Skocz do zawartości

RETRO-TRIP: Przeróbka webcama SPC880NC(SPC900) pod guiding + RelayBox: kto mógłby to zrobić?


Agent Smith

Rekomendowane odpowiedzi

W ramach retro-minimalizmu i eko-recyclingu chciałbym wykorzystać swój stary sprzęt i zastosować SPC880NC (wgrany f/w SPC900) do guidowania.
Czytałem, studiowałem opisy takich modyfikacji, wiem że w tym przypadku to dosyć banalne - brakuje mi jednak dwóch rzeczy: pewnej ręki i czasu.

Chciałbym więc ową przeróbkę zlecić chętnej osobie - lub prosić Was o radę kogo można o to pytać.

Jako guider będzie coś w rodzaju starego obiektywu 135/2,8 albo po prostu klasyczny szukacz. Musi być na lekko.

A do prowadzenia jest na jedna oś mojego wiernego, ulubionego i mocno stunigowanego EQ-3/2 przez Relaybox'a (którego wykonanie też chciałbym komuś zlecić).
Na montażyku zaś obiektywy foto do 300mm

Nie mam doświadczenia w komputerowym guidingiem więc chciałbym, aby owa przeróbka webcama, miała na względzie max. kompatybilność
z legalnie darmowymi programami. ;)

Na początku może być klasycznie, z wtyczką LPT (z wyłącznikiem) - może też być nieco bardziej hipstersko.

Co do relayboxa - sprawa do dogadania.

Tak więc wykonawca(y) poszukiwani, proszę pisać poniżej lub wprost na PW

Wszelkie konstruktywne uwagi i rady mile widziane.

Dziękuję Państwu za uwagę.

Nikodem

 

 

Edytowane przez Agent Smith
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Agent Smith napisał:

Wszelkie konstruktywne uwagi i rady mile widziane.

 

to ja zacznę :-) bo jestem na tym samym etapie... i cieszy mnie że nie jestem jedynym wierzącym w stare metody ;-)

nie rozumiem co chcesz przerabiać w kamerce jeśli chcesz ją użyć do guidingu. Może ja czegoś nie jarzę ale ja to planuje tak:

1. Guiderem będzie obiektyw M42 wkręcony do tej złączki http://astrokrak.pl/413-redukcja-m42x1-web-do-spc900-.html . Złączka wkręcona do kamerki SPC po wykręceniu z niej obiektywu.

Działa, wiem bo tak mam.