Skocz do zawartości

Pierwsza obserwacja


Kiczus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie.  Jestem nowy na forum i to jest moj pierwszy post.  Czekam na swoj pierwszy teleskop (synta 8 dobson) powinien dotrzec do mnie  na poczatku października. Mieszkam w niewielkim miescie na poludniu polski 15min (samochodem) od gory Równica ktora jest zaznaczona jako dobre miejsce do obserwacji. Jestem nowicjuszem jezeli chodzi o astronomie,  ale bardzo mnie ona zaciekawila. Na poczatku zamierzam spogladac na ksiezyc i planety a z biegiem czasu na cos "glebszego". Dochodzac do sedna sprawy.  Moze macie i chcecie sie podzielic  swoimi ulubionymi obiektami do obserwacji,  ktore i ja moglbym zaobserwowac  majac do dyspozycji w/w sprzet i warunki.  Chodzi mi o to,  zeby wchodzic sobie raz na jakis czas w ten watek i przegladac wasze propozycje. Za wszelakie odpowiedzi i rady z gory dziekuje.  Pozdrawiam 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stellarium darmowe na kompie i jest sporo i darmowych (np Star Rover) i płatnych aplikacji na androida (Stellarium, SkySafari). 

Znajdź chyba gdzieś na astromaniak.pl symulator teleskopu. 

Książki, im więcej tym lepiej. 

EDIT Daj sobie spokój z planetami. Popatrz oczywiście na Saturna i Marsa przez chwilę i na DSy. 

Księżyc tylko z filtrem polaryzacyjnym, za jasny, oślepia. 

Najpierw znajdź gromadę podwójną w Perseuszu. Chichoty. Zacznij od małego powiększenia. Później Andromeda z galaktyką M31 i dwoma galaktykami satelitarnymi. Dasz radę przy takim niebie. 

Około 4 rano możesz znaleźć kometę P21, znajdź na mapach np w heavens-above.com położenie, teraz jest poniżej nóg Bliźniąt. 

M13, M97 w Herkulesie. 

M57 w Lutni. 

To takie łatwe obiekty. Różnorodne jednocześnie.

Czytaj o obserwacjach jakie prowadzili inni takimi lub mniejszymi teleskopami. 

Powodzenia. 

Edytowane przez kjacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji