Jump to content

Messier 101


Recommended Posts

To nie jest prosty obiekt wbrew pozorom. Galaktyka jest dosyć ciemna ( zwłaszcza ramiona )  i wymaga dużo materiału. Sam paliłem ją na RODOS, ale na razie wstrzymałem się z publikacją z uwagi na znacznie za małą ilość koloru . Zapowiada się kilka ładnych nocek, może dostrzelę.

 

Twoje zdjęcie : wydaje mi się , że powinien być lepszy ( ostrzejszy) detal ( w końcu fotografujesz z 10 cali) , a jest taki "miękki" , rozmyty. Nie wiem czy to wina obróbki ( odszumianie?), czy kiepskiego seeingu. W luminancji widać  przepalone jądro galaktyki. Kolory podobają mi się generalnie, choć oceniam na laptopie w pracy, który z natury jest "mdły" , więc do weryfikacji na lepszym monitorze. Widać że musiałeś walczyć z szumem , czyli pociągnąłeś dość ostro materia. Pytanie - jaki czas na 1 klatkę?

 

Godzinę temu, Krzychoo226 napisał:

Przez ten czas chyba poznałem SGP na tyle by zacząć zauważać pewne mankamenty które potrafią być upierdliwe i powodować niepotrzebną irytacje jeżeli nie zdajemy sobie sprawy jak pewne mechanizmy działają.

A coś bardziej konkretnie?

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Fotka świetna, ale pod uwagami Dusera też się podpisuję. Co do satelitów to nastał taki czas, że Słońce nisko pod horyzontem i wszystkie te lecące na trochę wyższych orbitach nie wchodzą w cień Ziemi. Ja wczoraj wypaliłem 32 klatki i na ponad 20 miałem satelitę.

Link to comment
Share on other sites

Szum jest oryginalny taki jaki wyszedł z kamery, nie dotykałem zdjęcia niczym poza poziomami i high pass. Jeżeli chodzi o rozmyty detal to seeing był słaby guiding szalał +/-1", do tego doliczyć trzeba moje zapewne nieoptymalne jeszcze ustawienia phd2 (M81 pokazany w jednoklatkowcach wypadał pod względem detalu dużo lepszy). Klatki są odpowiednio 5 minut dla L i 2 minuty w bin2 dla koloru.

 

To co znalazłem upierdliwego w SGP to to że sekwencje mają zapisany w sobie profil sprzętu. Profil nie jest dynamicznie odczytywany tylko zapisywany na stałe. Więc jeżeli coś w nim zmienimy po utworzeniu sekwencji to trzeba go do niej raz jeszcze wgrać. W sumie ma to dobre i złe strony, ale nie byłem tego świadomy i długo nie mogłem się połapać dlaczego moje ustawienia są ignorowane.

Edited by Krzychoo226
Link to comment
Share on other sites

Krzychoo zostaw sobie backup z tyłu głowy jakby SGP nie wypaliło. Albo lepiej rób na starym sofcie jak znasz perfekt bo jak coś nie wypali to dopiero będziesz sobie pluł w brodę. A SGP na spokojnie w domu. Ja bym tak zrobił :)

Edited by _Spirit_
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 47 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.