Skocz do zawartości

lornetka przyroda niebo 600 -1000 zł


Jadwiga

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałabym kupić lornetkę do obserwacji przyrody przede wszystkim, ale także nieba dla 10 letniego chłopca.

Mam na oku ten model Nikon Action VII 8*40 - EX .

Ma gwarancję 10 lat i właśnie trochę mi chodzi o to, żeby nawet za np. 6 lat lornetka dalej była dla niego cenna i pożyteczna - może nawet bardziej później niż teraz, ale jednak, aby teraz mógł też z niej mieć trochę radości i pasji.

Wiadomo, że 10 letnie dziecko nie panuje tak bardzo nad stabilnością trzymanej w rekach lornetki więc myślałam, (ale kompletnie nie znam się ani na lornetkach, ani na obserwacjach) czy nie dokupić do niej jakiegoś statywu? Ale czy rzeczywiście będzie przydatny? Może do obserwacji nieba?

Proszę o rady i uwagi czy spostrzeżenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Nikon Action EX 10x50. Używam od wielu lat i jestem zadowolony.

Oczywiście 10 letnie dziecko może mieć problem z utrzymaniem takiej czy nawet nieco mniejszej lornetki więc można dokupić tanio "trzymak" w kształcie litery L i najprostszy statyw o wysokości wzrostu dziecka. Wtedy można ustawić lornetkę jak teleskop i prowadzić stabilne obserwacje nieba.

Nawet jak w przyszłości dziecko zdecyduje się na teleskop to lornetka będzie nieodzowną pomocą.

Wspomniana lornetka daje czyste, wyraźne obrazy i jest dobrze wykonana.

Edytowane przez Dementorin
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz mi polecić taki trzymak i statyw? Nie chodzi o dopasowaną wysokość, tylko w ogóle co warto kupić - nie znam się?