzisiaj ogromny problem. Bardzo trudno skonfigurować własne serwery, żeby były traktowane wiarygodnie przez odbiorców typu Google, czy inni wielcy. To kompetencje same w sobie, których zwyczajnie mi brakowało. W tej dziedzinie jest masa niuansów i tricków (choćby odpowiednia konfiguracja DNS). Do tego, samo IP poprzedniego serwera znajdowało się na wielu black-listach (przez wirusy, które nas nawiedzały i wysyłały przez nasz serwer tysiące spam-maili).

Żeby rozwiązać ten problem ostatecznie musiałem podjąć decyzję o kupieniu komercyjnej usługi, która pośredniczy w wysyłaniu maili transakcyjnych (tak to się nazywa, ale nie ma nic wspólnego z zakupami :)). Jestem bardzo zadowolony z tej decyzji. Gdyby kogoś interesowało, to tu jest link:

https://sendgrid.com/

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.06.2017 o 14:21, Adam_Jesion napisał:

Wszystko jest w porządku. Po prostu co chwila pada rekord (to dobre). Ostatnio 3 godziny temu (zliczając 24h wstecz) było 348 kont online. Teraz, licząc wstecz 24h jest 343. Co tu jest dziwnego? 

Jeszcze wrócę do tej kwestii. Rekord ilości użytkowników w ciągu godziny wyświetlany na dole cały czas się zeruje (chyba raz na tydzień) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie to napisać, więc piszę tu, bo sprawa dotyczy nowego forum. Od jakiegoś czasu kiedy wchodzę na forum, Kaspersky Total Security pokazuje mi taki komunikat:

AP.jpg.0eeadc5817853cacf00c7f8a466cd742.jpg

Kaspersky jest oryginalny, problem pojawia się od pewnego czasu i nie wiem jaki jest tego powód. Piszę to tu,  bo może się przydać ta informacja.

 

Edytowane przez Amper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.