Skocz do zawartości

Potrzebuje pomocy,jestem nowy.


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowy w temacie astronomi i zakupiłem już teleskop SkyWatcher synta BK1309EQ2.Posiadam go od 3 tygodni.Okulary 6mm,10mm,25mm.Obserwowałem już Saturna.Zabardzo nie wiem jak ustawić teleskop po współrzędnych montaż paralaktyczny.

Jeżeli ktoś posiada ten teleskop prosze o wysłanie zdjęć jaki dzięki niemu wykonał.

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Witaj na forum :-)

 

Z doświadczenia wiem że tego typu montaże i ich ustawienie wg podzialki to fikcja. 

Bez elektrycznego prowadzenia proponuję porobić na początek zdjęcia Księżyca, np poprzez przykładami smartfona do okulara. Są do tego specjalne uchwyty, aby zamocować stabilnie telefon. 

Np http://deltaoptical.pl/adapter-fotograficzny-dla-telefonow-do-lunet-obserwacyjnych,d4013.html

Edytowane przez Tayson
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tayson napisał:

Polecam zapoznać się z Tablicami Wimmera. Bardzo fajna sprawa! 

Tabela Wimmera rośnie już do miana legendy i zmienia się w starożytnie brzmiące "Tablice" :D Już kilka lat temu przewidziałem taki obrót spraw:

wimmerr.jpg

 

  • Lubię 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Paether napisał:

Tabela Wimmera rośnie już do miana legendy i zmienia się w starożytnie brzmiące "Tablice" :D Już kilka lat temu przewidziałem taki obrót spraw:

 

No, zabawne, że coraz częściej ludzie mówią "Tablica".

Paether, do tablicy!... Wimmera :D

 

I przy okazji mam anegdotę odnośnie kamiennych tablic:
Czy wiecie, dlaczego siódemkę często pisze się z taką poziomą kreseczką?
Bo kiedy Mojżesz pokazał ludowi Dziesięcioro Przykazań, z tłumu dało się słyszeć: "Skreśl siódme, skreśl siódme!" :D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach