Skocz do zawartości

Sprzęt do astrofoto


Plysaj

Rekomendowane odpowiedzi

Jako iż jestem początkujący w tej dziedzinie :D Póki co telefonem przez moją synte 8'' fotki robię lub jakieś aviki i coś wychodzi. Jednak w najbliższym czasie myślę nad zakupem czegoś lepszego do astrofotografi. I tutaj powstaje pytanie czy synte 8'' opłaca się zakładać na montaż jakiś czy lepiej kupić inny teleskop. I drugie pytanie kamerka czy lustrzanka? Budżet jakim dysponuje to około 6000-7000zł. Do planet na początek a później może jakieś ds :) A tu jakiś jeden avik telefonem składany w Registaxie. 

111.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Plysaj napisał:

Teraz mam jedno inne pytanie 

Teleskop Celestron Advanced VX 9.25 (lub 11) dobre do astrofoto? Czy lepiej jakiś mniejszy tańszy? Pod foto ds i planet.

Po tym pytaniu można się domyślić, że nie za bardzo zdajesz sobie jeszcze sprawę z problemów, jakie towarzyszą astrofoto. Polecam poświęcić przynajmniej kilka dni na przeczytanie różnych wątków na ten temat na forum. To da Ci jakieś pojęcie w temacie. Wtedy będziesz mógł bardziej świadomie coś wybrać i zdawać sobie sprawę, czego można oczekiwać od sprzętu.

 

Zestaw, który proponujesz nadałby się do foto planet całkiem nieźle. Ale do DS odpada całkowicie. Za długa ogniskowa i za wielka tuba, jak na taki montaż.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Plysaj napisał:

Teraz mam jedno inne pytanie 

Teleskop Celestron Advanced VX 9.25 (lub 11) dobre do astrofoto? Czy lepiej jakiś mniejszy tańszy? Pod foto ds i planet.