Skocz do zawartości

Próbne strzały i nie tylko - Winter


Gość Winter

Rekomendowane odpowiedzi

@Winter, dziękuję za info.

Wiem co to guiding, ale nigdy nie stosowałem. Niestety fundusze ograniczone, mogę wydać 5-6 tys. na update mojego setupu, ale na co to wydać, to już problem.

Przejść z ASI224 na ASI 1600 mono, albo którąś CCD, fajnie by było, ale co mi z tego, skoro mam jedynie EQ5 bez guidingu. Można to wydać na lepszy montaż i może guiding, ale na kamerę już zabraknie a z ASI 224 też nie zaszaleję.

Doszedłem więc do wniosku, że z zakupami na jakiś się wstrzymam, będę walczył z ASI224 i udoskonaleniem ustawienia mojego EQ5 na polarną metodą dryfu, a może za kilka miesięcy wrócę do tematu nowych zakupów, ale tym razem bardziej kompleksowych.

Gratuluję zdjęć, bardzo ładne postępy robisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
5 godzin temu, Winter napisał:

Nie wiem dlaczego ale chyba darki nic nie wnoszą przy stackowaniu w maximie :/

Najpierw zrób w Maximie kalibrację każdej klatki (calibrate all) a potem stackuj. Ja tak robię i jest ok z tym, że nie stackuję w Maximie. Bardziej mi podchodzi DSS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Grzędziel napisał:

Najpierw zrób w Maximie kalibrację każdej klatki (calibrate all) a potem stackuj. Ja tak robię i jest ok z tym, że nie stackuję w Maximie. Bardziej mi podchodzi DSS

Dziękuję za odpowiedź. Akurat na powyższy zdjęciu nie dodałem darków, aczkolwiek spróbowałem i szum jest taki sam jak był więc dodałem wstępną fotkę bez darków - jest też mało materiału więc może tutaj też jest problem. Mam natomiast 40x600s Trąby Słonia i tam darki w ogóle nie usunęły szumu co mnie trochę zmartwiło.

Czy wystarczy, że zaznaczę opcje tak jak na samym dole "Advanced settings " ? Z tego powstaną nowe klatki czy Maxim sam to przemieli w odpowiedni sposób ?
https://diffractionlimited.com/help/maximdl/HID_PROC_SETCALIB.htm

Edit :
I jeszcze pytanie zasadnicze bo może coś źle robię ! Czy muszę zestakować ze sobą poszczególne klatki kalibracyjne ? Jak mam w kolumnie Count 30 dla np. biasów to tak ma zostać czy coś się z tym robi ?

Edytowane przez Winter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Winter napisał:

Mam natomiast 40x600s Trąby Słonia i tam darki w ogóle nie usunęły szumu co mnie trochę zmartwiło.

Bo darki nie usuwają szumu ich rola jest zupełnie inna, np usuwają hot pixele, nie szum.

Edytowane przez gawain74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Winter napisał:

Edit :
I jeszcze pytanie zasadnicze bo może coś źle robię ! Czy muszę zestakować ze sobą poszczególne klatki kalibracyjne ? Jak mam w kolumnie Count 30 dla np. biasów to tak ma zostać czy coś się z tym robi ?

Z biasów, flatów i darków robisz tak zwane "master klatki" stackując ze sobą wszystkie klatki kalibracyjne (tzn darki, flaty i biasy oddzielnie) używając mediany.

Potem od master flata możesz jeszcze odjąć master darka - ale tego już nie ćwiczyłem osobiście.

 

BTW

Podrzuciłbyś surowe klatki light i kalibracyjne w formie spakowanej, gdzieś na google disc - 10 klatek to nie jest wiele

Materiał wygląda całkiem fajnie i jestem ciekaw jak by się sprawdziły moje metody obróbki  (wyćwiczonej na krótkich czasach) na takich klatkach po 10 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Lukasz83 napisał:

Z biasów, flatów i darków robisz tak zwane "master klatki" stackując ze sobą wszystkie klatki kalibracyjne (tzn darki, flaty i biasy oddzielnie) używając mediany.

Potem od master flata możesz jeszcze odjąć master darka - ale tego już nie ćwiczyłem osobiście.

 

BTW

Podrzuciłbyś surowe klatki light i kalibracyjne w formie spakowanej, gdzieś na google disc - 10 klatek to nie jest wiele

Materiał wygląda całkiem fajnie i jestem ciekaw jak by się sprawdziły moje metody obróbki  (wyćwiczonej na krótkich czasach) na takich klatkach po 10 minut

Jasne. Zaraz siadam do laptopa i przygotuję mastery oraz paczkę z light.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze mnie żadne znawca i osobiście całą obróbkę wykonuję w pixinsight. Bawię się twoją fotką i niedługo prześlę ci moje wypociny, niestety nie posiadam maxima więc ciężko mi się wypowiadać na jego temat ale po twoich fotkach widać że robi robotę :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę później swoją wersję i porównamy
Edit : Z prawej strony po środku jest miejsce gdzie nie działa flat bo robiłem je trochę później i ciężko będzie to usunąć :)

Edytowane przez Winter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobawiłem się trochę twoim koniem :laughing: .

Zamaskowałem  artefakty po hotach, HLVG, zmniejszyłem gwiazdy, odszumiłem w Dfine2 i wyrównałem poziomy.

Efekt może nie jest spektakularny, ale na te hoty ciężko było mi patrzeć :icecream:

 

Przy okazji nauczyłem się robić GIFy w PS, tylko coś dziwnego stało się z proporcjami obrazu, przynajmniej na podglądzie, bo po otwarciu gif wygląda Ok. 

Chyba że tylko u mnie tak pokracznie to wygląda.

wint.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i super fotka ja chyba niestety wolę bardziej cukierkowo rozmyty kolor :) a u ciebie fajne ostre gwiazdy i trochę inne podejście do obróbki. Bardzo podoba mi się twoje podejście jednak dla mnie trochę za mało koloru na gwiazdach, ciekaw jestem czy używałeś Deconvolution i czego używasz do obróbki. U mnie chyba trochę bardziej widać błędy przy poprawianiu gwiazdek ale kiedyś się nauczę to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, BlackPitchPL napisał:

No i super fotka ja chyba niestety wolę bardziej cukierkowo rozmyty kolor :) a u ciebie fajne ostre gwiazdy i trochę inne podejście do obróbki. Bardzo podoba mi się twoje podejście jednak dla mnie trochę za mało koloru na gwiazdach, ciekaw jestem czy używałeś Deconvolution i czego używasz do obróbki. U mnie chyba trochę bardziej widać błędy przy poprawianiu gwiazdek ale kiedyś się nauczę to robić.


Z kolorem zawsze mam problem i nie umiem go wydobyć z materiału.

1. Na początku w Pix atomówka - > ABE - >Atomówka - >  PCC - > usuwam STF - > wyciągam levelami z podglądem do zadowalającego poziomu - > zabawa krzywymi na warstwie RGB i S (saturation) -> zmniejszam gwiazdki - > SNCR -> TGV lub inna funkcja do minimalnego usunięcia zwykłego szumu oraz sporego usunięcia szumu chromatycznego ? nie wiem czy tak to się zwie po polsku - tryb CIE L*a*b. Iteracji to może było 5 dla lightness i Chrominance, strenght dla L : 2, dla CH :5-6. Pozostałe parametry bez zmian. Dla lightness dałem mniejsze strenght bo dawało mnie zadowalający efekt, było dużo szumu chrominance więc dałem wyższy parametry. A że w PS na końcu jeszcze coś robiłem więc takie odszumienie mi wystarczyło.

TGV.jpg.c17249bca41409c6a71f182d479773db.jpg

2. Gwiazdki zmniejszałem w Pixie - trochę pobawiłem się parametrami na oślep


3. W PS wydobywałem fragmenty mgławicy poprzez następujące czynności - kiedyś nagrałem jak wydobywać pyły w M31 i tutaj jest tak samo :


4. Oprócz tego w PS użyłem akcji DeepSpace Noise Reduction i Make Stars Smaller na 50% Opacity
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.