Skocz do zawartości

pierwszy teleskop do miasta i na balkon


Mike2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Prosiłbym o poradę. Jeśli chodzi o obserwacje astronomiczne to jestem zupełnie zielony. Trochę poczytałem ostatnio i wiem już m. in. że miejsce mam zanieczyszczone światłem i do tego balkon więc są duże ograniczenia. Pewnie mam szanse na obserwacje księżyca i kilku planet, może trochę gwiazd przy bardzo dobrej pogodzie. Na początek nie chcę wydawać zbyt wiele, założyłem tak ok. 500-800 zł. Wiem że to niewiele żeby nabyć dobry sprzęt, ale na początek... no i nie chcę lornetki tylko teleskop. Z tego co wyczytałem to powinienem mieć raczej refraktor, a nie newtona i raczej montaż azymutalny niż paralaktyczny. Wydaje mi się, że im większa średnica obiektywu i ogniskowa oraz mniejsza światłosiła tym lepiej, jednak średnio to znajduje uzasadnienie w cenach sprzętu :) Wybrałem kilka modeli na początek, prosiłbym o jakieś rady, ale takie żeby mógł coś wybrać i poobserwować w warunkach jakie mam i mniej więcej w tej cenie, z góry dziękuję :) 

https://www.mediaexpert.pl/teleskopy/teleskop-levenhuk-skyline-pro-80-mak,id-908492

https://www.cyfrowe.pl/lornetki-lunety-teleskopy/celestron-powerseeker-80-eq-czarny.html

https://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_86&products_id=5260&lunety=Teleskop Bresser Messier AR 80 80 640 AZ NANO

https://www.mediaexpert.pl/teleskopy/teleskop-sky-watcher-synta-bk1141eq1,id-799067

https://deltaoptical.pl/teleskop-sk-dob-6

https://teleskop.pl/product-pol-1152195877-Teleskop-OPTICON-Constellation-PRO-90F1000EQ.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. 

Planety w zasadzie odchodzą w dal. Mars jest nieciekawy, pomarańczowa plamka bez szczegółów. Saturn jest nisko, widać tylko pierścień. 

 

Z tych teleskopów jakie wymieniłeś jakiś sens ma:

https://deltaoptical.pl/teleskop-sk-dob-6

Ale to słaby sprzęt na balkon. Choć pokaże najwięcej pod ciemnym niebem.