Skocz do zawartości

Obserwacja samolotów, zdjęcia jaki sprzęt do 650 zł


janekjanek323

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z góry przepraszam za błędy jeżeli takie popełnie korzystając z forum, jestem kompletnym amatorem, dlatego wszelkie wartości przy sprzętach nic mi nie mówią dlatego piszę z prośbą o pomoc przy wyborze sprzętu jako do fachowców. A mianowicie zależy mi głównie na sprzęcie do obserwacji samolotów na wysokościach przelotowych. Chciałbym również robić zdjęcia tych samolotów. Oczywiście nie obraziłbym się jeżeli w nocy też co nieco można byłoby na niebie obejrzeć. Jak wiadomo z racji kapryśnej pogody chciałbym aby dany sprzęt nadawał się także do obserwacji odległych celów naziemnych, przyrody , bo gdyby liczyć tylko na ładną pogodę i czyste niebo mógłby się zakurzyć stojąc w kącie :) Znalazłem kilka opcji jednak chciałbym prosić o radę co się nadaję a co nie i o ewentualne propozycję od was. Zależy mi na sporym powiększeniu przy jednoczesnej dobrej jakości obrazu. Wszelkie pojęcia i parametry są mi obce. Budżet do 600 złotych z koncówką ewentualnie. A więc niewielki zapewne :

- Lornetka SkyMaster 25x70 http://deltaoptical.pl/lornetka-celestron-skymaster-25x70,d1841.html?gclid=Cj0KCQjwnubLBRC_ARIsAASsNNmWxUE2NTnZLpzAtG9nWONgZtqW4WpAWdJ3OVwQk_4Dcs3tHIZliiMaArDBEALw_wcB

- luneta http://teleskopy.pl/Luneta-Yukon-20-50x50-WA-+-futera³-teleskopy-1328.html

- luneta http://www.teleskopy.pl/Luneta-Celestron-C70-Mini-MAK-25-75x70-+-statyw-stołowy-+-pokrowiec-teleskopy-1510.html

-teleskop http://www.teleskopy.pl/Teleskop-Sky-Watcher-Synta-R-90/900-AZ-3-teleskopy-1424.html

- tu ponad budżet trochę http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_35&products_id=3758&lunety=Teleskop_Levenhuk_SKYLINE_PRO_MAK_80_EQ-1

-http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_265&products_id=3395&lunety=Teleskop_Sky-Watcher_N-130/650_DOBSON_kompatkowy_rozsuwany

http://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_87&products_id=3151&lunety=Teleskop_Celestron_PowerSeeker_80EQ_80/900