Skocz do zawartości

Sky-Watcher N-250/1200/dodatkowy sprzęt


Leszek Przybylski

Rekomendowane odpowiedzi

witam ktos doradzi jaki kupic dodatkowy sprzet ( posiadam Sky-Watcher N-250/1200 )

okulary posiadam jedynie 25 mm / co moge kupic innnego i jak juz to co ;p ?

przejsciowki barlowa itp jak juz to jaka ?

kolimator jak już to jaki dokladnie ?

filtr nd5 jak juz to jaki?

co mogę kupić aby wzmocnić powiększenie i ewentualnie zachować ostrosć obrazu

Sory ze tak wszystko chaotycznie ale jestem nowy w temacie i przed kupnem wole zeby mi ktos doradzil zanim wtopie pięniadze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada jest taka żebyś poważnie zaczął szperać w archiwach polskich for i wrócił z pytaniami za 2, 3 tygodnie gdy będziesz znał i rozumiał różnice w budowie okularów i potrafił wytypować choć kilka które mógłbyś kupić. Reszta przyjdzie sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszku, doczytaj trochę co i jak, szczególnie w kwestii doboru okularów. Prawdopodobnie będziesz potrzebował na razie najwyżej 2 jeszcze. Na początek ustal, jakie powiększenia/źrenice wyjściowe są Ci potrzebne/optymalne. Tym bardziej, że to zależy od tego, co chcesz głownie obserwować Jak ma być uniwersalnie, to poszukaj 1 okularu do planet, dającego powiększenia ok. 150x. Nie rzucaj się na razie na większe, poczytaj dlaczego (seeing, kwestie rozdzielczości). Przy odpowiednim doborze posłuży też do obserwacji np. mgławic planetarnych. Poza tym jakiś do średnich powiększeń. Tu możesz się kierować źrenicą wyjściową pod kątem DS, ale równie dobrze polem widzenia, aby np. mieć z niewielkim zapasem całą tarczę Księżyca w polu widzenia. Ogólnie temat rzeka.

Barlow - w teleskopie z ogniskową 1200mm całkowicie zbędny.