Jump to content

Próbne strzały i nie tylko - Winter


Recommended Posts

@Winter, dziękuję za info.

Wiem co to guiding, ale nigdy nie stosowałem. Niestety fundusze ograniczone, mogę wydać 5-6 tys. na update mojego setupu, ale na co to wydać, to już problem.

Przejść z ASI224 na ASI 1600 mono, albo którąś CCD, fajnie by było, ale co mi z tego, skoro mam jedynie EQ5 bez guidingu. Można to wydać na lepszy montaż i może guiding, ale na kamerę już zabraknie a z ASI 224 też nie zaszaleję.

Doszedłem więc do wniosku, że z zakupami na jakiś się wstrzymam, będę walczył z ASI224 i udoskonaleniem ustawienia mojego EQ5 na polarną metodą dryfu, a może za kilka miesięcy wrócę do tematu nowych zakupów, ale tym razem bardziej kompleksowych.

Gratuluję zdjęć, bardzo ładne postępy robisz

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...
5 godzin temu, Winter napisał:

Nie wiem dlaczego ale chyba darki nic nie wnoszą przy stackowaniu w maximie :/

Najpierw zrób w Maximie kalibrację każdej klatki (calibrate all) a potem stackuj. Ja tak robię i jest ok z tym, że nie stackuję w Maximie. Bardziej mi podchodzi DSS

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Grzędziel napisał:

Najpierw zrób w Maximie kalibrację każdej klatki (calibrate all) a potem stackuj. Ja tak robię i jest ok z tym, że nie stackuję w Maximie. Bardziej mi podchodzi DSS

Dziękuję za odpowiedź. Akurat na powyższy zdjęciu nie dodałem darków, aczkolwiek spróbowałem i szum jest taki sam jak był więc dodałem wstępną fotkę bez darków - jest też mało materiału więc może tutaj też jest problem. Mam natomiast 40x600s Trąby Słonia i tam darki w ogóle nie usunęły szumu co mnie trochę zmartwiło.

Czy wystarczy, że zaznaczę opcje tak jak na samym dole "Advanced settings " ? Z tego powstaną nowe klatki czy Maxim sam to przemieli w odpowiedni sposób ?
https://diffractionlimited.com/help/maximdl/HID_PROC_SETCALIB.htm

Edit :
I jeszcze pytanie zasadnicze bo może coś źle robię ! Czy muszę zestakować ze sobą poszczególne klatki kalibracyjne ? Jak mam w kolumnie Count 30 dla np. biasów to tak ma zostać czy coś się z tym robi ?

Edited by Winter
Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Winter napisał:

Mam natomiast 40x600s Trąby Słonia i tam darki w ogóle nie usunęły szumu co mnie trochę zmartwiło.

Bo darki nie usuwają szumu ich rola jest zupełnie inna, np usuwają hot pixele, nie szum.

Edited by gawain74
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Winter napisał:

Edit :
I jeszcze pytanie zasadnicze bo może coś źle robię ! Czy muszę zestakować ze sobą poszczególne klatki kalibracyjne ? Jak mam w kolumnie Count 30 dla np. biasów to tak ma zostać czy coś się z tym robi ?

Z biasów, flatów i darków robisz tak zwane "master klatki" stackując ze sobą wszystkie klatki kalibracyjne (tzn darki, flaty i biasy oddzielnie) używając mediany.

Potem od master flata możesz jeszcze odjąć master darka - ale tego już nie ćwiczyłem osobiście.

 

BTW

Podrzuciłbyś surowe klatki light i kalibracyjne w formie spakowanej, gdzieś na google disc - 10 klatek to nie jest wiele

Materiał wygląda całkiem fajnie i jestem ciekaw jak by się sprawdziły moje metody obróbki  (wyćwiczonej na krótkich czasach) na takich klatkach po 10 minut

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Lukasz83 napisał:

Z biasów, flatów i darków robisz tak zwane "master klatki" stackując ze sobą wszystkie klatki kalibracyjne (tzn darki, flaty i biasy oddzielnie) używając mediany.

Potem od master flata możesz jeszcze odjąć master darka - ale tego już nie ćwiczyłem osobiście.

 

BTW

Podrzuciłbyś surowe klatki light i kalibracyjne w formie spakowanej, gdzieś na google disc - 10 klatek to nie jest wiele

Materiał wygląda całkiem fajnie i jestem ciekaw jak by się sprawdziły moje metody obróbki  (wyćwiczonej na krótkich czasach) na takich klatkach po 10 minut

Jasne. Zaraz siadam do laptopa i przygotuję mastery oraz paczkę z light.

Link to post
Share on other sites

ze mnie żadne znawca i osobiście całą obróbkę wykonuję w pixinsight. Bawię się twoją fotką i niedługo prześlę ci moje wypociny, niestety nie posiadam maxima więc ciężko mi się wypowiadać na jego temat ale po twoich fotkach widać że robi robotę :).

Link to post
Share on other sites

Wrzucę później swoją wersję i porównamy
Edit : Z prawej strony po środku jest miejsce gdzie nie działa flat bo robiłem je trochę później i ciężko będzie to usunąć :)

Edited by Winter
Link to post
Share on other sites

Pobawiłem się trochę twoim koniem :laughing: .

Zamaskowałem  artefakty po hotach, HLVG, zmniejszyłem gwiazdy, odszumiłem w Dfine2 i wyrównałem poziomy.

Efekt może nie jest spektakularny, ale na te hoty ciężko było mi patrzeć :icecream:

 

Przy okazji nauczyłem się robić GIFy w PS, tylko coś dziwnego stało się z proporcjami obrazu, przynajmniej na podglądzie, bo po otwarciu gif wygląda Ok. 

Chyba że tylko u mnie tak pokracznie to wygląda.

wint.gif

Link to post
Share on other sites

No i super fotka ja chyba niestety wolę bardziej cukierkowo rozmyty kolor :) a u ciebie fajne ostre gwiazdy i trochę inne podejście do obróbki. Bardzo podoba mi się twoje podejście jednak dla mnie trochę za mało koloru na gwiazdach, ciekaw jestem czy używałeś Deconvolution i czego używasz do obróbki. U mnie chyba trochę bardziej widać błędy przy poprawianiu gwiazdek ale kiedyś się nauczę to robić.

Link to post
Share on other sites
Guest Winter
23 minuty temu, BlackPitchPL napisał:

No i super fotka ja chyba niestety wolę bardziej cukierkowo rozmyty kolor :) a u ciebie fajne ostre gwiazdy i trochę inne podejście do obróbki. Bardzo podoba mi się twoje podejście jednak dla mnie trochę za mało koloru na gwiazdach, ciekaw jestem czy używałeś Deconvolution i czego używasz do obróbki. U mnie chyba trochę bardziej widać błędy przy poprawianiu gwiazdek ale kiedyś się nauczę to robić.


Z kolorem zawsze mam problem i nie umiem go wydobyć z materiału.

1. Na początku w Pix atomówka - > ABE - >Atomówka - >  PCC - > usuwam STF - > wyciągam levelami z podglądem do zadowalającego poziomu - > zabawa krzywymi na warstwie RGB i S (saturation) -> zmniejszam gwiazdki - > SNCR -> TGV lub inna funkcja do minimalnego usunięcia zwykłego szumu oraz sporego usunięcia szumu chromatycznego ? nie wiem czy tak to się zwie po polsku - tryb CIE L*a*b. Iteracji to może było 5 dla lightness i Chrominance, strenght dla L : 2, dla CH :5-6. Pozostałe parametry bez zmian. Dla lightness dałem mniejsze strenght bo dawało mnie zadowalający efekt, było dużo szumu chrominance więc dałem wyższy parametry. A że w PS na końcu jeszcze coś robiłem więc takie odszumienie mi wystarczyło.

TGV.jpg.c17249bca41409c6a71f182d479773db.jpg

2. Gwiazdki zmniejszałem w Pixie - trochę pobawiłem się parametrami na oślep


3. W PS wydobywałem fragmenty mgławicy poprzez następujące czynności - kiedyś nagrałem jak wydobywać pyły w M31 i tutaj jest tak samo :


4. Oprócz tego w PS użyłem akcji DeepSpace Noise Reduction i Make Stars Smaller na 50% Opacity
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 119 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 236 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 85 replies
    • Zobaczyć powierzchnię Wenus.... - mapa promieniowania termicznego (sezon 2020)
      Zacznę od zdjęcia a potem będą technikalia, opisy zbierania materiału oraz informacje o obróbce
      6 maja faza Wenus zmalała poniżej 20% więc zaczął się najlepszy okres kiedy możemy podejmować próby rejestracji promieniowania termicznego powierzchni Wenus. Czas ten potrwa mnie więcej 17-18 maja kiedy to planeta będzie już zbyt blisko Słońca i kontrast zmaleje uniemożliwiając (lub utrudniając) rejestrację tego zjawiska.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 30 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.