Skocz do zawartości

Wzmocnienie sygnału 3G/4G


Tayson

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co pojawia się w komentarzach to jest rodzaj takiej anteny:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Yagi–Uda_antenna

 

Ale nie znam się na antenach jakoś bardzo :)

 

BTW: koleś siedzi w Ługańsku, musi sobie jakoś radzić... 

Edytowane przez Behlur_Olderys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 2,4GHz, nie mówiąc już o 5GHz, margines błędu w dokładności wykonania jest tak mały, że pomiędzy działa dobrze a nie działa wcale są dziesiąte części milimetra.

Swego czasu bawiłem w DIY anteny wifi i na na początku zabawy na pięć zrobionych anten działała dobrze tylko jedna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U teściowej mam słaby internet i nie mogę korzystać z Teamviewer astropc - dom kilkanaście km od astropc. Musze udostepniac sobie net z telefonu, a telefon lapie tylko H+, więc TV w sumie nie działa. 

 

Router do lokalnej sieci sprawuje się wyśmienicie ;-)

Edytowane przez Tayson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy kilku-kilkunastu kilometrach proponowałbym skorzystać z aktywnej anteny panelowej albo gotowej yagi na pasmo UMTS lub LTE. Poszukaj też gdzie masz nadajniki GSM w okolicy i na jakich częstotliwościach (może bliżej i wystarczy mała prosta antenka batowa za 30zł, i wybranie odpowiedniej miejscówki w budynku): http://beta.btsearch.pl/

Zrobienie własnej anteny jest w jako tako proste tylko w przypadku dipola. Też się kiedyś próbowałem pobawić we własną konstrukcję, tylko na częstotliwość ok. 700MHz. Antena siatkowa bez wzmacniacza za 20zł przebiła moje zabawy - tyle napiszę :) W przypadku nadajnika jest to jeszcze bardziej dokuczliwe bo tu już impedancja anteny musi być precyzyjnie ustalona, przy takich częstotliwościach dochodzą jeszcze odbicia sygnału, wysoka tłumienność na przewodach itd. Nie warta skórka za wyprawkę.

Edytowane przez lkosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach