Jump to content

ASI M/C i chłodzone / nie chłodzone


Miszuda
 Share

Recommended Posts

Hej. 

Czy ktoś miał może możliwość porównania kamer asi (np. 1600) w wersji mono / kolorowej oraz chłodzonej / niechłodzonej?

Pytam o opinie, bo dopieszczone zdjęcia zawsze mylą. 

 

Czy kolorowa ma wystarczająco duży zasięg przepuszczalności, żeby taki materiał się dobrze rejestrował i obrabiał? Czy uważacie może że mono (poza rozdzielczością) ma inne zalety przeważające na jej korzyść?

 

Jeśli chodzi o chłodzenie, czy z uwagi na ogromny zakres dynamiczny jest sens wydawać więcej na chłodzone kamery, czy może wystarczy więcej krótkich ekspozycji? Jak wygląda sprawa szumu termicznego w niechłodzonych? Bardzo utrudnia życie? Czy dobrze się takie klatki kalibruje?

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Maro21 napisał:

mam  asi 1600 mcc obróbka materiału typu 100x 60 s jest  prosta , oczywiście biorąc pod uwagę poziom amatorski .

Czy mógłbyś udostępnić jakis surowy stack?

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, Miszuda napisał:

Czy mógłbyś udostępnić jakis surowy stack?

https://www.dropbox.com/s/pyoq79qwr05es6h/TR37_HA.fit?dl=0

prawie 6 godzin Ha po 120s (ASI 1600MM c)

Edited by _Spirit_
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, _Spirit_ napisał:

https://www.dropbox.com/s/pyoq79qwr05es6h/TR37_HA.fit?dl=0

prawie 6 godzin Ha po 120s (ASI 1600MM c)

 

Wielkie dzięki! Ale raczej chodzi mi o materiał z kolorowej :)

Link to comment
Share on other sites

Nie pchał bym się na Twoim miejscu w niechłodzoną. Wiem że chłodzone kosztują dużo więcej, ale naprawdę warto, chłodzenie robi dużą różnicę, ja już sobie nie wyobrażam używać modeli bez chłodzenia.

Link to comment
Share on other sites

Dnia 29.06.2017 o 10:55, Miszuda napisał:

Dzieki Maro! Hamal, szczerze to nawet nie myśle o nie chłodzonej ale ciekawy jestem jak sobie ASI radzi z szumem termicznym.

Ciekawsze jest jakbyś sobie radził z robieniem darkow dla różnych temp matrycy, aby usunąć ampglow (o ile jest uciążliwy). 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 44 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.