Jump to content
Winter

Próbne strzały i nie tylko - Winter

Recommended Posts

@Winter, dziękuję za info.

Wiem co to guiding, ale nigdy nie stosowałem. Niestety fundusze ograniczone, mogę wydać 5-6 tys. na update mojego setupu, ale na co to wydać, to już problem.

Przejść z ASI224 na ASI 1600 mono, albo którąś CCD, fajnie by było, ale co mi z tego, skoro mam jedynie EQ5 bez guidingu. Można to wydać na lepszy montaż i może guiding, ale na kamerę już zabraknie a z ASI 224 też nie zaszaleję.

Doszedłem więc do wniosku, że z zakupami na jakiś się wstrzymam, będę walczył z ASI224 i udoskonaleniem ustawienia mojego EQ5 na polarną metodą dryfu, a może za kilka miesięcy wrócę do tematu nowych zakupów, ale tym razem bardziej kompleksowych.

Gratuluję zdjęć, bardzo ładne postępy robisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem dlaczego ale chyba darki nic nie wnoszą przy stackowaniu w maximie :/

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Winter napisał:

Nie wiem dlaczego ale chyba darki nic nie wnoszą przy stackowaniu w maximie :/

Najpierw zrób w Maximie kalibrację każdej klatki (calibrate all) a potem stackuj. Ja tak robię i jest ok z tym, że nie stackuję w Maximie. Bardziej mi podchodzi DSS

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Grzędziel napisał:

Najpierw zrób w Maximie kalibrację każdej klatki (calibrate all) a potem stackuj. Ja tak robię i jest ok z tym, że nie stackuję w Maximie. Bardziej mi podchodzi DSS

Dziękuję za odpowiedź. Akurat na powyższy zdjęciu nie dodałem darków, aczkolwiek spróbowałem i szum jest taki sam jak był więc dodałem wstępną fotkę bez darków - jest też mało materiału więc może tutaj też jest problem. Mam natomiast 40x600s Trąby Słonia i tam darki w ogóle nie usunęły szumu co mnie trochę zmartwiło.

Czy wystarczy, że zaznaczę opcje tak jak na samym dole "Advanced settings " ? Z tego powstaną nowe klatki czy Maxim sam to przemieli w odpowiedni sposób ?
https://diffractionlimited.com/help/maximdl/HID_PROC_SETCALIB.htm

Edit :
I jeszcze pytanie zasadnicze bo może coś źle robię ! Czy muszę zestakować ze sobą poszczególne klatki kalibracyjne ? Jak mam w kolumnie Count 30 dla np. biasów to tak ma zostać czy coś się z tym robi ?

Edited by Winter

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Winter napisał:

Mam natomiast 40x600s Trąby Słonia i tam darki w ogóle nie usunęły szumu co mnie trochę zmartwiło.

Bo darki nie usuwają szumu ich rola jest zupełnie inna, np usuwają hot pixele, nie szum.

Edited by gawain74
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Winter napisał:

Edit :
I jeszcze pytanie zasadnicze bo może coś źle robię ! Czy muszę zestakować ze sobą poszczególne klatki kalibracyjne ? Jak mam w kolumnie Count 30 dla np. biasów to tak ma zostać czy coś się z tym robi ?

Z biasów, flatów i darków robisz tak zwane "master klatki" stackując ze sobą wszystkie klatki kalibracyjne (tzn darki, flaty i biasy oddzielnie) używając mediany.

Potem od master flata możesz jeszcze odjąć master darka - ale tego już nie ćwiczyłem osobiście.

 

BTW

Podrzuciłbyś surowe klatki light i kalibracyjne w formie spakowanej, gdzieś na google disc - 10 klatek to nie jest wiele

Materiał wygląda całkiem fajnie i jestem ciekaw jak by się sprawdziły moje metody obróbki  (wyćwiczonej na krótkich czasach) na takich klatkach po 10 minut

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, Lukasz83 napisał:

Z biasów, flatów i darków robisz tak zwane "master klatki" stackując ze sobą wszystkie klatki kalibracyjne (tzn darki, flaty i biasy oddzielnie) używając mediany.

Potem od master flata możesz jeszcze odjąć master darka - ale tego już nie ćwiczyłem osobiście.

 

BTW

Podrzuciłbyś surowe klatki light i kalibracyjne w formie spakowanej, gdzieś na google disc - 10 klatek to nie jest wiele

Materiał wygląda całkiem fajnie i jestem ciekaw jak by się sprawdziły moje metody obróbki  (wyćwiczonej na krótkich czasach) na takich klatkach po 10 minut

Jasne. Zaraz siadam do laptopa i przygotuję mastery oraz paczkę z light.

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Winter napisał:

Wyniki obróbki mile widziane :)

Super :) Pobrane.

Pobawię się w najbliższe wolne dni i podrzucę rezultaty - jak wyjdzie coś ciekawego to podrzucę też workflow.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już ci podpowiem że na 99% będzie to BGGR powinieneś zawsze ustawić ten parametr przy składaniu aby uzyskać kolorowe fotki.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Składam w Maximie i chyba tam nie da się tego ustawić ? Co polecasz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze mnie żadne znawca i osobiście całą obróbkę wykonuję w pixinsight. Bawię się twoją fotką i niedługo prześlę ci moje wypociny, niestety nie posiadam maxima więc ciężko mi się wypowiadać na jego temat ale po twoich fotkach widać że robi robotę :).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoko. Bedzie mi bardzo miło jak pokażesz co ci wyszło. Zawsze to będzie punkt odniesienia , wnioski, dyskusja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję że za bardzo nie skopałem twojego zdjęcia :) wersja pierwsza jak bym to widział jestem ciekaw czy ci się taka spodoba. No i mogłem przesadzić z saturacją jak zawsz.

Final1396.thumb.jpg.6feaf62f5a3fb6ecff174567f56a91ce.jpg

Edited by BlackPitchPL
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzucę później swoją wersję i porównamy
Edit : Z prawej strony po środku jest miejsce gdzie nie działa flat bo robiłem je trochę później i ciężko będzie to usunąć :)

Edited by Winter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobawiłem się trochę twoim koniem :laughing: .

Zamaskowałem  artefakty po hotach, HLVG, zmniejszyłem gwiazdy, odszumiłem w Dfine2 i wyrównałem poziomy.

Efekt może nie jest spektakularny, ale na te hoty ciężko było mi patrzeć :icecream:

 

Przy okazji nauczyłem się robić GIFy w PS, tylko coś dziwnego stało się z proporcjami obrazu, przynajmniej na podglądzie, bo po otwarciu gif wygląda Ok. 

Chyba że tylko u mnie tak pokracznie to wygląda.

wint.gif

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piter jest paczka do pobrania z lightami i kalibracyjnymi jak coś :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to moja wersja. Ogólnie zebrane klatki były trochę nieostre więc ogólnie wyszło wszystko nieostre :)

ic1396_ABE.thumb.jpg.7fe6c1cccc8c6ec759f532d1ae26994f.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i super fotka ja chyba niestety wolę bardziej cukierkowo rozmyty kolor :) a u ciebie fajne ostre gwiazdy i trochę inne podejście do obróbki. Bardzo podoba mi się twoje podejście jednak dla mnie trochę za mało koloru na gwiazdach, ciekaw jestem czy używałeś Deconvolution i czego używasz do obróbki. U mnie chyba trochę bardziej widać błędy przy poprawianiu gwiazdek ale kiedyś się nauczę to robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, BlackPitchPL napisał:

No i super fotka ja chyba niestety wolę bardziej cukierkowo rozmyty kolor :) a u ciebie fajne ostre gwiazdy i trochę inne podejście do obróbki. Bardzo podoba mi się twoje podejście jednak dla mnie trochę za mało koloru na gwiazdach, ciekaw jestem czy używałeś Deconvolution i czego używasz do obróbki. U mnie chyba trochę bardziej widać błędy przy poprawianiu gwiazdek ale kiedyś się nauczę to robić.


Z kolorem zawsze mam problem i nie umiem go wydobyć z materiału.

1. Na początku w Pix atomówka - > ABE - >Atomówka - >  PCC - > usuwam STF - > wyciągam levelami z podglądem do zadowalającego poziomu - > zabawa krzywymi na warstwie RGB i S (saturation) -> zmniejszam gwiazdki - > SNCR -> TGV lub inna funkcja do minimalnego usunięcia zwykłego szumu oraz sporego usunięcia szumu chromatycznego ? nie wiem czy tak to się zwie po polsku - tryb CIE L*a*b. Iteracji to może było 5 dla lightness i Chrominance, strenght dla L : 2, dla CH :5-6. Pozostałe parametry bez zmian. Dla lightness dałem mniejsze strenght bo dawało mnie zadowalający efekt, było dużo szumu chrominance więc dałem wyższy parametry. A że w PS na końcu jeszcze coś robiłem więc takie odszumienie mi wystarczyło.

TGV.jpg.c17249bca41409c6a71f182d479773db.jpg

2. Gwiazdki zmniejszałem w Pixie - trochę pobawiłem się parametrami na oślep


3. W PS wydobywałem fragmenty mgławicy poprzez następujące czynności - kiedyś nagrałem jak wydobywać pyły w M31 i tutaj jest tak samo :


4. Oprócz tego w PS użyłem akcji DeepSpace Noise Reduction i Make Stars Smaller na 50% Opacity
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Zobaczyć powierzchnię Wenus.... - mapa promieniowania termicznego (sezon 2020)
      Zacznę od zdjęcia a potem będą technikalia, opisy zbierania materiału oraz informacje o obróbce
      6 maja faza Wenus zmalała poniżej 20% więc zaczął się najlepszy okres kiedy możemy podejmować próby rejestracji promieniowania termicznego powierzchni Wenus. Czas ten potrwa mnie więcej 17-18 maja kiedy to planeta będzie już zbyt blisko Słońca i kontrast zmaleje uniemożliwiając (lub utrudniając) rejestrację tego zjawiska.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 30 replies
    • Własny guider? Ależ to bardzo proste !
      "Guider? Ależ to bardzo proste". Co to jest guider to raczej większość z nas wie. Jak dobrać jego parametry do posiadanego setupu - uuuuu... tu już gorzej. Nie wdając się w rozważania naukowe chcę Wam dziś zaproponować prosty i świetnie działający guider dla setupów głównych o skali obrazu 1.5 arcsec/piksel i mniejszej, czyli od 1.5 do nieskończoności ( wiadomość dla Taysona).
        • Love
        • Like
      • 44 replies
    • Montaż "Wirus 2020"
      A właściwie montażyk. Ponieważ mam od niedawna drukarkę 3D zająłem się analizą projektu podlinkowanego przez Gayosa w temacie o wydrukach 3D.
        • Love
        • Like
      • 117 replies
    • Astropolis w czasie pandemii - informacje o reklamie
      Nie chcę w tym miejsc rozwodzić się na temat aktualnej sytuacji epidemicznej (słyszymy to wszędzie z dużą intensywnością) więc przejdę od razu do rzeczy. Wielu członkom naszej społeczności wirus skomplikuje życie w sferze ekonomicznej i ten post chciałbym dedykować dla nich (dla nas?).
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • MGAB-V249 - nowy rodzaj gwiazd zmiennych!
      Gwiazdy zmienne można poszukiwać na dwa sposoby. Obserwujemy losowy fragment nieba w poszukiwaniu obiektów zmieniających swój blask lub korzystamy z archiwalnych danych pomiarowych wykonanych przez różne obserwatoria astronomiczne (np. ASAS-SN, ZTF).
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 14 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.