Skocz do zawartości

StarLight 15x70 czy SkyMaster 15x70


AcruxGray

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 

Jestem początkującym obserwatorem nocnego nieba. Po obserwacjach gołym okiem czuje lekki niedosyt, więc zdecydowałam, że nie będę jak na razie inwestować w teleskop tylko zakupie sobie lornetkę astronomiczną. Po przeglądnięciu wielu modeli mój wybór padł na dwie podobne do siebie parametrami lornetki: StarLight 15x70 i SkyMaster 15x70. I tu zwracam się prośbą do was. Posiadacie na pewno większą wiedzę w tym temacie niż ja. Moglibyście mi poradzić, który model będzie lepszy dla początkującego? Zależy mi głównie na lepszym ''poznaniu'' nieba, dokładnych obserwacjach tarczy księżyca i mgławic. 

Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu już ktoś porównywał te lornetki
https://www.astromaniak.pl/viewtopic.php?f=8&t=23869

Przyznam, że nie zdziwiłbym się gdyby się okazało obie produkowane są w tej samej chińskiej fabryce, ale to tylko taka moja dywagacja.

Mam nadzieje, że zdajesz sobie sprawę, że do lornetek 15x będziesz już raczej potrzebował statyw lub żuraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie kupiłbym żadnej z nich. To bardzo słabe lornetki, zarówno jeśli chodzi o optykę, jak i jakość wykonania. Na podstawie osobistych doświadczeń (miałem przez jakiś czas SkyMastera 15x70)  napiszę, że zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie kupno mniejszej, ale lepszej optycznie i mechanicznie lornetki, np. Olympusa 8x40, jeżeli ma być to lornetka budżetowa.   

Edytowane przez lumen
  • Lubię 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może polecą gromy, ale ja osobiście stanę w obronie SkyMastera. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to najlepsza na rynku lornetka, ale to właśnie dzięki niej pierwszy raz zobaczyłem prawie wszystkie obiekty z katalogu Messiera i dla mnie jako początkującego obserwatora ta lornetka była i jest skarbem za niewielką cenę :)

Odnośnik do komentarza